Avatar billede harryfink Praktikant
26. december 2001 - 02:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hukommelsesproblem

Hej!

Jeg har en 233 MHz maskine med 192 MB RAM. Nogle gange sker der nogle mærkelige ting...

Selvom jeg bare sidder og er på nettet og ikke har andet end Firewall og Norton Antivirus og et par andre ting kørende samtidig med (i taskbaren), så kan det ske at pludselig ved start af et program, så skriver den beskeden:

\"Computeren har ikke hukommelse til at køre dette program. Luk nogle programmer og prøv igen.\" (Eller sådan noget.)

Og så bliver det værre og værre, og til sidst kan man næsten ikke noget. Hvis jeg f.eks. har to IE-vinduer åbne og Winamp til at køre, så kan man ikke engang skifte mellem vinduerne, den bliver bare på det aktive vindue! Og meddelelsen kommer osse selv bare ved tryk på \"Vis skrivebord\"-knappen i Quick Launch menuen! Hvad kan det være??

En anden mærkelig ting er, at der nogle gange figurerer et program, når jeg skifter med ALT+TAB, som kun har det ikon, som DOS-.exe-filer har, og som hedder \"A456E124F1\" - men det er INGEN steder at finde ellers, heller ikke ved CTRL+ALT+DEL!! Hvad er det??

Jeg har som sagt Norton Antivirus kørende konstant, og den ER opdateret, så jeg kan ikke tro det er en virus! Men hvad kan det være??

På forhånd tak for al hjælp!

Hilsen harryfink
Avatar billede cd_ Nybegynder
26. december 2001 - 02:17 #1
reetablér, eller ryd op inde i tilføj/fjern programmer. du har sikker installeret et eller andet smuds
Avatar billede initializing Nybegynder
26. december 2001 - 02:19 #2
Det er dine systemresouccer der blvier brugt for hurtigt... og så kommer den der besked... Det sagde min den gamle computer også... Det var kun en 200 mhz...
Avatar billede harryfink Praktikant
26. december 2001 - 02:21 #3
Reetablér? Hvordan gør man det?

init> Jamen, når der er 192 MB?? Burde den så komme ved så simple ting som IE og Winamp??
Avatar billede cd_ Nybegynder
26. december 2001 - 02:26 #4
Reetablér?

format c:
e:
install -is
Avatar billede cd_ Nybegynder
26. december 2001 - 02:26 #5
hvis e er dit cdromdrev med windows cden i
Avatar billede replicat Nybegynder
26. december 2001 - 02:36 #6
prøv at skrive msconfig i \"kør\" og se under fanebladet start. Der kan du se, og slå fra, alle de programmer der kører i baggrunden af windows, måske kan det hjælpe at slå noget af det fra.
Avatar billede harryfink Praktikant
26. december 2001 - 02:42 #7
cd>> LOL, jeg troede det var et eller andet i stil med \"sfc\" eller \"msconfig\"!

Men ingen af de to hjalp mig... Ingenting i SFC, og MSConfig gik jeg igennem (Start-fanen), og der var kun programmer, jeg selv kendte og tillod skulle være der!

Ved søgning på det underlige programnavn på Google fandt jeg dette indlæg i Annoyances.org:

http://www.annoyances.org/exec/forum/win98/r1002526762

Men det hjælper ikke just mig! Kan I tyde hvordan det evt. kunne hjælpe??
Avatar billede cd_ Nybegynder
26. december 2001 - 03:00 #8
Avatar billede egadm Nybegynder
26. december 2001 - 04:31 #9
grunden til dit problem er faktisk meget simpelt.

det der sker er at du har et halv defekt program, der laver det der hedder memory leak, det betyder at hvergan du bruger programmet bruger den bare noget nyt hukommelse i stedet for at ryde op iden den allerede har brugt. man kan sammenligne det med at man bliver ved med at fylde i skralde posen og på et tidspunkt er den fuld hvis man ikke tømmer den.

nu ved jeg ikke hvilken version af internet explore du bruger men det plejer at være den største synder specielt ver 5.0

du kan prøver at opgradere til 5.5 sp2 eller 6.0
det kan hjælpe påproblemet. men hvis det bliver ved er det lettere og hurtigere at geninstallere maskinen end det er at finde fejlen. tro mig jeg gør det til hverdag fordi brugerne ikke vil have geninstalleret deres maskiner. 0:(
Avatar billede perhaps Nybegynder
26. december 2001 - 10:44 #10
Det er muligt at egadm har ret, men det kan også være malware hvis du har været inde på sider du ikke bør komme (warez, USA-pornosites o.lign) Jeg har hørt om flere der har downloadet sådanne sider til pc\'en uden at de har været klar over det. Programmmerne laver hele arbejdet selv.