Avatar billede granding Nybegynder
27. december 2001 - 20:27 Der er 12 kommentarer

format harddisk

Hjælp - jeg skal rense harddisken og geninstallere windows, men jeg kan ikke formattere c-drevet. Er der hjælp at hente?
Avatar billede dgj Nybegynder
27. december 2001 - 20:29 #1
Hvilket operativ-system
Avatar billede gpa Nybegynder
27. december 2001 - 20:30 #2
Hvad har du haft på?
Avatar billede gpa Nybegynder
27. december 2001 - 20:31 #3
Fdisk & Formater det.
Avatar billede resten Nybegynder
27. december 2001 - 20:31 #4
Du skal boote op på en bootdisketteog når du kommer ind i dos så skal du skrive format c: og tryk enter.
og en bootdiskette kan hentes her www.bootdisk.com
Avatar billede dgj Nybegynder
27. december 2001 - 20:33 #5
Ud i dos
Skriv
Format c:

Hvis du har windows me eller højere
så skal du have en boot-diskette i.
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2001 - 20:39 #6
\"Hvis du har windows me eller højere\" <- det hedder da \"Hvis du har windows me eller værre\" :)

Ej, jeg har brugt et program der hed aefdisk til at fjerne alle partitioner samt nulstille mbr\'en på min primary master disk... det virkede fint!
http://www.aefdisk.com/
Avatar billede daddy-o Nybegynder
28. december 2001 - 05:11 #7
prøv med noget fdisk /mbr
og der efter en format c:
Avatar billede cdk Nybegynder
28. december 2001 - 13:37 #8
hvis du ikke kan formatere så er det måske fordi du mangler format.com på din pc...
Avatar billede vialli09 Praktikant
29. december 2001 - 01:48 #9
hvis du har win. 98. genstarter du computeren og imens den starter holder du \"CTRL\" nede, og så skulle der gerne komme en win 98. menu frem. Der vælger du \"kun komandopromt\" og derefter skriver du: format c:
Avatar billede dgj Nybegynder
29. december 2001 - 18:51 #10
Start-indstillinger-kontrolpanel-tilføj/fjern programmer-startdiskette-opret-diskette
Sæt bios til at boote på a:

Shift+F5

Format c:/
Avatar billede vialli09 Praktikant
10. juni 2003 - 23:44 #11
lukketid/pointtid?
Avatar billede vialli09 Praktikant
12. maj 2009 - 19:19 #12
lukketid