Avatar billede djoniz Nybegynder
25. december 2001 - 01:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Cisco 677\'s Nvram

Det er min erfaring at når man bruger kommandoen \"set nat entry add....\" så det virker bedst når man efterfølgende skriver \"write\" og \"reboot\" og dermed skriver sine tilføjelser ned i nvram\'en. Mit problem opstår når jeg vil slette en tilføjet \"entry\" fra nvram\'en uden at være nødt til at restarte routeren og tilføje det hele på ny (pånær det der skulle slettes :o)). Skriv jeg sh nvram ser jeg et stykke nede dette:

[[ IP Routing = Section Start ]]
IP NAT Entry = 10.0.0.2, 4662, x.x.x.x, 4662, tcp;10.0.0.2, 4661, x.x.x.x, 4661, tcp;10.0.0.2, 8090, x.x.x.x, 8090, tcp;10.0.0.1, 23, 0.0.0.0, 23023, tcp;
IP NAT Timeout UDP = 3600
IP NAT Timeout ICMP = 3600
IP NAT = enabled

x.x.x.x = [min ydre ip]

Prøver jeg at slette en \"entry\" ser det sådan her ud:

cbos#set nvram del 10.0.0.2, 4662, x.x.x.x, 4662, tcp;
Error: Could not find entered string to remove

... og lige gyldig hvordan jeg prøver at formulere den \"entry\" jeg gerne vil slette får jeg samme fejl. Er der nogen der har forstand på dette og i så fald hvordan sletter jeg en enkelt \"entry\"?

Avatar billede vistodk Nybegynder
25. december 2001 - 01:29 #1
du skal skrive:
set nat entry del \"den ip du vil haveslettet og port\"

Bagefter SKAL du skrive write (for at skrive det ind i NVrammen)
og REBOOT for at genstarte og benytte ny konfig

Og du skal på INTET tidspunkt skrive set NVRAM del
du skal nemlig ikke slette NVrammen men den NAT entry du har addet tidligere

.:Visto.dk IT-service
.:www.visto.dk
Avatar billede djoniz Nybegynder
29. december 2001 - 20:21 #2
\"Og du skal på INTET tidspunkt skrive set NVRAM del
du skal nemlig ikke slette NVrammen men den NAT entry du har addet tidligere\"

- Ja, jeg skal slette den nat entry jeg tidligere har add\'et - men hvordan gør jeg det uden at skulle slette alt hvad jeg har add\'et?

DET er mit spørgsmål!
Avatar billede zinus Nybegynder
06. januar 2002 - 14:15 #3
CC\'s 677 router kan slet ikke slette entries i NVRAM\'en - desværre.
Jeg har selv samme ønske, men måtte erkende at jeg skulle lave en reset af routeren og så igen tilføje de nat entries jeg havde før.
Det suger!, men desværre kan de mindre routere være lidt besværlige.
Avatar billede vistodk Nybegynder
06. januar 2002 - 15:39 #4
du slettet alle NET entryes ved at skrive
Set nat entry delete
og så kan du starte forfra med at lave NAT-ningen
Avatar billede vistodk Nybegynder
06. januar 2002 - 15:40 #5
NET = NAT  .. sorry
Avatar billede djoniz Nybegynder
16. januar 2002 - 00:15 #6
Hmm... det her point system er lidt nyt. Kan jeg ikke dele pointene ud, lidt til hver? :)
Avatar billede vistodk Nybegynder
16. januar 2002 - 07:11 #7
marker dem du vil til dele pointne til ved at holde CTRL nede og vælge dem med musen, eller vælg avanceret til at tildele pointne forskelligt. Det kræver dog at vi laver et SVAR til dig istedet for en KOMMENTAR
Avatar billede samtech Nybegynder
18. januar 2002 - 04:04 #8
Det kan altså sagtens lade sige gøre at slette lige fra nvram\'en. Kig en extra gang i manualen..
Det skal bare være i den rigtige syntaks!!!