Avatar billede night-stalker Nybegynder
22. december 2001 - 20:40 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

HTACCESS

Hej alle sammen hjæælp!!!

er der nogen der ved hvorfor den her htaccess fil ikke virker.

AuthName \"Morten\'s Testside\"
AuthType Basic
AuthUserFile /php-kode/htpasswd
require valid-user

Kan det være min apache server der er noget galt med. Jeg fatter der ikke jeg har gjord præcis som der sår i denne artikel: http://www.webcafe.dk/diverse/artikler/002/da002.php3
Avatar billede novellenet.dk Nybegynder
22. december 2001 - 20:54 #1
Har du oprettet filen \"htpasswd\" ?
Er det den fulde sti du har skrevet til AuthUserFile?
Får du en \"501: Internal Server Error\" eller kan du bare ikke logge ind?
Avatar billede novellenet.dk Nybegynder
22. december 2001 - 20:55 #2
Tjek forresten også lige at der ikke står .htpasswd det ene sted og at filen så for eksempel hedder htpasswd...
Avatar billede night-stalker Nybegynder
22. december 2001 - 21:38 #3
Der kommer ingen fejl meddelelse der sker ingen ting. Jeg har fuld adgang.

Go filerne hedder det de skal det virker stadig ikke.    Sådan noget lort!!!
Avatar billede novellenet.dk Nybegynder
23. december 2001 - 02:23 #4
har du husket at kalde filen .htaccess, altså med et punktum i starten af filnavnet?
(Jeg kunne se at du ikke havde skrevet det med punktum i spørgsmålet.)
Avatar billede sukos Juniormester
23. december 2001 - 18:22 #5
Som default er apache sat op til ikke at tillade brugen af .htaccess.
Navnet på filen er godt nok defineret, men for at bruge .htaccess skal du lige fortælle apache hvilken mappe den må bruge det på, (inclusive alle underliggende!):

<Directory \"C:/Programmer/Apache/Apache/htdocs/phpmy\">
    AllowOverride AuthConfig
</Directory>

D.v.s. at mappen \"phpmy\" nu har fået lov til at bruge .htaccess med password-beskyttelse.

Hvis nu det så så\'n ud:

<Directory \"C:/Programmer/Apache/Apache/htdocs/phpmy\">
    AllowOverride All
</Directory>

var der lov til at bruge .htaccess \"uhæmmet\". For mappen \"phpmy\"

Øh, og det er selvfølgelig \"httpd.conf\"-filen som det hele skrives i.
Avatar billede night-stalker Nybegynder
23. december 2001 - 23:50 #6
Til \"sukos\". Når jeg går det kommer den med en Error!!

Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, night_stalker@fedt.dk and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/1.3.12 Server at 127.0.0.1 Port 80

Hvad gør jeg forkert????
Avatar billede novellenet.dk Nybegynder
24. december 2001 - 00:04 #7
Har du prøvet at køre en \'/usr/local/apache/bin/apachectl configtest\'?
Det skulle fortælle dig om syntaksen i httpd.conf er OK.

Ovenstående fejl: \"501: Internal Server Error\" betyder at der, (højst sandsynligt), er noget galt med din .htaccess-fil eller httpd.conf...

Jeg håber du har taget backup af httpd.conf...
Avatar billede sukos Juniormester
24. december 2001 - 12:44 #8
Tror nu ikke der er den store ballade med httpd.conf, men det kunne tyde på at din sti som du skriver i
\"C:/Programmer/Apache/Apache/htdocs/phpmy\"
ikke er korrekt.
Men som den selv skriver, er der mere information i din error.log fil!
Prøv at kikke i den, og fortæl hvad den skriver!

GOD JULEAFTEN!!!

Til alle som ønsker det!
Avatar billede night-stalker Nybegynder
24. december 2001 - 13:58 #9
I min error.log står der noght lignene:

[Sat Dec 22 22:49:23 2001] [error] [client 127.0.0.1] File does not exist: c:/apache/htdocs/morten\'s php test side/sms/smssenderclient.html
[Sun Dec 23 23:47:37 2001] [alert] [client 127.0.0.1] c:/apache/htdocs/htaccess/.htaccess: order not allowed here
[Sun Dec 23 23:47:40 2001] [alert] [client 127.0.0.1] c:/apache/htdocs/htaccess/.htaccess: order not allowed here
[Sun Dec 23 23:56:06 2001] [alert] [client 127.0.0.1] c:/apache/htdocs/htaccess/.htaccess: order not allowed here
[Mon Dec 24 00:01:23 2001] [alert] [client 127.0.0.1] c:/apache/htdocs/htaccess/.htaccess: order not allowed here
[Mon Dec 24 00:01:27 2001] [alert] [client 127.0.0.1] c:/apache/htdocs/htaccess/.htaccess: order not allowed here
[Mon Dec 24 00:02:27 2001] [alert] [client 127.0.0.1] c:/apache/htdocs/htaccess/.htaccess: order not allowed here
Avatar billede night-stalker Nybegynder
24. december 2001 - 14:03 #10
Håber i kan hjælpe mig med mit problem!!!

PS...    .:GO\' JUL:.    OG      .:GODT NUTÅR:.

SES i det nye år.

Hilsen Night Stalker
        www.night-stalker.webpunkt.dk
Avatar billede novellenet.dk Nybegynder
24. december 2001 - 15:56 #11
Hmm...
Avatar billede sukos Juniormester
24. december 2001 - 16:57 #12
\"Sun Dec 23 23:47:37 2001] [alert] [client 127.0.0.1] c:/apache/htdocs/htaccess/.htaccess: order not allowed here\"

er lig med at du IKKE har sat .htacces op til at bruge i den mappe.

Så:

<Directory \"C:/Programmer/Apache/Apache/htdocs/phpmy\">
    AllowOverride AuthConfig
</Directory>

skal være:

<Directory \"c:/apache/htdocs/htaccess\">
    AllowOverride AuthConfig
</Directory>

Så gi\'r du lov til at bruge .htaccess (-filer) for mappen \"htaccess\".

Og lad være med at bruge det samme navn (htaccess) til forskellige ting!!!!!!!!!!!!

Avatar billede sukos Juniormester
24. december 2001 - 16:59 #13
Og, forresten, når en mappe får lov, så får alle underliggende mapper også lov!
En gang password, altid password!
Avatar billede night-stalker Nybegynder
28. december 2001 - 11:07 #14
Tak for de gode svar!!! nu har jeg fået det til at virke...  TAK!!