Avatar billede xantor Nybegynder
23. december 2001 - 12:50 Der er 33 kommentarer

SQL Syntax

Hey.

Hvad skal jeg ændre i denne så den virker...

mysql_query(\"UPDATE brugere SET (brugernavn, kodeord, brugertype, color, fornavn, efternavn, alder, city, email, website, icq, sex)\" . \"VALUES(\'$brugernavn\',\'$kodeord\',\'$brugertype\',\'$color\',\'$fornavn\',\'$efternavn\',\'$alder\',\'$city\',\'$email\',\'$website\',\'$icq\',\'$sex\')\" . \"WHERE id = \'$id\'\")or die(mysql_error());

Jeg får denne fejl:

You have an error in your SQL syntax near \'(brugernavn, kodeord, brugertype, color, fornavn, efternavn, alder, city, email,\' at line 1

:-)
Avatar billede tiller Nybegynder
23. december 2001 - 12:56 #1
Jeg mener ikke du skal have \"gnyffer\" når du bruger variable.......gnyf = \'

dvs f. eks .........values ($brugernavn, $kodeord, osv)

/tiller
Avatar billede xantor Nybegynder
23. december 2001 - 12:58 #2
Men det er ikke der den melder fejlen
Avatar billede xantor Nybegynder
23. december 2001 - 12:59 #3
og jeg har altid brugt gnyffer... plejer den ikke at have noget imod
Avatar billede tiller Nybegynder
23. december 2001 - 13:03 #4
Du har delt din sætning op i to. Det kan være derfor. Jeg ser et punktum....Prøv at skrive den ud i et som her denne: (samme indhold skrevet på en anden måde).......

