Avatar billede chr Nybegynder
27. december 2001 - 12:21 Der er 4 kommentarer

Meta-tags i php

Hvordan laver man et meta tag på en side der er kodet i php. Jeg har prøvet at sætte php-koden ind i en HTML side på samme måde som man gør med asp, for på den måde at få mine meta tags med, men det funger ikke. Nogen der ved om/hvordan meta-tags fungerer i php?

/Chr
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. december 2001 - 12:22 #1
Du kan bare

<html>
<head>
<meta .....>
</head>
<body>

<?
...php...
?>

osv.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. december 2001 - 12:23 #2
eller

<?
  print \"<html><head>\";
  print \"<meta ...>\";
  .... osv...
?>
Avatar billede chr Nybegynder
28. december 2001 - 11:44 #3
Jeg har prøvet med

<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 3.2 Final//EN\">
<HTML>
<HEAD>
<TITLE></TITLE>
<META NAME=\"Generator\" CONTENT=\"TextPad 4.0\">
<META NAME=\"Author\" CONTENT=\"?\">
<META NAME=\"Keywords\" CONTENT=\"søgeord\">
<META NAME=\"Description\" CONTENT=\"beskrivelse\">
</HEAD>
<BODY>

<?php

  ....

?>

</BODY>
</HTML>

men det virker ikke..?

Den fil jeg laver det i bruges til at tjekke browserversion inden man kommer ind på siden, hvis det er en uacceptabel version, bliver man sendt til en side der hedder badbrowser.htm. Problemet er at søgemaskiner som google og altavista der bruger meta-tags indexerer badbrowser.htm.

/Chr

Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. december 2001 - 11:56 #4
Det er da også skørt at skælde dine besøgende ud for at have en browser du
ikke lige kender. Hvad med at gøre det eneste rigtige: Lave dine sider så de kan ses i
alle browsere? Måske bedre i nogen, men dog ses i alle.

Din fejl er sikkert din redirection nede i din php-kode. Hvis du dér skriver

  header(\"Location: badbrowser.htm\");

ser søgemaskinerne ikke dine metatags, men følger jo den redirection. Den browser
de angiver er jo ikke lige Internet Explorer. Du kan vel reparere lidt på det ved
at tillade deres \"browsere\".

Det kan f.eks. være

FAST-WebCrawler/3.3 (crawler@fast.no; http://fast.no/support.php?c=faqs/crawler)
Ankiro Crawl (crawl@ankiro.com; http://www.ankiro.com/)

osv.