Avatar billede goldenboy Nybegynder
26. december 2001 - 00:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

JSB og Java klasser / Beans

Jeg er ved at rode lidt med JSP og hjemmesider generelt. Og da jeg ved jeg skal bruge klokkeslet og dato til news på min side (privat hygge side) har jeg lavet en Java klasse som kan holde styr på det og printe det ud lidt pænt :-) (fyldte helt vildt i JSP/HTML, så jeg pakkede koden ind i en klasse)
Men mit problem er at jeg ikke kan få brugt min klasse.
Klassen hedder News.class, og ligger i package darkswarm (dont ask).
Hvordan får jeg loadet den klasse ind i min JSP side, så jeg kan bruge den, klade metoder og andet sjovt.

Jeg har læst at den skal ligge i \\ROOT\\WEB-INF\\classes\\

men skal den ikke ligge i et underbibliotek der hedder darkswarm ? eller bare som en løs fil i \\ROOT\\WEB-INF\\classes\\  ??

og hvilken kode skal jeg bruge for at have adgang til den?
<%@ page import=\"darkswarm.News\" %>
giver en underlig fejl:
javax.servlet.ServletException: News (wrong name: darkswarm/News)

jeg bruger Tomcat 4.0.1 (vist nok)

Hvis nogen kan hjælpe ville jeg blive glad.
det er sikkert bare en banal fejl.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. december 2001 - 00:53 #1
Du skal vel bare sige

<jsp:useBean id=\"aa\" class=\"darkswarm.News\" />
Avatar billede lbhansen Nybegynder
26. december 2001 - 01:14 #2
hvis din webapp hedder root. Så kan den ligge
sådan her.
/root/WEB-INF/classes/darkswarm/News.class

Hvis den ikke finder den, så prøv at ligge den i en jar fil i
/root/WEB-INF/lib/din.jar

Hvis det heller ikke virker, så kan du sætte din
classpath i startup.bat, så den inkluderer din egen jar, eller bibliotek
Avatar billede goldenboy Nybegynder
26. december 2001 - 22:50 #3
Ok folkens...alt dette er nyt for mig...
det som Erikjacobsen skrev virkede...så han burde vel få pointsne...
men jeg kan ikke acceptere fra ham?

Erikjacobsen...skriv lige her igen hvordan jeg giver dig pointne...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. december 2001 - 22:58 #4
Nej, jeg vil ikke have point for det
Avatar billede goldenboy Nybegynder
27. december 2001 - 10:05 #5
jeg lukker lige spørgsmålet, da jeg fik mit svar og erikjacobsen ikke vil have points...
jeg gætter på at man lukker ved at acceptere fra en selv...ellers må en eller anden lige sig noget :-)