Avatar billede mdgs-dk Nybegynder
21. december 2001 - 09:28 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Access databasers \"grænser\"

Hvornår begynder Access at stå af, og hvornår skal man begynde at overveje at skifte til et rigtigt databasesystem?

Ca. hvor mange poster i en tabel kan Access med rimelighed klare?
Avatar billede vistodk Nybegynder
21. december 2001 - 09:41 #1
jeg har en site med en accesdatabase, der styre 1500 links og ca 250 samtidige bruger, og den kører stadigt lynhurtigt

.:Visto.dk IT-service
.:www.visto.dk
Avatar billede mdgs-dk Nybegynder
21. december 2001 - 10:06 #2
Jeg har en accessdatabase med cs 1500 varer og en bruger, og den kører ad h... til. :o/
Avatar billede sth Novice
21. december 2001 - 10:58 #3
visto.dk: med 250 samtidige bruger, mener du da 250 samtidige forespørgsler, eller ?

jeg har en access db med 4041 poster i en tabel og den køre også men den er ikke superhurtig !

Avatar billede mdgs-dk Nybegynder
21. december 2001 - 11:11 #4
Så vidt jeg ved kan Access også kun klare 16 samtidige brugere. Kan det ikke pasee?
Avatar billede cygnet Praktikant
21. december 2001 - 17:26 #5
Access kan max klarer 256 connection samtidig (indtil de bliver lukket igen - eller timerout)
Avatar billede dna Nybegynder
21. december 2001 - 17:28 #6
Access er faktisk (IMO) et rimeligt godt system! Det kan faktisk håndtere flere opgaver end folk lige tror! Det er bare vigtigt at lave ordentlige tabeller og forespørgelser, samt at åbne/lukke ordentligt!

Lige en lille kommentar!

dna
Avatar billede vistodk Nybegynder
21. december 2001 - 19:51 #7
250 samtide brugere, der bladre gennem siderne og laver forespørgsler.
Man SKAL bare huske at lukke forbindelsen med det samme, elles stinker det... det er nok det der er galt med din opsætning.
Avatar billede sth Novice
21. december 2001 - 22:30 #8
Det lyder jo bare helt vild !! jeg har hørt at krak.dk kun har max 5 samtide brugere (250 samtidige forespørgsler), og jeg er ret sikker på at ikke engang jubii har samtide brugere, så det må da mindst være Danmarks mest brugte side du holder.

Nå men det er da også muligt at jeg bare tager helt fejl !
Avatar billede sth Novice
21. december 2001 - 22:55 #9
Hvis vi nu regner lidt på hvad 250 samtidige forespørgsler giver af antal forespørgsler, og vi antager at en forespørgsler tager 1 sek.
så vil man med 250 samtidige forespørgsler have 90.000 forespørgsler  i timen ! eller 21.600.000 forespørgsler døgnet, det er jo helt vild hvis access skulle kunne klare det.
Avatar billede vistodk Nybegynder
21. december 2001 - 23:18 #10
Lyt ny til hvad jeg siger!!!
\"250 samtide brugere\"  ikke forespørgsler..
De er der i gennemsnig i 13.4 minuter og laver 50-60 forespørgsler..
Det er en sexsite og jeg har 40.000+ hits om dagen, og det er LIDT i den sammenhæng... 150.000 hits er godt.
Avatar billede sth Novice
21. december 2001 - 23:20 #11
Ok så forstår jeg hvad du mener
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2001 - 02:06 #12
Jeg åbner et connection objekt, udfører forespørgslen, frakobler resultset objektet, og lukker connection objektet igen med det samme, før jeg bruger resultset objektet til noget som helst.

Jeg kører med adOpenForwardOnly og adUseClient -markør så det hele skulle være rimelig optimeret.

Jeg bruger dog \"SELECT * FROM\"
Jeg tror jeg prøvet at begrænse dette til de kolonner jeg skal bruge, altså:

\"SELECT kolonne1, kolonne2, kolonne3 FROM\"
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2001 - 02:11 #13
... Hvis ovenstående er opfyldt burdet det køre OK med Access ossse ved mange poster...
Avatar billede vistodk Nybegynder
22. december 2001 - 11:45 #14
hvilken maskine kører det på? et webhotel eller på egen maskine... giv os evt. et link
Avatar billede mdgs-dk Nybegynder
04. januar 2002 - 09:03 #15
det viste sig, at det var vores ISDN forbindelse der var det svvage led.... så siden på en ADSL forbindelse, og det gik pænt stærkt.

(Der er tale om store sider)
Avatar billede vistodk Nybegynder
04. januar 2002 - 09:31 #16
douuuggghhhhhhh!!!  :-)