Avatar billede spectre Nybegynder
26. december 2001 - 19:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

iKernel fejl i Harry Potter spil

Jeg prøver at installere Harry Potter-spillet, men ligeså snart at dialogboksen med \"harry potter forbereder installshield wizard...\" får jeg følgende fejl:
Der er opstået en fejl under installation af iKernel.exe: (0x10000)

Er der nogle der kan fortælle mig, hvad der er galt her? evt nogle der har haft lignende problem... tak
Avatar billede m_h_d5e Nybegynder
26. december 2001 - 19:36 #1
Ja,du har en pirat version,køb dig en orginal version :-)
Avatar billede spectre Nybegynder
26. december 2001 - 19:37 #2
den virker på min bærbare, der også har win2000... det virker lidt underligt...
Avatar billede kapla Nybegynder
26. december 2001 - 20:27 #3
Avatar billede kapla Nybegynder
26. december 2001 - 21:36 #4
Q: Why does the Windows installer give me errors with \"Ikernel.exe\"?

A. Setup initialization errors can be caused by a number of factors. This is a non-exhaustive list of possible resolutions:

1. Insufficient permissions on the machine. If you are using a Windows NT or a Windows 2000 machine, you need to have administrative permissions to run an InstallShield Professional 6.x setup. Make sure you have the correct permissions.

2. If you just ran an InstallShield setup, the engine takes a few seconds at the end of the installation to clean up. During this time Ikernel.exe (the engine file) is running in memory from a previous process; that is why you are not allowed to launch another setup. Waiting a few seconds and running the setup again should resolve this.

3. Check and make sure Ikernel.exe is not in memory; if it is, and no setup is running at the time, end that task.

4. Clean the temp directory.

5. Delete the Program Files\\Common Files\\InstallShield\\Engine folder and then rerun the setup.

6. Reinstalling IE 5.x can also repair a number of corrupted/missing core windows files from your machine, so reinstalling IE 5.x and the NT service pack is also suggested.

7. Another possibility is that you do not have sufficient COM permissions. For information on how to troubleshoot this see article Q104986, INFO: Initialization Error Troubleshooting.

8. The other potential cause is a missing Stdole32.tlb file. This is a core Windows file and should exist on your machine. Make sure that you if you get this file from another machine, the machine is running the same operating system as the target machine.

9. Download and run DCom98.exe from the following site: http://www.microsoft.com/com/dcom/dcom98/download.asp
Avatar billede spectre Nybegynder
26. december 2001 - 22:45 #5
du får sgu bare pointsene for ligesom at afslutte spørgsmålet... værs\'go!