Avatar billede eyeq Nybegynder
21. december 2001 - 16:50 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

PASSWORD BESKYTTELSE!

Hej
Hvordan får jeg en simpel password beskyttelse på min hjemmeside, giv venligst html!,
Avatar billede prodic Mester
21. december 2001 - 16:54 #1
Simplere bliver det vel ikke(og mere usikkert bliver del vel heller ikke)

http://activedeveloper.dk/locator.asp?guid=001000000265
Avatar billede eyeq Nybegynder
21. december 2001 - 16:56 #2
den kan jeg ikke finde ud af!
Avatar billede and.vang Nybegynder
21. december 2001 - 16:56 #3
<script language=\"JavaScript\">
function kodeord(){
password = prompt(\'\',\'Skriv kodeordet\');
if(password = \"SKRIV DIT KODEORD HER\") {
location.href = \"index.htm\"; }
else{ location.href = \"fejl.htm\" }
}
</script>

<body onLoad=\"kodeord();\">

Skulle gerne virke!!

/Anders
Avatar billede and.vang Nybegynder
21. december 2001 - 16:59 #4
UPS!!

password = prompt(\'Skriv kodeordet\',\'\');

:)
Avatar billede and.vang Nybegynder
21. december 2001 - 17:00 #5
Een til:

...\"fejl.htm\";
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2001 - 17:04 #6
Den er for nem.

Der findes mange, mange måder. Her er nogle af dem:
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex9/password.htm
http://javascript.internet.com/passwords/

Disse er alle i JavaScript og kræver derfor ikke andet end en browser. Men der findes betydeligt sikrere metoder; dem må du over i server-side kategorierne efter (fx PHP eller ASP)!
Avatar billede gimmy Nybegynder
21. december 2001 - 17:04 #7
Har du mulighed for php?
Ligger det på en apache webserver? (+ mulighed for at benytte .htaccess?)
Avatar billede and.vang Nybegynder
21. december 2001 - 17:07 #8
Hvorfor er min for nem (er bare interreseret...)?

Den er vel sikker nok...Man kan jo ikke se kilden før siden er indlæst.

/Anders
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2001 - 17:09 #9
Nej, men så kan man da bare kigge i \"Midlertidige Internet Filer\" og åbne siden i NotePad!
Avatar billede dmcn Praktikant
21. december 2001 - 17:10 #10
and.vang : Man behøver bare tjekke Temp internet files, så kan man se det. Simple.
Avatar billede and.vang Nybegynder
21. december 2001 - 17:12 #11
Åhh...okay! Det er jo lidt surt. Meen...til det jeg bruger den til regner jeg ikke med at der er nogen der \'bryder ind\' eller har noget ondt på hjertet!

Men tak for informationen!

/Anders  o<:)3
Avatar billede eyeq Nybegynder
21. december 2001 - 19:26 #12
Til And.vang!
Det var lige sådan en \"simpel\" en jeg skulle bruge, tak for hjælpen, god jul og godt nytår herfra til dig!
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2001 - 21:29 #13
Arh, eyeq, du skyder dig vist lidt i foden, hvis du bruger den. Det er lidt det samme som at have låst døren, men at have nøglen liggende halvt synlig under dørmåtten...
Men ok, der er selvfølgelig forskellige behov, selvom jeg ikke ser nogen grund til at gøre det for let!
Avatar billede and.vang Nybegynder
22. december 2001 - 12:56 #14
Det afhænger jo lidt af hvem der kommer ind på ens side. F.eks. viste jeg jo ikke selv hvordan man kunne bryde den, så der er god chance for at de fleste ikke vil kunne finde ud af det, for at sige det som det er. Så hvis den bare skal bruges som en lille sikkerhed, er den sikkert udemærket!

Men, det egentlige revolutionerende er jo at det er mit første helt \'rigtige\' javascript jeg selv har skrevet!! Jeg har selv fundet på det hele!

/Anders  god jul!!
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2001 - 13:00 #15
Det mener jeg ikke (altså \"god jul\" kan jeg godt gå med til, men ikke de første). :)
Hvis bare én ud af 100 (og i dette tilfælde vil jeg nærmere sige 90 ud af 100) kan komme ind, så kan han/hun jo bare stjæle det kode-beskyttede og lægge det frit tilgængeligt ét eller andet sted på nettet! Så når først skaden er sket (og den VIL ske, hvis der er noget bare rimeligt vigtigt at skjule), så er der ingen vej tilbage.
Derfor mener jeg, at man lige så godt kan tage sine forholdsregler, istedet for at bruge det første det bedste, man tumler over!

Men tillykke med dit første selv-komponerede script, and.vang, og glædelg jul!
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2001 - 20:30 #16
Denne her er også i JavaScript, men den er til gengæld kodet til det uendelige:
http://www.geocities.com/~lef/jscript.html (vælg \"Password Pro\")
Brug den, hvis det absolut skal være JS!
Avatar billede and.vang Nybegynder
27. december 2001 - 11:42 #17
Tak Phoenixv, jeg lægger straks kursen om efter noget sikrere! Og det burde EyeQ nok også gøre...
Heldigvis har jeg dog ikke brugt den til til noget på det vilde net endnu, men det havde jeg tænkt mig at gøre snarest. Nu må jeg jo finde på noget andet.

/Anders  Godt nytår!!
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2001 - 13:27 #18
I lige måde! :)