Avatar billede ford_prefect Nybegynder
26. december 2001 - 00:43 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

E-mail fungerer ikke under FP Server Extension

Hej !

Jeg har tidligere haft en bestillingsseddel, som når den blev eksekveret blev sendt via form-mail til min mail-adresse.

Nu har jeg skiftet web hotel og \'investeret\' i FP Server Extensions, men jeg kan simpelthen ikke få det til at fungere.
Når jeg går ind og skriver på min bestillingsside, som jeg skal uploade, så får jeg følgende informationsblok:

This form is being created on a disk-based web or det FP server extensions have not been configured to send e-mail. Please direct your system administrator or internet service provider to the instructions in \"setting up E-mail options on windows\" or \"Setting up E-mail options on Unix\" in the server extensions resource kit. If you do not have the server extensions
resource kit you can find it at ..........
Would you like to remove the e-mail recipient ?
Yes or No

Hvis jeg vælger No og uploader min side, d.v.s.
http://www.tegneland.dk/bestilling.htm og eksekverer siden, så får jeg følgende fejlbesked:
Cannot run the FrontPage Server Extensions on this page: \"http://www.tegneland.dk/bestilling.htm\"

Er der nogen, som har erfaring hermed, d.v.s. har jeg:
- et problem med mit web hotel rent Server Extensions mæssigt
- er der en fejl 40 (d.v.s. mig)
- eller er det et levn på min gamle bestillingsseddel, som brugte form-mail, som får det til at spøge hos mig.

håber nogen kan give et hint/Løsning

mvh
Peter
Avatar billede manon Nybegynder
26. december 2001 - 11:39 #1
Hej Peter

Jeg kan ikke fortælle dig hvorfor du modtager disse fejlmeldinger, men prøv at sammenlign denne emailformular med din egen og se om der evt. er noget i din webbotkode som ikke er som det skal være.

<html>
<head>
<title>Email.</title>
</head>

<body bgcolor=\"#FFFFFF\" text=\"#000000\">
<!--webbot BOT=\"GeneratedScript\" PREVIEW=\" \" startspan -->
<script Language=\"JavaScript\"><!--
function FrontPage_Form1_Validator(theForm)
{

  if (theForm.Firmanavn.value == \"\")
  {
    alert(\"Please enter a value for the \\\"Firmanavn\\\" field.\");
    theForm.Firmanavn.focus();
    return (false);
  }

  if (theForm.Firmanavn.value.length < 1)
  {
    alert(\"Please enter at least 1 characters in the \\\"Firmanavn\\\" field.\");
    theForm.Firmanavn.focus();
    return (false);
  }

  if (theForm.Firmanavn.value.length > 30)
  {
    alert(\"Please enter at most 30 characters in the \\\"Firmanavn\\\" field.\");
    theForm.Firmanavn.focus();
    return (false);
  }

  if (theForm.Adresse.value == \"\")
  {
    alert(\"Please enter a value for the \\\"Adresse\\\" field.\");
    theForm.Adresse.focus();
    return (false);
  }

  if (theForm.Adresse.value.length < 1)
  {
    alert(\"Please enter at least 1 characters in the \\\"Adresse\\\" field.\");
    theForm.Adresse.focus();
    return (false);
  }

  if (theForm.Adresse.value.length > 30)
  {
    alert(\"Please enter at most 30 characters in the \\\"Adresse\\\" field.\");
    theForm.Adresse.focus();
    return (false);
  }

  if (theForm.Kontaktperson.value == \"\")
  {
    alert(\"Please enter a value for the \\\"Kontaktperson\\\" field.\");
    theForm.Kontaktperson.focus();
    return (false);
  }

  if (theForm.Kontaktperson.value.length < 1)
  {
    alert(\"Please enter at least 1 characters in the \\\"Kontaktperson\\\" field.\");
    theForm.Kontaktperson.focus();
    return (false);
  }

