Avatar billede radium Nybegynder
12. april 2000 - 19:19 Der er 10 kommentarer

Åbning og så lukning af vindue

Hej..

Jeg skal bruge noget, nå man kommer ind på http://www.mitdomæne.dk så åbner den en popup og så nå den er færdig med at loade det som skal loades i vinduet så skal det lukkes igen helt automatisk..

Nogen som kan hjælpe ??
Avatar billede naesager Nybegynder
12. april 2000 - 19:22 #1
self.close() ????
Avatar billede olebole Juniormester
12. april 2000 - 19:32 #2
<ole>

<body onload=opener.window.close();>
...i det nyåbnede vindue.

/VH
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
12. april 2000 - 19:34 #3
Men du undgår stadig ikke en sikkerheds-popup ;-)
Avatar billede naesager Nybegynder
12. april 2000 - 19:40 #4
hvad med

<body onload=open.window.close.for.good();>  ???  (; nu kender jeg ikke javascript men  det skulle da virke hvis man siger det
Avatar billede olebole Juniormester
12. april 2000 - 19:42 #5
Rettelse:
I IE kan du gøre som vist UDEN at få popup'en - ikke i NS.
I begge browsere kan du skrive:

function openNewWin() {
  Her skriver du din åbnerfunktion;
  window.close();
}

...men så når tingene ikke at loade først i det nyåbnede vindue.
Jeg har kun testet på Mac!
Avatar billede olebole Juniormester
12. april 2000 - 19:46 #6
naesager >> Det bliver vist standard i begge browsere fra og med version 78.0...LOL
Avatar billede naesager Nybegynder
12. april 2000 - 19:51 #7
tænkte det nok  (;
Avatar billede radium Nybegynder
12. april 2000 - 20:18 #8
Hva nu hvis jeg skal åbne en ny side som er i to frames og den ene frame skal åbne http://www.jubii.dk og i den anden frame skal den åbne noget fra min egen side... Kan jeg få den til at lukke vinduet nå den er færdig med at loade http://www.jubii.dk ????

Og jeg åbner vinduet med et javascript så jeg burde også kunne lukke det igen uden popup meddelse ikke ?

Avatar billede olebole Juniormester
14. april 2000 - 03:24 #9
<frameset cols="50%,50%" onload="window.close();">
...i dit popup-dokument. Så lukker popup'en, når begge dokumenter er loaded i popup'en.

<frameset cols="50%,50%" onload="opener.window.close();">
...i dit popup-dokument. Så lukker åbner-vinduet, når begge dokumenter er loaded i popup'en.
/VH
Avatar billede martin Nybegynder
28. april 2000 - 11:51 #10
Hvis du vil ungå diverse filurligheder, så kan du evt. vælge bare at lukke vinduet efter vinduet har været åben et vist stykke tid.

Eks. kode:
<script type="text/javascript" language="JavaScript">
Aaben=window.open('about:blank', 'Aaben', 'toolbars=0,scrollbars=1,location=0,statusbars=0,menubars=0,resizable=1,width=250,height=250,left=50,top=50');
function luk(){
parent.Aaben.window.close();
}
setTimeout('luk()', 10000);
</script>

10000 = 10 sec.