20. december 2001 - 16:10Der er
6 kommentarer og 1 løsning
Sidenummer Variablen i MSWord97
Sidenummer Variablen i MSWord97 Jeg sidder og skal printe 2 sider på 1 A4 papir. Min printer har ikke dette som ekstrafunktion, og da jeg ikke har Word2000, som netop har funktionen at sætte 2 sider på 1, vil jeg gerne lege med en simpel spalteopdeling af siden (det kan jeg sagtens) men nummereringen skal jo så laves som føler: side 1: 1 side 2: 1+1
derefter: ulige sider: (sidenummer*2)-1 lige sider: (sidenummer*2)
Hvordan i alverden kan jeg indsætte det i word (eksempelvis tallet for [sidenummer ganget 2])???
Det er vidst noget med nogle \"{ }\" men hvordan bruger man det? og hvordan regner jeg med sidenummeret (vidst nok variablen(?) \"PAGE\")...
Vi skal aflevere opgaven i morgen så jeg har lidt travlt...
Jeg arbejder på sagen, men det er ikke sådan lige *S*
Jeg har fosøgt at regne med sidenumrene, men det kan vist desværre ikke lade sig gøre.
Hvis du indsætter et formulafelt, der hvor sidenumret skal stå (ikke i sidehovedet eller sidefoden), så kan jeg lave en løkke, der gennemløber alle formularfelterne og skriver sidenumret i dem. Det er det jeg arbejder på lige nu, men vil lige vide o mdet vil være acceptabelt for dig.
Jeg har undersøgt lidt nærmere og der er ingen referancer til at kunne regne med sidenumrene direkte - kun via VBA kode -
Derfor ser jeg som den eneste løsning at du selv indsætter et formularfelt, der hvor sidenumrene skal stå (ja -jeg ved godt at der en høkerløsning) og derefter gennemløber dem alle med nedenstående kode:
Sub Sidenumre()
nummer = 1
For Each aField In ActiveDocument.FormFields
If aField = wdFieldFormTextInput Then aField.Result = nummer nummer = nummer + 1 End If Next aField
End Sub
Det eneste andet alternativ er at skrive numrene selv, hvilket jo heller ikke er så sjovt.
Løsningen ovenfor kan gentages, hvis du sætter flere sider ind,hvilket i det mindste gør den lidt dynamisk.
Nu har jeg faktisk fundet ud af hvordan man regner med sidenumrene....
Indsæt 1 tabel i sidehovedet med 2 kolonner og 2 rækker. Indsæt et bogmærke i celle A1, der hedder \"Tabel1\". I celle A1 og B1 (som i Excel) indsættes følgende felt: {page \\* mergeformat}. I celle A2 indsættes følgende felt, der er et formulafelt fra \"Indsæt/Felt/Ligninger og Formler/=(Formula)\": {=sum(Tabel1 A1)*2-1 \\mergeformat}. Det samme gør du i celle B2 - bare med den lidt reviderede formel.
Jo tark du... Jeg havde helt svedt det ud... Undskyld at jeg ikke lige har fået trykket på den accepter knap før nu...
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.