  if (theForm.Kontaktperson.value.length > 30)
  {
    alert(\"Please enter at most 30 characters in the \\\"Kontaktperson\\\" field.\");
    theForm.Kontaktperson.focus();
    return (false);
  }

  if (theForm.Email.value == \"\")
  {
    alert(\"Please enter a value for the \\\"Email\\\" field.\");
    theForm.Email.focus();
    return (false);
  }

  if (theForm.Email.value.length < 1)
  {
    alert(\"Please enter at least 1 characters in the \\\"Email\\\" field.\");
    theForm.Email.focus();
    return (false);
  }

  if (theForm.Email.value.length > 30)
  {
    alert(\"Please enter at most 30 characters in the \\\"Email\\\" field.\");
    theForm.Email.focus();
    return (false);
  }
  return (true);
}
//--></script><!--webbot BOT=\"GeneratedScript\" endspan --><form METHOD=\"POST\" action=\"tak_for_email_side.html\" onsubmit=\"return FrontPage_Form1_Validator(this)\" name=\"FrontPage_Form1\" webbot-action=\"--WEBBOT-SELF--\">
  <!--webbot bot=\"SaveResults\" S-Email-Format=\"TEXT/PRE\" S-Email-Address=\"din_email@domæne.dk\" B-Email-Label-Fields=\"TRUE\" B-Email-Subject-From-Field=\"FALSE\" S-Email-Subject=\"Post_fra_www.hjemmeside.dk\" S-Builtin-Fields=\"Date Time REMOTE_NAME REMOTE_USER HTTP_USER_AGENT\" U-Confirmation-Url=\"tak_for_din_email.html\" startspan --><strong>[FrontPage Save Results Component]</strong><!--webbot bot=\"SaveResults\" endspan i-checksum=\"6561\" --><div align=\"center\"><center>
      <table border=\"0\" cellPadding=\"0\" cellSpacing=\"0\" width=\"706\" height=\"400\">
        <tr>
          <td colspan=\"3\" height=\"105\"><strong><font face=\"Arial\" size=\"2\">Vi
            ønsker :</font></strong><font face=\"Arial\" size=\"2\"> <br>
            <input name=\"Ønsker kontakt pr. telefon\" type=\"checkbox\" value=\"ON\">
            at blive kontaktet pr. telefon<br>
            <input name=\"Ønsker info pr. email\" type=\"checkbox\" value=\"ON\">
            at modtage information via Email</font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width=\"220\" height=\"35\"></td>
          <td align=\"right\" bgColor=\"#DFEFFF\" width=\"179\" height=\"35\"><font face=\"Arial\" size=\"2\"><strong>Firmanavn
            :</strong></font></td>
          <td bgColor=\"#DFEFFF\" width=\"368\" height=\"35\"><font face=\"Arial\" size=\"3\">&nbsp;
            <!--webbot bot=\"Validation\" S-Display-Name=\"Firmanavn\" S-Data-Type=\"String\" B-Value-Required=\"TRUE\" I-Minimum-Length=\"1\" I-Maximum-Length=\"30\" -->
            <input name=\"Firmanavn\" size=\"27\" maxlength=\"30\">
            ***</font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width=\"220\" height=\"35\"></td>
          <td align=\"right\" bgColor=\"#DFEFFF\" width=\"179\" height=\"35\"><strong><font face=\"Arial\" size=\"2\">Adresse
            :</font></strong></td>
          <td bgColor=\"#DFEFFF\" width=\"368\" height=\"35\"><font face=\"Arial\" size=\"3\">&nbsp;
            <!--webbot bot=\"Validation\" S-Display-Name=\"Adresse\" S-Data-Type=\"String\" B-Value-Required=\"TRUE\" I-Minimum-Length=\"1\" I-Maximum-Length=\"30\" -->
            <input name=\"Adresse\" size=\"27\" maxlength=\"30\">
            ***</font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width=\"220\" height=\"35\"></td>
          <td align=\"right\" bgColor=\"#DFEFFF\" width=\"179\" height=\"35\"><strong><font face=\"Arial\" size=\"2\">Post.nr.
            :</font></strong></td>
          <td bgColor=\"#DFEFFF\" width=\"368\" height=\"35\"><font face=\"Arial\" size=\"3\">&nbsp;
