Avatar billede ostekage Nybegynder
25. december 2001 - 16:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

loadVariablesNum

Hej.

Jeg har et spørgsmål angående loadVariablesNum.

Hvis jeg i en frame kører
loadVariablesNum (\"test.txt\", 0);
og der i tekstdokumentet står:
&testvar=nissebanden

så kan jeg godt udskrive testvar i et dynamisk tekstfelt, men jeg kan ikke trace eller bruge testvar i actionscriptet...

Det er som om den kun eksisterer i den dynamiske form..

Hvad gør jeg galt?

mvh, Ostekage
Avatar billede lingoman Nybegynder
25. december 2001 - 16:40 #1
Hvor har du loadVariables() actionen ? På hovedtidslinien eller et MovieClip ? Hvis du prøver at bruge variablen umiddelbart efter loadVariablesNum() vil det sikkert ikke virke da variablen endnu ikke er indlæst ( du har kn bedt den om at indlæse teksten, og ikke tjekket om den var færdig...

//frame action

loadVariablesNum (\"test.txt\", 0);
trace( \"testvar er \" +testvar);

Følgende venter indtil variablen er indlæst og virker
tekstfilen indeholder
&testvar=nissebanden&done=yes

//frame 1 action

loadVariablesNum (\"test.txt\", 0);

//frame 3 action

if (done!=\"yes\") {
  //sidste variabel er ikke indlæst endnu, så loop til frame 2
  gotoAndPlay(_currentFrame - 1);
} else {
  //nu er alle variabler indlæst
  trace( \"testvar er \" +testvar);
}

mvh geo
Avatar billede ostekage Nybegynder
25. december 2001 - 16:51 #2

Har læst den ind i root.

Jo, men jeg kan jo skrive den ud i et tekstfield, så burde den vel også være læst ind, så man kan bruge den. (jeg laver dessuden også et tjek på om de er loadet ind med et if(testvar) )

Avatar billede ostekage Nybegynder
25. december 2001 - 16:53 #3
det skal lige sige at jeg har 2 loadVariablesNum i tidslinjen hvor den første tilsyneladende kan testes, men åbenbart ikke den anden....
Avatar billede lingoman Nybegynder
25. december 2001 - 16:57 #4
tekstfeltet har vel blot sin variabel navngivet som \"testvar\" og vil derfor updatere så snart variablen er opdateret.

Den action som vil benytte variablen er måske på en anden tidlinie. Hvis dette er tilfældet må du huske at man ikke kan nøjes med \"testvar\", men skal bruge den korrekte sti fks \"_root.testvar\"

action i et movieClip

trace( \"testvar is \" + _root.testvar);

mvh geo
Avatar billede ostekage Nybegynder
25. december 2001 - 17:09 #5

I know, men alt forgår i root.

Det ser ud til at jeg godt kan test variablen i en if men kan ikke tildele en ny variabel testvars værdi...

Jeg kan godt sige teoretisk: if(testvar==\"nissbanden\")
og teste den succesfuldt,
Men kan ikke sige nyVariabel=testvar;

nyVariabel bliver tom...

Avatar billede lingoman Nybegynder
25. december 2001 - 17:17 #6
hvad med

nyVariabel=eval(\"testvar\");

virker det heller ikke ?
Avatar billede ostekage Nybegynder
25. december 2001 - 17:21 #7

Allright!

Det virker med eval...
Men hvorfor?