Avatar billede barwhi Nybegynder
21. december 2001 - 13:58 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Oprette og requeste session-variable

Hej!

Jeg har lige en lille let en til Jer:

Hvordan opretter man en session variabel, og hvordan får man herefter fat i den?

Lad os antage, at min session-variabel skal hedde \"userId\" og den skal hentes fra et database felt, der ligeledes hedder \"userID\"...

På forhånd tak!

/barwhi
Avatar billede cape Nybegynder
21. december 2001 - 14:04 #1
Session(\"UserID\") = Recordset.Fields(\"DATABASEFELTNAVN\").value

For at få fat i det...

<%=Session(\"USERID\")%>
Avatar billede jacobjensen Nybegynder
21. december 2001 - 15:50 #2
Det er ikke anbefalelsesværdigt at arbejde med en sessionvariabel, så hvis du skal bruge den på en ny side, kan du hente den over i en variabel og så arbejde med variablen på siden:

var = session(\"userid\")
Avatar billede barwhi Nybegynder
21. december 2001 - 16:32 #3
Tak skal I have gutter!

/barwhi
Avatar billede barwhi Nybegynder
21. december 2001 - 17:21 #4
...
Avatar billede barwhi Nybegynder
21. december 2001 - 17:22 #5
Kan I ikke lige skrive nogle prikker som \"svar,\" så jeg kan smide lidt points efter jer?
Avatar billede jacobjensen Nybegynder
21. december 2001 - 18:44 #6
Jo tak....