            <input name=\"Postnummer\" size=\"6\">
            </font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width=\"220\" height=\"35\"></td>
          <td align=\"right\" bgColor=\"#DFEFFF\" width=\"179\" height=\"35\"><strong><font face=\"Arial\" size=\"2\">By
            :</font></strong></td>
          <td bgColor=\"#DFEFFF\" width=\"368\" height=\"35\"><font face=\"Arial\" size=\"3\">&nbsp;
            <input name=\"By\" size=\"20\">
            </font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width=\"220\" height=\"36\"></td>
          <td align=\"right\" bgColor=\"#DFEFFF\" width=\"179\" height=\"36\"><strong><font face=\"Arial\" size=\"2\">Kontaktperson
            :</font></strong></td>
          <td bgColor=\"#DFEFFF\" width=\"368\" height=\"36\"><font face=\"Arial\" size=\"3\">&nbsp;
            <!--webbot bot=\"Validation\" S-Display-Name=\"Kontaktperson\" S-Data-Type=\"String\" B-Value-Required=\"TRUE\" I-Minimum-Length=\"1\" I-Maximum-Length=\"30\" -->
            <input name=\"Kontaktperson\" size=\"27\" maxlength=\"30\">
            ***</font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width=\"220\" height=\"36\"></td>
          <td align=\"right\" bgColor=\"#DFEFFF\" width=\"179\" height=\"36\"><strong><font face=\"Arial\" size=\"2\">Telefon
            :</font></strong></td>
          <td bgColor=\"#DFEFFF\" width=\"368\" height=\"36\"><font face=\"Arial\" size=\"3\">&nbsp;
            <input name=\"Telefon\" size=\"15\">
            </font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width=\"220\" height=\"36\"></td>
          <td align=\"right\" bgColor=\"#DFEFFF\" width=\"179\" height=\"36\" valign=\"top\"><strong><font face=\"Arial\" size=\"2\">Email
            :</font></strong></td>
          <td bgColor=\"#DFEFFF\" width=\"368\" height=\"36\"><font face=\"Arial\" size=\"3\">&nbsp;
            <!--webbot bot=\"Validation\" S-Display-Name=\"Email\" S-Data-Type=\"String\" B-Value-Required=\"TRUE\" I-Minimum-Length=\"1\" I-Maximum-Length=\"30\" -->
            <input name=\"Email\" size=\"20\" maxlength=\"30\">
            ***</font>
            <p>&nbsp;
          </td>
        </tr>
        <tr>
          <td width=\"220\" height=\"36\"></td>
          <td align=\"right\" bgColor=\"#DFEFFF\" width=\"179\" height=\"36\" valign=\"top\"><strong><font face=\"Arial\" size=\"2\">Spørgsmål
            eller<br>
            Kommentarer :</font></strong></td>
          <td bgColor=\"#DFEFFF\" width=\"368\" height=\"36\"><font face=\"Arial\" size=\"3\">&nbsp;
            <textarea name=\"Kommentarer\" rows=\"6\" cols=\"38\"></textarea>
            </font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width=\"220\" height=\"36\"></td>
          <td align=\"right\" bgColor=\"#DFEFFF\" width=\"179\" height=\"36\"></td>
          <td bgColor=\"#DFEFFF\" width=\"368\" height=\"36\"><strong><small><font face=\"Arial\">Felter
            med *** skal udfyldes !</font></small></strong></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width=\"220\" height=\"36\"></td>
          <td align=\"right\" bgColor=\"#DFEFFF\" width=\"179\" height=\"36\">
            <input NAME=\"Send\" TYPE=\"SUBMIT\" VALUE=\"SEND\">
          </td>
          <td bgColor=\"#DFEFFF\" width=\"368\" height=\"36\">&nbsp;
            <input NAME=\"Slet\" TYPE=\"RESET\" VALUE=\"SLET\">
          </td>
        </tr>
</table>
</center></div>
</form>
</body>
</html>
Avatar billede ford_prefect Nybegynder
26. december 2001 - 15:18 #2
Hej Manon !

