Avatar billede lf Nybegynder
11. april 2000 - 08:28 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Få denne til å køre i netscape mellom 3 og 4

Jeg har et javascript som fungerer fint, men ikke i de netscape som har versionsnummer mellom 3 og 4, f.eks 3.04 gold. det kommer et popupvindu uden noget i, og det virker ...tomt!!
her er scriptet:
<script language="javaScript">
<!--

function qt_2(file) {
          if  (navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer" &&
          parseInt(navigator.appVersion) <= 3) {
              window.location = file;
          }
          else {
              qt = window.open("","qtwin12","width=330,height=304");
              qt.document.write('<body bgcolor=#000000>');
              qt.location.href = file;

          }
//-->

</script></head>
Avatar billede olebole Juniormester
11. april 2000 - 09:21 #1
<ole>
Prøv at skrive NS-delen sådan:

else {
  qt = window.open("","qtwin12","width=330,height=304");
  qtDoc = qt.document;
  astr = "<html><body bgcolor=#ffffff>";
  astr += "Hello";
  astr += "</body></html>";
  qtDoc.write(astr);
  qtDoc.close();
  }

/VH
</bole>
Avatar billede lf Nybegynder
12. april 2000 - 08:35 #2
den viser ikke filmen, kun tekst i astr. Jeg vil gerne at filmen skal vises.
Avatar billede olebole Juniormester
12. april 2000 - 09:11 #3
Nej, den spiller heller ikke radio - eller uddrag af Carl Nielsens 3. symfoni :-))
Hvis den havde gjort det, havde mit script SLET ikke virket, så det er da i hvert fald godt!

Du skriver ikke noget om, du vil vise film i det pågældende vindue. Hvis du vil det, skal du skrive din 'vis_min_film_kode' et eller andet sted i 'astr' - og selvfølgelig ikke 'hello'. Jeg viste blot, hvordan du åbner et vindue og skriver i det, så det virker i NS under vers. 4.
Det var DET, du spurgte om - hvad du VILLE have spurgt om, kan jeg desværre ikke vide ;-)

/VH
Avatar billede olebole Juniormester
12. april 2000 - 09:14 #4
Vis mig, hvordan du ville skrive din kode i et alm. HTML dokument, så skal jeg vise dig, hvordan du skal sætte det ind i koden, så du kan få filmen vist i dit nye vindue via kaldet.
Der er forskellige måder at embedde på alt efter film-formatet.
Avatar billede lf Nybegynder
12. april 2000 - 11:24 #5
<script language="javaScript">
<!--
function qt_1(file) {
          if  (navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer" &&
          parseInt(navigator.appVersion) <= 3) {
              window.location = file;
          }
          else {
              qt = window.open("","qtwin1","width=650,height=497");
              qt.document.write('<body bgcolor=#000000>');
              qt.location.href = file;

          }

//-->

</script></head>

<body>
<a href="java script:qt_1('qtvr/fibula-1.mov')">0,6 mb</a><br>
</body>
Avatar billede olebole Juniormester
13. april 2000 - 05:31 #6
Njahhh...ikke lige det, jeg mente :-)
Hvis du skulle lave et alm. HTML dokument, der kan spille din film (altså UDEN popup), hvordan ville du så skrive det?
Avatar billede lf Nybegynder
13. april 2000 - 07:56 #7
Det ville jeg skrive på denne måde:
<embed src="fibula-2.mov" width="660" height="420">
Avatar billede justincase Nybegynder
14. april 2000 - 01:39 #8
Men så ser det jo ud til at være ligetil :

function qt_1(file) {
          if  (navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer" &&
          parseInt(navigator.appVersion) <= 3) {
              window.location = file;
          }
          else {
              qt = window.open("","qtwin1","width=650,height=497");
              qt.document.open();
              qt.document.write('<body bgcolor=#000000>');
              qt.document.write(<embed src="'+file+'" width="660" height="420">);
              qt.document.close();

          }

Er det det du mener`?

:)

JustinCAse

Avatar billede justincase Nybegynder
14. april 2000 - 01:41 #9
og for god ordens skyld :
der mangler qt.document.write('</body>');
Avatar billede olebole Juniormester
14. april 2000 - 02:43 #10
JustinCase >> "Er det det du mener`?"
Det skulle undre andet ;-)
/VH
Avatar billede lf Nybegynder
14. april 2000 - 08:19 #11
takker for opmerksomheden