Avatar billede jorgenbent Nybegynder
21. december 2001 - 09:38 Der er 4 kommentarer

Udskriv mappestruktur og filer i tekstfil

Hejsa!

Jeg har en fandens masse billeder (flere tusinde) hvilket jeg gerne vil have lagt på nettet via ASP! derfor vil jeg gerne kunne få lagt den mappestruktur som billederne ligger i - lagt i en tekst fil: noget lign.

c:\\billeder\\gruppe\\fil1.jpg
c:\\billeder\\gruppe\\fil2.jpg
c:\\billeder\\gruppe\\fil1.jpg
c:\\billeder\\gruppe2\\fil2.jpg
o.s.v

Håber der er nogle der kan hjælpe!!

På forhånd tak
Avatar billede jacobjensen Nybegynder
21. december 2001 - 11:25 #1
Nu ved jeg ikke om jeg har forstået dig rigtigt, men hvis du vil have en synlig klikbar sti, hver gang du er inde på en side, kan du bruge følgende kode, som jeg lige havde liggende:
<%
Dim stien, serverstien, arrstien, z, arrstienend, indtilnu
stien = request.servervariables(\"script_name\")
serverstien = request.servervariables(\"server_name\")
arrstien = split(stien,\"/\")

response.write \"<a href=\'http://\" & serverstien & \"\'>\" & serverstien & \"/</a>\"
For z = 1 to UBound(arrstien)-1
    arrstienend = indtilnu & \"/\" & arrstien(z)
    response.write \"<a href=\'http://\" & serverstien &_
    arrstienend & \"/\'>\" & arrstien(z) & \"/</a>\"
    indtilnu = arrstienend
Next
response.write arrstien(UBound(arrstien)) & \"<br><br>\"
%>
Avatar billede jorgenbent Nybegynder
21. december 2001 - 11:33 #2
Det er desværre ikke det! men ellers tak! jeg skal have lagt alle billedernes sti ind i en access database - og da der er adskillige tusinde! ville det være en kæmpe fordel hvis man kunne skrive alle billederne ud i et tekst dokument men hele stien - og derefter blot konvertere tekstdokumentet til access!

c:\\billeder\\gruppe\\fil1.jpg
c:\\billeder\\gruppe\\fil2.jpg
c:\\billeder\\gruppe2\\fil1.jpg
c:\\billeder\\gruppe2\\fil2.jpg
O.s.v
Avatar billede larsen Nybegynder
21. december 2001 - 17:44 #3
Hvorfor ikke bare indlæse dem direkte i databasen ??
Avatar billede jorgenbent Nybegynder
27. december 2001 - 09:43 #4
Billederne må ikke ligge i access, det skal kun være stien! men hvis det er det du også mener man kan indlæse direkte - vil jeg meget gerne finde ud af hvordan man går!!!