Nu er hieroglyffer for mig at sidestille med HTML-kodning, d.v.s. jeg er begejstret for Frontpage, idet programmet jo selv \'burde\' skrive alt det her for mig.

Hvis jeg nu sakser ind de to vitale områder, kan du så på en enkel måde identificere det område, hvor jeg har bøvet mig / FP har lagt den forkerte information ind:

<FORM METHOD=\"POST\" action=\"--WEBBOT-SELF--\" name=\"FrontPage_Form1\" onSubmit=\"return FrontPage_Form1_Validator(this)\">
<!--webbot bot=\"SaveResults\" startspan S-Email-Format=\"TEXT/PRE\"
S-Email-Address=\"admin@tegneland.dk\" B-Email-Label-Fields=\"TRUE\"
B-Email-Subject-From-Field=\"FALSE\" S-Email-Subject=\"Plakatbestilling Tegneland\"
S-Builtin-Fields U-Confirmation-Url=\"http://www.tegneland.dk/bekraeftelse.htm\" --><strong>[FrontPage Save Results Component]</strong><!--webbot
bot=\"SaveResults\" endspan -->

og

<input type=\"hidden\" name=\"recipient\" value=\"admin@tegneland.dk\">
<input type=\"hidden\" name=\"subject\" value=\"Plakatbestilling Tegneland\">
<input type=\"hidden\" name=\"redirect\" value=\"../bekraeftelse.htm\">
<input type=\"hidden\" text name=\"email\">

</FORM>
<HR>

mvh
Peter
Avatar billede manon Nybegynder
26. december 2001 - 15:22 #3
Hej Peter

Det kan jeg desværre ikke, da min svigerfar ikke kører FP Ext. mere.
Men jeg vil lige prøve mig frem i en anden editor og vende tilbage.
Avatar billede manon Nybegynder
26. december 2001 - 15:28 #4
Hmm....jeg kan ikke hjælpe, desværre.

Men jeg kunne evt. lave en form2mail ligesom den du havde før og som virker med FP ext.
Avatar billede proboss Nybegynder
29. december 2001 - 23:48 #5
Problemet ligger hos din nye udbyder der ikke har opsat signe FrontPage Ext. rigtigt Når man opsætter disse EXT bliver man bedt skirve stigen til sign mail.server det har din udbyder ikke gjort der fo virker det

Du skal have fat i din udbyder det er ganske simpelt at sætte op for din udbyder og det må jo være i hans egen intresse da resten af kunderne der bruger EXT. også vil få fejl hvis de ska sende en mail

//proboss
Avatar billede proboss Nybegynder
29. december 2001 - 23:49 #6
Ellers kan du lave din egen form her med validering på

http://www.solutions2all.dk/form_generator.asp

//proboss
Avatar billede ford_prefect Nybegynder
30. december 2001 - 01:07 #7
Hej !

Foreløbig har jeg skrevet til min udbyder m.h.t. Server extensions for at finde ud af, hvorvidt problemet ligger hos mit \'hotel\' eller hos mig.

Jeg får vel svar en af dagene, og så vil jeg lægge resultatet her ind.

Peter
Avatar billede goldwings Nybegynder
02. januar 2002 - 11:43 #8
jeg har præcis samme problem hos mit hotel - man påstår at man har re-install. ext. men uden held .... så hvis ford perfect får løst sit probelm - vil jeg MEGET gerne høre hvordan også ... er det mon samme web-hotel??
Avatar billede ford_prefect Nybegynder
15. januar 2003 - 18:37 #9
adactive
Peter