Avatar billede xburn Nybegynder
28. december 2001 - 10:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forskel c / c++

Hej jeg har programmeret i qbasic i et godt stykke tid. Jeg kunne godt tænke mig at lærer at programmere i c/c++ men jeg har et par spørgsmål.

1) Hvad er forskellen på c og c++?
2) Hvad vil du/I råde mig til at lærer (c/c++)?
3) Hvor kan jeg finde nogle gode newbie turturials
  til det i forslår at jeg skal lærer?

På forhånd tak! /Xburn!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. december 2001 - 10:42 #1
c++ er objektorienteret - og det kan du ligesågodt lære først som sidst.
Avatar billede xburn Nybegynder
28. december 2001 - 10:43 #2
objektorienteret?!
Avatar billede kamikaze Nybegynder
28. december 2001 - 11:22 #3
1) C++ er en objekt orienteret udbygning af C, og er altså nyere. Objekt Orienteret betyder at man indkapsler sine funktioner og data i objekter (svarer til klasser i C++).

2) Jeg vil råde dig til at lære C++ DOS-programmering først, og købe hæftet \'C++\' fra IDG skrevet af Kris Jamsa (ca. 70,- kr, 120 sider, letforståeligt dansk).

3) Prøv bla. www.cplusplus.com/doc/tutorial/

Du skal lige vide at du skal bruge en kompiler for at oversætte (kompile) din C++ kode til maskinkode. Du kan finde nogle ganske udemærkede gratis kompilere på nettet.

Prøv evt her: http://www.borland.com/borlandcpp/

Download \'Borland C++ 5.02\' fra denne adresse, så får du en kompiler som rigtig mange programmører kender og kan hjælpe dig med - bla. her på eksperten.dk
Avatar billede xburn Nybegynder
28. december 2001 - 15:43 #4
Okay tak for din hjælp! Jeg har dog allerede downloadet en compiler DJGPP er der nogen der har gode/dårlig erfaringer med denne?!