mysql_query(\"UPDATE brugere SET (brugernavn, kodeord, brugertype, color, fornavn, efternavn, alder, city, email, website, icq, sex) VALUES (\'$brugernavn\',\'$kodeord\',\'$brugertype\',\'$color\',\'$fornavn\',\'$efternavn\',\'$alder\',\'$city\',\'$email\',\'$website\',\'$icq\',\'$sex\' WHERE id = \'$id\'\")or die(mysql_error());
Avatar billede xantor Nybegynder
23. december 2001 - 13:04 #5
Det virker ikke... den laver præcis samme fejl
Avatar billede webmonster Nybegynder
23. december 2001 - 13:06 #6
og du er sikker på at din tabel brugere indeholder præsis de navne som du prøver at smide data ind i ?? .. case sensitive...
Avatar billede xantor Nybegynder
23. december 2001 - 13:07 #7
jaja self...
Avatar billede tiller Nybegynder
23. december 2001 - 13:08 #8
Der mangler en parentes efter $sex\'......Prøv at sætte den
Avatar billede xantor Nybegynder
23. december 2001 - 13:09 #9
Stadig det samme
Avatar billede tiller Nybegynder
23. december 2001 - 13:10 #10
og slet parentesen efter where id = \'$id)......
Avatar billede xantor Nybegynder
23. december 2001 - 13:13 #11
nejda nejda... det vil jo lave en Parse error;
Avatar billede tiller Nybegynder
23. december 2001 - 13:14 #12
Laver den samme fejl?
Avatar billede xantor Nybegynder
23. december 2001 - 13:15 #13
Nej da.. selve PHP laver en parse error... Der er jo fejl i koden hvis jeg fjerner den parantes
Avatar billede tiller Nybegynder
23. december 2001 - 13:16 #14
Ok, men så prøv at sætte en FORAN \'$id)......
Avatar billede tiller Nybegynder
23. december 2001 - 13:18 #15
Hvis ikke det virker, så post lige din SQL som du bruger nu.......
Avatar billede xantor Nybegynder
23. december 2001 - 13:19 #16
mysql_query(\"UPDATE brugere SET (brugernavn, kodeord, brugertype, color, fornavn, efternavn, alder, city, email, website, icq, sex) VALUES (\'$brugernavn\',\'$kodeord\',\'$brugertype\',\'$color\',\'$fornavn\',\'$efternavn\',\'$alder\',\'$city\',\'$email\',\'$website\',\'$icq\',\'$sex\') WHERE id = $id\")or die(mysql_error());
Avatar billede tiller Nybegynder
23. december 2001 - 13:20 #17
Du mangler en parentes....Det skal være WHERE id = (\'$id\')........
Avatar billede xantor Nybegynder
23. december 2001 - 13:22 #18
stadig samme fejl
Avatar billede webmonster Nybegynder
23. december 2001 - 13:22 #19
mysql_query(\"UPDATE brugere SET (brugernavn, kodeord, brugertype, color, fornavn, efternavn, alder, city, email, website, icq, sex) VALUES (\'$brugernavn\',\'$kodeord\',\'$brugertype\',\'$color\',\'$fornavn\',\'$efternavn\',\'$alder\',\'$city\',\'$email\',\'$website\',\'$icq\',\'$sex\') WHERE id = $id\") or die(mysql_error());
Avatar billede xantor Nybegynder
23. december 2001 - 13:24 #20
stadig samme fejl
Avatar billede webmonster Nybegynder
23. december 2001 - 13:27 #21
og du er sikker på at felterne i databasen har det rigtige format til den data du smider ind ?
Avatar billede xantor Nybegynder
23. december 2001 - 13:28 #22
jaja... int for tal og text for text ;)½
Avatar billede webmonster Nybegynder
23. december 2001 - 13:29 #23
prøv at smide et sql dump...
Avatar billede xantor Nybegynder
23. december 2001 - 13:31 #24
CREATE TABLE brugere (
  id int(11) NOT NULL auto_increment,
  brugernavn text NOT NULL,
  kodeord text NOT NULL,
  brugertype text NOT NULL,
  color int(11) NOT NULL default \'0\',
  fornavn text NOT NULL,
  efternavn text NOT NULL,
  alder text NOT NULL,
  city text NOT NULL,
  email text NOT NULL,
  website text NOT NULL,
  icq text NOT NULL,
  sex text NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (id)
) TYPE=MyISAM;
Avatar billede tiller Nybegynder
23. december 2001 - 13:32 #25
Eller prøv at ændre til:
WHERE id = \'$id\'\" or die...........
Ifølge din sidste SQL-sætning er der stadig syntaks fejl......Hvis du afslutter $id med en gnyf skal den også starte med en...
Avatar billede xantor Nybegynder
23. december 2001 - 13:33 #26
laver stadig samme fejl
Avatar billede tiller Nybegynder
23. december 2001 - 13:34 #27
Weird :-( ........
Avatar billede xantor Nybegynder
23. december 2001 - 13:34 #28
ye... jeg er totalt fortabt
Avatar billede tiller Nybegynder
23. december 2001 - 13:48 #29
\"Held og lykke\" med dit problem, jeg bliver nødt til at smutte......Julen kalder
Avatar billede bo.morville Nybegynder
23. december 2001 - 14:43 #30
hmm. Har du prøvet at tage et kik på:

http://www.mysql.com/doc/U/P/UPDATE.html

Så vil du se at din syntax for en update query er helt forkert.
Du skal bruge:
mysql_query(\"UPDATE brugere SET (brugernavn=\'$brugernavn\', kodeord=\'$kodeord\', [OSV]) where id = \'$id\'\")or die(mysql_error());

Så skulle det virke...
Avatar billede xantor Nybegynder
23. december 2001 - 14:59 #31
Jeg prøver lige senere :-) men ellers tak
Avatar billede codebase Praktikant
24. december 2001 - 14:47 #32
du behøver ikke ( ) i sql\'en...

UPDATE brugere SET brugernavn=\'$brugernavn\', kodeord=\'$kodeord\' where id = \'$id\'
Avatar billede codebase Praktikant
24. december 2001 - 14:47 #33