Avatar billede viking2 Nybegynder
27. december 2001 - 18:21 Der er 4 kommentarer

Valg av \"silent\" strømforsyning

Hei
Jeg har kikket på to strømforsyninger til min xp 1600+, Silent systems Q-tech 300w og Noice-controll sin 300w. Har noen erfaring med disse to? Noice-controll si er billigere(490 kr mot 595kr). Det viktigst er at de fungerer og larmer mindst mulig

Viking
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
28. december 2001 - 08:42 #1
jeg har en silent systems strømforsyning og synes ikke den larmer.
den bliver i hvertfald overdøvet af mine harddiske (1xibm 75gxp og 1xibm 60gxp) og cpu og grafikkort køler!
men den har været pengene værd, for den originale strømforsyning der fulgte med mit (aopen hx08) kabinet var begyndt at larme en del.
Avatar billede jankoman Nybegynder
01. januar 2002 - 12:11 #2
Du kunne jo også modificere den psu du har nu ved at sætte blæseren på 7v enten ved at sætte modstande(der aner jeg ikke hvad der skal til, men spørg i en elektronikbiks) på eller simpelhen tage strømmen fra et molexstik(rød+gul=7v) eller måske montere en pabst-blæser istedet for den der sidder der nu.
Mvh Janko
Avatar billede viking2 Nybegynder
01. januar 2002 - 20:08 #3
\".....eller måske montere en pabst-blæser istedet for den der sidder der nu\"

Høres ut som en god ide. Hvor mange omdrejninger trenger viften for å kjøle en 340 w strømforsyning. Kan man bruge 80x80 med 1500 rpm av Papst eller kjøler den for lite?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
12. september 2002 - 21:34 #4
Det skulle være tilstrækkeligt! Men ellers kan du købe nummeret kraftigere, altså Papst (19dB); den flytter nemlig ganske meget luft :o)