Avatar billede chatmanden Nybegynder
22. december 2001 - 14:28 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Login ?

Hejsa..

Jeg prøver på at lave en login script, men jeg kan ik få den til at fungere... ? er der nogen der kan hjælpe ?

<%@ LANGUAGE=\"VBSCRIPT\" %>
<%
\' Åbner
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath(\"chat.mdb\")
Conn.Open DSN
%>

<%
\' Betingelser

If Mode=Login Then

elseif (Request.Form(\"Brugernavn\")) = \"\" Then
Response.Redirect(\"Login.asp?Brugernavn=Brugernavnet feltet er tomt\")

Elseif (Request.Form(\"Password\")) = \"\" Then
Response.Redirect(\"login.asp?Password=Password feltet er tomt\")

Elseif (Request.Form(\"Brugernavn\")) = \" & Value & \" And (Request.Form(\"Password\")) = \" & Value &\" Then

strSQL = \"Select * From Chat Where Brugernavn = \"\' & Brugernavn & \'\" And Where Password \"\' & Password  & \'\"
Response.Redirect(\"Chat.asp\")
Else
Response.Redirect(\"login1.asp?mode=Brugernavn/Password er ugyldig\")

End If
%>

<%
\' Lukker
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

<HTML>

<HEAD>
<title>Untitled Document</title>
</HEAD>

<body bgcolor=\"#FFFFFF\" text=\"#000000\" link=\"#804040\" vlink=\"#008080\" alink=\"#004080\">
<%=Request.QueryString(\"Brugernavn/Password\") %>
<Table align=\"Left\">
  <form name=login action=\"Login.asp?mode=login\" method=\"Post\">
  <TR>
      <TD>Brugernavn: </TD>
      <TD><input type=\"Text\" name=\"Brugernavn\" value=\"\" size=\"30\"></TD>
      <TD><%=Request.QueryString(\"Brugernavn\")%></TD>
  </TR>
  <TR>
      <TD>Password </TD>
      <TD><input type=\"password\" name=\"Password\" value=\"\" size=\"30\"></TD>
      <TD><%=Request.QueryString(\"Password\")%></TD>
      <TR>
  </TR>
  <TR>
      <TD></TD>
      <TD><input type=\"reset\"><input type=\"Submit\" name=\"Submit\" value=\"Submit\"></TD>
      <TD></TD>
  </TR>
  </form>
</Table>

</BODY>
</HTML>
Avatar billede lizardine Nybegynder
22. december 2001 - 14:32 #1
Hvad er \"Value\" >> ...Elseif (Request.Form(\"Brugernavn\")) = \" & Value & \"....

Hvad er \"Brugernavn \" >>
...Select * From Chat Where Brugernavn = \"\' & Brugernavn & \'...
Avatar billede vbbegynder Nybegynder
22. december 2001 - 14:37 #2
value = hvis han har skrevet noget i brugernavn feltet ? (var det ik sådan man tjekker om brugeren har skrevet noget i felt)

brugernavn = ><input type=\"Text\" name=\"Brugernavn\" value=\"\" size=\"30\">
mame=\" >> brugernavn << \"
Avatar billede vbbegynder Nybegynder
22. december 2001 - 14:38 #3
Damn...Det er min storbrors Brugernavn *Grr*
Avatar billede lizardine Nybegynder
22. december 2001 - 14:39 #4
Nej. Hvis du vil kalde den værdi brugeren har indtastet i dette felt skriver du:

Request(\"Brugernavn\")

If Request(\"Brugernavn\") = \"Mikkel\" Then

Else...
Avatar billede chatmanden Nybegynder
22. december 2001 - 14:40 #5
sådan her

Password står for name=\"Password\"
Avatar billede chatmanden Nybegynder
22. december 2001 - 14:41 #6
lizardine > ja man så tjekke den kun for mikkel ??

det kan ik passe jeg skal sidde og skrive alle de brugernavn i database..

If Request(\"Brugernavn\") = \"Mikkel\" Then
blah
elseif Request(\"Brugernavn\") = \"test\" Then
blah
elseif Request(\"Brugernavn\") = \"niels\" Then
blah

psv...

Avatar billede lizardine Nybegynder
22. december 2001 - 14:44 #7
Du skal nødvendigvis ikke skrive dine brugere i en database. Du kan sagtens nøjes med at give hver bruger det samme brugernavn og password.

Problemet med sådanne en løsning er at du ikke kan lave personlige præferencer for den enkelte bruger.
Avatar billede chatmanden Nybegynder
22. december 2001 - 14:49 #8
det min login system går ud på er...

Den tjekker først om brugernavn feltet er skrevet noget iden, hvis ik skriver den en meddelse tilbage, og det samme gælder for password...

Hvis begge betingelse er påfyldt så skulle den tjekke om brugernavn og password findes i databasen !!

Hvis ik så skrive den forkert password/brugernavn !

Færdig :)
Avatar billede lizardine Nybegynder
22. december 2001 - 14:52 #9
Ok.

