Avatar billede torben Nybegynder
25. december 2001 - 21:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

ftp PASV problem

Davs...
jeg har en ftp server kørene til noget firma deling.. opgaver osv....men der er et lille problem...
nogle gange når de prøver at logge på ftpén så når de kun til \"Entering Passive Mode\" og timer den ud....
er der en løsning til dette?

og et spørgsmål til..... jeg har adsl fra teledanmark... kan man både download og upload på samme tid uden at det skulle ha betyding for hastigheden?

Hilsen torben......
jeg gi´r 60 points til et spørgsmål....
Avatar billede kick Nybegynder
25. december 2001 - 21:31 #1
Det kan du godt men du kan prøve og hente flashFXP
den kan du selv vælge om du vil bruge Passive ON/OFF

KICK
Avatar billede kick Nybegynder
25. december 2001 - 21:33 #2
Jeg har 1024/256 download er alså 1024kb og upload er 256kb

Avatar billede torben Nybegynder
25. december 2001 - 21:34 #3
man kan godt hente og sende på samme tid?
men er der ikke en anden løsning end at bruge flashfxp?
Avatar billede torben Nybegynder
26. december 2001 - 00:28 #4
er der ikke nogen der ved det????? det haster sådan lidt............
Avatar billede torben Nybegynder
26. december 2001 - 00:30 #5
kontakt mig på ICQ 91250687 ASAP
Avatar billede pjorte Nybegynder
26. december 2001 - 12:39 #6
Man kan da også lade brugeren logge på 2 gang, d.v.s brugeren starte sit ftp program op 2 gange, og logger på og downloader så med den en og uploader med den anden.

pjorte
Avatar billede torben Nybegynder
26. december 2001 - 13:14 #7
pjorte... det var ikke lige det jeg mnete:)
kan man både download og upload på samme tid uden at det skulle ha betyding for hastigheden?
Altså hvis der er en der henter med fuld hastighed fra mig,(128) kan jeg så hente med fuld hastighed(512) fra et andet sted?

Avatar billede pjorte Nybegynder
26. december 2001 - 14:27 #8
Ja det kan du godt vis du er heldig. Men det er ikke sikkert at du er det,jeg downloader næsten altid fra flere stede, Edonkye, Grokster, ftp, men hastigheden har også meget med modparten at gøre , men der er ingen grund til ikke at download fra flere steder af gangen, og lade en hente fra dig, hvis du har en 512/128Kbps linie kan du forvente ca 50-60/10-20Kbps down/upload, men du kan godt være heldig at hvis du har grokster, en ftpklient og en ftpserver at de til samme downloader 100Kbps og uploader 50-70Kbps
Men vil du samtidigt suff rundt på internet vil du kunne mærke at det er langsommer.
Avatar billede torben Nybegynder
26. december 2001 - 15:36 #9
tror at vi misforstår hinanden..... jeg ved godt at man ikke kan forvente fuld 512download..
det er fordi jeg har haft denne ftp kørene før og der var ikke nogen problemer... men hvis de hentede fra mig med 14-20kbps så kunne jeg kun  hente med 10-18kbps hvilket er meget lidt da der er sat 60kbps af til mig fra hans linje(ham jeg henter fra) det jeg mener er, kan mit adsl fra teledanmark kan den linje både sende og modtage på samme tid uden at de to ting blander sig med hinande? er det to vejs forbindels...

men det vigtigst er nu det andet spørgsmål da det haster ret så meget! er der en måde man kan løst dette? er det noget med routeren? eller er bulletproof server programet?
Avatar billede pjorte Nybegynder
26. december 2001 - 19:07 #10
Jeg er selv nybegynder må ftp-server så der kan jeg nok ikke kommemed det rigtige svar, men hvis det er mange der prøver at logge på på samme tid var det måske en ide at åbne nogen flere porte til ftp-serveren, med hensyn til \"Entering Passive Mode\" kan det jo også være ved klienten det er galt, der er da flere dårlige ftp-programer end gode, hvis jeg søger på \"Entering Passive Mode\" i mit ftp-server program som er SERV-U så er svaret som her og det kun da godt være at det er det der er dit problem.
Example

Say a server is behind a firewall, and has an IP address 192.168.0.10. The outside world accesses the server by using, for example, address 243.56.78.1. To make passive mode work, enter \'243.56.78.1\' as the IP to use for passive mode for the domain.

The above assumes the firewall is set up to pass all the needed packets on to the server. In particular, this means the firewall has to allow incoming TCP connections to port 21 on the server, allow outgoing TCP connections from port 20 (for regular mode data transfers), and allow incoming TCP connections to any random port between 1024 and 65535 on the server (for passive mode transfers). Depending on what the firewall allows to pass it may be that despite passive mode address translation it is still not possible to use passive mode for data transfers.

If the firewall is blocking incoming connections to ports between 1024 and 65535 not all is lost yet. You may be able to open up the firewall to pass a limited range of ports to be used for passive mode data transfers. The Advanced tab in the Server Settings is used to accomplish this.

Serv-U Help - Copyright © 1995-2001 Cat-Soft, All Rights Reserved

Har du en proxy-server kørende? så skal du disable \"safe writes\"
Avatar billede reficul Nybegynder
30. december 2001 - 18:56 #11
Det kunne være at man skulle give en forklaring på hvordan FTP fungerer.

En FTP session foregår normalt på port 21, som de fleste nok ved, men hver gang noget data skal sendes oprettes en data session imellem server og klient og det er her at passive mode kommer ind.
Denne session kan nemlig oprettes på to måder:

1) Ved at klienten lytter på en port som serveren tilslutter

Dette gøres ved at klienten sender linjen
\"PORT a1,a2,a3,a4,p1,p2\" Hvor kliente lytter på ip a1.a2.a3.a4 port p1*256+p2.
Er man tilsluttet internettet igennem en router sender klienten dog ofte den lokale ip (F.eks. \"PORT 192,168,1,6,10,5\" (Lytter på port 2565)). Her er det så routerens opgave at opdage at der er tale om en ftp session og så ændre ip\'en til den externe ip. Det er dog ikke alle, der kan det. Rettes det ikke, forsøger serveren at tilslutte 192.168.1.6 på port 2565 hvilket natvurligvis vil fejle.
Hvis denne metode bruges kræves det også at man har en del porte åbne eller at routeren også her er istand til at genkende FTP dataene og så åbne 2565 for en stund. Normalt bruges denne metode ikke bag en firewall.

2) Ved at serveren lytter på en port som klienten tilslutter.
Denne metode bruges normalt kun for folk bag firewall og fungerer modsat PORT-metoden. Her lytter serveren på en port som klienten skal tilslutte: \"Entering passive mode (62,242,118,51,10,5)\". Virker serveren som den skal kan kliente så tilslutte uden problemer uanset firewall og router.
En fejlopsat server eller billig router kunne resultere i at serveren returnere den lokale ip istedet for den eksterne og klienten kan så ikke tilsluttte.

Jeg selv har Pro@ccess ADSL med en SpeedStream 5711 router, der kan genkende og rette FTP data uden probs.
Avatar billede torben Nybegynder
31. december 2001 - 01:43 #12
takker for det reficul:)
kan du ikke lige lad et svar.. reficul... så jeg kan dele points mellem dig og pjorte....

Det skal da lige siges at problemet ikke er løst... men der er nok ikke løsning til dette...

Og hvis der er en venlig person der ved om man kan hente og sende på samme tid uden at skal hente med kun 10kbps.... så ville jeg blive meget glad:)

Godt nytår..........