Avatar billede kornfreak Nybegynder
26. december 2001 - 04:36 Der er 2 kommentarer og
4 løsninger

Output til html fil ?

Jeg har en java class som jeg kører som en applet på en html side, den loader classen, men den printer ikke noget data ud, hvorfor ikke ?

Skal man måske skrive noget andet en System.out.println(\"tekst\"); ??!?
Avatar billede lbhansen Nybegynder
26. december 2001 - 12:29 #1
Hvis du skal vise noget i en applet skal du bruge awt som alle browsere understøtter, eller swing som er et nyere GUI api, som kræver download af et plugin.

Når du brugere system out, så kommer det ud i din java konsol, som du kan slå til i de fleste browsere

sun har en lille tutorial om emnet.
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/applet/index.html
Avatar billede hgsdc Nybegynder
26. december 2001 - 15:37 #2
I bund og grund er eb Applet et Panel...så setText metoden og andre grafiske ting burde virke...Som Ibhansen vil jeg foreslå at studere awt pakken lidt mere...
Avatar billede carstenknudsen Nybegynder
27. december 2001 - 11:22 #3
Man kan ikke bruge setText metoden her, den har udelukkende at gøre med JTextComponent og klasser der nedarver herfra. Den letteste måde at skrive tekst er via Graphics objektet som du kan få du fra en applet. Den har en drawString metode der tager en streng og et koordinatsæt hvor du ønsker at skrive teksten. Du skal selvfølgelig have noget at tegne i for at kunne gøre dette, f.eks. et JPanel.
Graphics g;
...;
g.drawString(\"tekst\",100,100);
Avatar billede hgsdc Nybegynder
27. december 2001 - 11:25 #4
Tak for bemærkningen Casper... Jeg kunne ærligt talt ikke lige huske hvad metoden hed..... Men ja du har helt ret...drawString er den rette..

Det er ved at være lidt tid siden jeg har arbejdet med awt  ;-)
Avatar billede disky Nybegynder
27. december 2001 - 16:33 #5
lbhansen:

Det er ikke korrekt alle undersøtter awt, og alle understøtter det bestemt ikke fuldt ud. F.eks har netscape til MAC store problemmer med AWT 1.2
Avatar billede kornfreak Nybegynder
31. december 2001 - 12:34 #6
Der var en fejl i klassen, I får lige nogen points som tak for hjælpen :)