<%
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath(\"chat.mdb\")
Conn.Open DSN

SqlQ = \"Select * From Chat Where Brugernavn = \'\" & Request(\"Brugernavn\") & \"\' And Password = \'\" & Request(\"Password\")  & \"\'\"
Set rSqlQ = Conn.Execute(SqlQ)
If Not rSqlQ.Eof Then
Response.Write \"Rigtigt.\"
Else
Response.Write Forkert.
End If

%>
Avatar billede chatmanden Nybegynder
22. december 2001 - 14:56 #10
men så tjekker den ik om felterne er i forvejen tomme ?
Avatar billede chatmanden Nybegynder
22. december 2001 - 14:57 #11
og hvis linket er login.asp?mode=login !
Avatar billede peppino Nybegynder
22. december 2001 - 14:57 #12
Prøv med denne.

<% mode = request(\"mode\") %>
<% if mode = \"\" then %>
<%
Session(\"brugernavn\") = request.form(\"brugernavn\")
Session(\"password\") = request.form(\"password\")
%>
<%
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; \"
DSN = DSN & \"DBQ=\" & Server.MapPath (\"bruger.mdb\")
Conn.Open DSN

Response.Buffer = True

Function checklogin(brugernavn,password)
    set tjek = Conn.Execute(\"SELECT * FROM bruger WHERE godkendt =true AND brugernavn = \'\"& brugernavn &\"\' AND password = \'\"& password &\"\'\")
    If tjek.EOF THEN
        Response.Write \"<center><FONT FACE=Verdana SIZE=4 COLOR=#FF0000><B>Brugernavn eller password er forkert</B></FONT></center>\"
    Else
        Session(\"login\") = tjek(\"id\")
        Response.Redirect(\"menu.asp\")
    End If
End Function

Function sqlreplace(streng)
    sqlreplace = Replace(streng,\"\'\",\"\'\'\")
End Function
REM Diverse funktioner slut
%>
<html>

<head>
<title>Brugernavn</title>
<meta name=\"GENERATOR\" content=\"Microsoft FrontPage 3.0\">
</head>

<body>

<p>&nbsp;</p>
<% If Request.ServerVariables(\"REQUEST_METHOD\") = \"POST\" Then checklogin sqlreplace(Request.Form(\"brugernavn\")),sqlreplace(Request.Form(\"password\")) %>
<big><big><% Response.Write  Request.Querystring(\"error\") %>
</big></big>

<form ACTION=\"login.asp\" METHOD=\"POST\">
  <div align=\"center\"><center><table>
    <tr>
      <td class=\"skrift\">Brugernavn: </td>
      <td><input TYPE=\"text\" SIZE=\"20\" NAME=\"brugernavn\" CLASS=\"bottom\"> </td>
    </tr>
    <tr>
      <td class=\"skrift\">Password: </td>
      <td><input TYPE=\"password\" SIZE=\"20\" NAME=\"password\" CLASS=\"bottom\"> </td>
    </tr>
    <tr>
      <td COLSPAN=\"2\" ALIGN=\"RIGHT\"><input TYPE=\"submit\" VALUE=\"    Login    \" CLASS=\"bottom\">
      </td>
    </tr>
  </table>
  </center></div>
</form>

<p><a href=\"forgot1.asp\">Glemt brugernavn/password</a></p>
</body>
</html>
<% end if %>
Avatar billede lizardine Nybegynder
22. december 2001 - 14:58 #13
chatmanden>> Du kan jo for fanden bare paste min kode ind i din egen :(
Avatar billede chatmanden Nybegynder
22. december 2001 - 14:59 #14
troede lige du mente jeg kun skulle bruge din :)
Avatar billede chatmanden Nybegynder
22. december 2001 - 15:00 #15
peppino  < desværre jeg har ik nået så lang til at forstå alt det du har skrevet... :(
Avatar billede peppino Nybegynder
22. december 2001 - 15:01 #16
Chatmanden>>> Det er bare iorden for jeg er heller ikke særlig god til det med asp :-)
Avatar billede chatmanden Nybegynder
22. december 2001 - 15:04 #17
peppino > men tak for hjælpen :)
Avatar billede chatmanden Nybegynder
22. december 2001 - 15:06 #18
det kan ik passe at jeg får fejl :

Object required: \'Conn\'

Jeg har alitd kalde Connecting for Conn ??

<%@ LANGUAGE=\"VBSCRIPT\" %>
<%
If Mode=Login Then

Elseif (Request.Form(\"Brugernavn\")) = \"\" Then
Response.Redirect(\"Login.asp?Brugernavn=Brugernavnet feltet er tomt\")

Elseif (Request.Form(\"Password\")) = \"\" Then
Response.Redirect(\"login.asp?Password=Password feltet er tomt\")

Else

Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath(\"chat.mdb\")
Conn.Open DSN

Sql = \"Select * From Chat Where Brugernavn = \'\" & Request(\"Brugernavn\") & \"\' And Password = \'\" & Request(\"Password\")  & \"\'\"
Set rSql = Conn.Execute(Sql)

    If Not rSql.Eof Then
    Response.Write(\"Rigtigt.\")
    Else
    Response.Write(\"Forkert.\")
    End If

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

Avatar billede chatmanden Nybegynder
22. december 2001 - 21:08 #19
Fixet :)