Avatar billede wiccan_nocturna Nybegynder
22. december 2001 - 21:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

directory+filetree på txt-form

på hvilken måde kan man oprette en tekstfil med et image af en bestemt folder inkl. dens underbiblioteker og filer?
Avatar billede hojben Novice
22. december 2001 - 21:51 #1
lidt ala dir c:\\bestemt-folder\\*.* /s /a > c:\\liste.txt ??
Avatar billede wiccan_nocturna Nybegynder
22. december 2001 - 21:52 #2
cool, tak - det prøver jeg..
Avatar billede hojben Novice
22. december 2001 - 21:53 #3
en anden gang, så afprøv det og accepter bagefter ;)
Avatar billede wiccan_nocturna Nybegynder
22. december 2001 - 22:03 #4
kan man få den til at lave det på tree form?
Avatar billede wiccan_nocturna Nybegynder
22. december 2001 - 22:09 #5
k.. =)
Avatar billede hojben Novice
22. december 2001 - 22:15 #6
i win2k har man følgende parametre:

C:\\>dir /?
Displays a list of files and subdirectories in a directory.

DIR [drive:][path][filename] [/A[[:]attributes]] [/B] [/C] [/D] [/L] [/N]
  [/O[[:]sortorder]] [/P] [/Q] [/S] [/T[[:]timefield]] [/W] [/X] [/4]

  [drive:][path][filename]
              Specifies drive, directory, and/or files to list.

  /A          Displays files with specified attributes.
  attributes  D  Directories                R  Read-only files
              H  Hidden files              A  Files ready for archiving
              S  System files              -  Prefix meaning not
  /B          Uses bare format (no heading information or summary).
  /C          Display the thousand separator in file sizes.  This is the
              default.  Use /-C to disable display of separator.
  /D          Same as wide but files are list sorted by column.
  /L          Uses lowercase.
  /N          New long list format where filenames are on the far right.
  /O          List by files in sorted order.
  sortorder    N  By name (alphabetic)      S  By size (smallest first)
              E  By extension (alphabetic)  D  By date/time (oldest first)
              G  Group directories first    -  Prefix to reverse order
  /P          Pauses after each screenful of information.
  /Q          Display the owner of the file.
  /S          Displays files in specified directory and all subdirectories.
  /T          Controls which time field displayed or used for sorting
  timefield  C  Creation
              A  Last Access
              W  Last Written
  /W          Uses wide list format.
  /X          This displays the short names generated for non-8dot3 file
              names.  The format is that of /N with the short name inserted
              before the long name. If no short name is present, blanks are
              displayed in its place.
  /4          Displays four-digit years

Switches may be preset in the DIRCMD environment variable.  Override
preset switches by prefixing any switch with - (hyphen)--for example, /-W.

smid en dir /? i dit windows system og se hvilke parametre du har tilrådighed.
Avatar billede wiccan_nocturna Nybegynder
22. december 2001 - 22:24 #7
tak for det