Avatar billede lp Nybegynder
13. april 2000 - 13:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fejl i INSERT INTO

Jeg sidder her og roder med en linje, som jeg har lavet tusind gange før, men denne gang vil den bare ikke godtage den.

Jeg laver følgende SQL:

SQL = "INSERT INTO Adressebogen (KundeID, Firma, CO, Fornavn, Efternavn, Adresse, Postnr, By, Tlfnr, Lokal) Values ('"&request("kundeid")&"', '"&request("firma")&"', '"&request("CO")&"', '"&request("fornavn")&"', '"&request("efternavn")&"', '"&request("adresse")&"', '"&request("postnr")&"', '"&request("by")&"', '"&request("tlfnr")&"', '"&request("lokal")&"')"
Set RS = DataConn.Execute(SQL)

Fejlen er:

INSERT INTO Adressebogen (KundeID, Firma, CO, Fornavn, Efternavn, Adresse, Postnr, By, Tlfnr, Lokal) Values ('49 ', '1 ', '2 ', '3 ', '4 ', '5 ', '6 ', '7 ', '8 ', '9')
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error in INSERT INTO statement.

/addaddress.asp, line 116

Hvad får der galt?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. april 2000 - 13:41 #1
Du kan ikke have en attribut, der hedder by for det er et reserveret ord i SQL.

Omdøb den til f.eks. bynavn, så virker det (sikkert).
Avatar billede lp Nybegynder
13. april 2000 - 13:59 #2
Hold da kæft, hvor kan man være dum, det var da godt klar over for det hedder jo order by, men jeg havde simpelthen stirret mig totalt blind på det og det kender vi vel alle :-)

Tak for hjælpen :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. april 2000 - 14:01 #3
Du skal være velkommen - det er en nem måde at tjene points på.... ;-)

Og så er det et problem, der vel ikke kendes så mange andre steder i
verden - på den anden side har de måske andre ord, der driller dem.