Avatar billede wallberg Nybegynder
27. december 2001 - 22:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skriv en tekst

Hejsa!

Jeg er i gang med at programmere et billedalbum i PHP med MySql som database. Når folk skal tilføje billeder tager dette naturligvis en del tid.

Derfor vil jeg høre om nogen ved hvordan jeg skriver i dokumentet, at forespørgselen er ved at give behandlet, atlså når de har trykket på submit?

Mvh.
Wallberg
Avatar billede tobias_cool Nybegynder
27. december 2001 - 22:51 #1
Du skal bruge et span;
Avatar billede tobias_cool Nybegynder
27. december 2001 - 22:53 #2
<script>
  function skriv(){
  document.getElementById(\"tekst\").innerHTML = \'billede indlæsses\'
  }
</script>

Et sted på siden

<span id=\"tekst\">
</span>
Avatar billede tobias_cool Nybegynder
27. december 2001 - 22:55 #3
<input type=\"SUBMIT\" onClick=\"skriv()\">
Avatar billede tobias_cool Nybegynder
27. december 2001 - 22:57 #4
function skriv(){
if(document.all){
document.getElementById(\"tekst\").innerHTML = \'billede indlæsses\';}
else if(document.layers){
document.getElementById(\"tekst\").open();
document.getElementById(\"tekst\").write(\'billede indlæsses\')
document.getElementById(\"tekst\").close();}
}
Avatar billede wallberg Nybegynder
27. december 2001 - 23:00 #5
Jeg har allerede en funktion der tjekker om dataerne der er indtastet er \"okay\". Kan jeg ikke skrive det ind i den (følger herunder)?

function validate_sammenlagt_pic ()
{
if( document.tilf_pic.form_data.value.length == 0 ) {
alert( \'Du skal vælge en fil til upload.\' )
return false
}
antaltegn = (100 - document.tilf_pic.fotograf.value.length);
if( 0 > antaltegn ) {
alert( \'Navnet på fotografen er for langt (max 100 tegn).\' )
return false
}
return true
}

function validate_sammenlagt_kat ()
{
if( document.tilf_kat.kategorinavn.value.length == 0 ) {
alert( \'Du skal skrive navnet på kategorien.\' )
return false
}
antaltegn = (100 - document.tilf_kat.kategorinavn.value.length);
if( 0 > antaltegn ) {
alert( \'Navnet på kategorien er for langt (max 50 tegn).\' )
return false
}
return true
}

function validate_pic ()
{
doSubmit = validate_sammenlagt_pic()
if( doSubmit ) {
return true
}
return false
}

function validate_kat ()
{
doSubmit = validate_sammenlagt_kat()
if( doSubmit ) {
document.getElementById(\"tekst\").innerHTML = \'billede indlæsses\'
return true
}
return false
}

Tak for dit hurtige svar Tobias.
Avatar billede tobias_cool Nybegynder
28. december 2001 - 09:05 #6
Altså du kunne bruge et billede span

<span id=\"billede\">
</span>

og så når billedet kommer så kan du skrive img etc i det samme span.

Med javascript er det ikke muligt at chekke sådan noget.
Men du kan vel chekke om billedet på brugerens hardisk har den samme størrelse eller så noget.

Du kan også lave en load bar men det kræver at Php selv definerer procent;

var procent = 0;
var PxPrPr = 5;//Pixels pr. Procent
var bar_1 = \'<v:rect style=\"width:\';
var bar_2 = \'px;height:24px;z-index:25;\" fillcolor=\"#6699FF\"><center class=\"indbar\"style=\"color:#FFFFFF;\">\';
var bar_3 = \'%</center><v:fill id=\"topbar\" color2=\"#000099\" method=\"sigma\" angle=\"135\" type=\"gradient\"/></v:rect>\';

function loadBar(){
document.getElementById(\"Load_Pic\").innerHTML = bar_1+procent*PxPrPr+bar_2+Procent+bar_3;
}

<span id=\"Load_Pic\" position:absolute;left:100px;top100px;>

</span>
Avatar billede tobias_cool Nybegynder
28. december 2001 - 14:20 #7
Takker!