Avatar billede thememan Nybegynder
25. december 2001 - 11:36 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

mangler en fil ved navn SULFNBK.EXE

Hej jeg har fået en virus advarsel om at denne fil indeholder en virus.
Jeg slettede filen go var nu tryg men et par dage senere fik jeg en mail om at det bare var fup nu har jeg et problem er der nogen der kan hjælpe så vil´le det være lækkert
Avatar billede victor44 Nybegynder
25. december 2001 - 11:42 #1
Dette er ikke særligt relateret til sikkerheds listen. Jeg ville nok lukke spørgsmålet her og gå videre til styresystemer

Hvis du skal gøre dig håb om at få den rigtige fil skal du nok prøve at komme med noget info om dit OS.

Version, SP, sprog osv.

LuF
Avatar billede halifax Nybegynder
25. december 2001 - 13:33 #2
Den virusadvarsel haar været i omløb før. Den er heldigvis FALSK.
SULFNBK.EXE er en fil under DOS til SuportLongFileNane (SULFN)og er ganske harmløs. Du burde kunne finde filen igen på din Win cd-rom i en CAB-fil.

Avatar billede perhaps Nybegynder
25. december 2001 - 23:13 #3
Brug windows-repair og jeg vil tro at du får filen igen. Er det ikke tilfældet nå ja så er den manglende fil ikke absolut nødvendig. Iøvrigt: Lad vær med at slette noget fra din harddisc også selv om mailen kommer fra en du kender. Undgå at gå i panik og undersøg det nærmere først. Havde du eksempelvis spurgt dig for under Eksperten > Virus ville du omgående ha\' fået det svar at den fil skulle du ikke slette og at meddelelsen via email til dig var en såkaldt hoax
Avatar billede wise Seniormester
26. december 2001 - 11:45 #4
Tro ALDRIG på nogen virus advarsel før du har fået en hel sikker bekræftigelse på at den er rigtig og at mailen indledes med \"ifgl IBM, MS og NAI så....\", søg altid på deres egne sider, fx her http://vil.nai.com/

En søgning på SULFNBK gav dette link
http://vil.nai.com/vil/virusSummary.asp?virus_k=99084
med dette citat:
\"This email message is just a HOAX. Although, the SULFNBK.EXE file may become infected by a number of valid viruses (most commonly W32/Magistr@MM, the details of this HOAX message are not based on actual events.

We are advising users who receive the email to delete the message and DO NOT pass it on as this is how an email HOAX propagates.

SULFNBK.EXE is a Microsoft Windows utility that is used to restore long file names \"

Altså: Det er blot endnu en fake, lad være med at slette filen og LAD VÆRE MED AT SENDE MAILEN VIDERE !!!!!!
Avatar billede wise Seniormester
26. december 2001 - 11:46 #5
Og ja, måden at komme videre på er at genskabe den fra original cd\'en...
Avatar billede thememan Nybegynder
27. december 2001 - 12:36 #6
tak for det, det var alletiders jeg har fået den igen og er nu tryg halifax og perhaps i får hver 15 point
Avatar billede thememan Nybegynder
27. december 2001 - 12:37 #7
tak for det det var aletiders jeg her fået den igen og i får hver 15 point for jeres svar
Avatar billede perhaps Nybegynder
27. december 2001 - 13:26 #8
Tak for points og godt nytår!