Avatar billede juggalo Nybegynder
21. december 2001 - 16:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Død harddisk?

Jeg supporterer en del maskiner og har fået en Conner Technologies harddisk ind.

Harddisken detectes godt nok under opstart, men der kan ikke bootes fra den (primary HD fail).

Jeg kan hverken se disk eller partitioner (hverken i DOS eller Win 2000).

Jeg er villig til at formattere skidtet og installere igen, men hvordan dælen kan jeg det når jeg ikke kan se disken?!

Nogen som kan hjælpe? PFT
Avatar billede safri2 Nybegynder
21. december 2001 - 16:34 #1
kan du se den i fdisk ?
Avatar billede bergeren Nybegynder
21. december 2001 - 16:37 #2
Start op med en bootdisk og skriv \'Format mbr\'

Avatar billede bergeren Nybegynder
21. december 2001 - 16:37 #3
(så sletter den boot sektoren)
Avatar billede bergeren Nybegynder
21. december 2001 - 16:39 #4
Eller fllash bios\'en
Er du sikker på at jumperen på disken står som \'master\'??
Prøv at boote op med en anden disk i og sæt den defekte disk som secundary. Se nu om du kan se disken
Avatar billede zhark Nybegynder
21. december 2001 - 16:52 #5
hvor stor er den HD, måske kan mobo ikke handle den
Avatar billede gpa Nybegynder
21. december 2001 - 18:26 #6
Har du prøvet at anvende de tools som conner har?
Avatar billede intel4004 Novice
22. december 2001 - 11:46 #7
Det er nu godtnok kommandoen: fdisk /mbr

Denne kommando genskriver alle master boot records på alle harddiske på maskinen...

INTEL4004
Avatar billede juggalo Nybegynder
21. januar 2002 - 08:51 #8
Jeg havde allerede prøvet de ovennævnte ting og var derfor overbevist om at det var en fysisk fejl... sendte derfor disken ind og fik en ny under garantien.