Avatar billede bbe1379 Nybegynder
09. april 2000 - 13:15 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Update på SQL-server

Ville nedenstående virke som UPADATE med SQL-server 7.

Hvis nej, hvordan laver man så noget tilsvarende overskueligt.

Set saveRs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Set saveRs.ActiveConnection = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

strSQL = "SELECT * FROM MIN_VAERDI1 Where MIN_VAERDI2 = 1"
saveRs.Source = strSQL
saveRs.LockType = 3
saveRs.Open
saveRs.Update
saveRs("felt")= "123"
saveRs.Update
saveRs.Close
Avatar billede tybo Nybegynder
09. april 2000 - 13:52 #1
strSQL =
"Update MIN_VAERDI1
Set felt=123
Where MIN_VAERDI2 = 1"

Sådan gør du det med 1 linie i stedet for at lave en select først så brug da bare en update med det samme.
desuden skal du vel heller ikke køre en opdate før du har sat felt til 123 vel ? :)
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
09. april 2000 - 14:53 #2
Jo, det skal man faktisk  ;-)

Mit eksempel virker med Access men jeg er ikke sikker på SQL-server.

Pointen er, at jeg vil undgå lange uoverkuelige SQL-strenge når jeg indsætter 15-20 værdier ad gangen:

saveRs.Open
saveRs.Update
saveRs("felt")= "123"
saveRs("felt2")= "123"
saveRs("felt3")= "123"
saveRs("felt4")= "123"
saveRs("felt5")= "123"
saveRs.Update
saveRs.Close
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
09. april 2000 - 14:54 #3
uoverkuelige = uoverskuelige
Avatar billede tybo Nybegynder
09. april 2000 - 15:22 #4
bbe1379: Dem tilføjer man jo bare i en textstreng som man så bruger i SQL sætningen...Det er sgu da 100 gange bedre da det også giver noget hurtigere kode.
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
09. april 2000 - 16:49 #5
giv mig liiige et eksempel...
Avatar billede kichian Nybegynder
09. april 2000 - 20:52 #6
Jeg er ikke sikker på din Locktype. Men hvis det virker med Access, så virker der med SQL-Server, Oracle og ....

Iøvrigt vil jeg give tybo ret i at en Const SQL-streng både er hurtigere og mere meningsfuld. Det giver ingen mening at bruge en SELECT, når det du vil er UPDATE eller DELETE.
Eksempel:
Const MinSQL = "UPDATE tabellen SET " &_
  "PARM1='" & p1 "'" &_
  "PARM2='" & p2 "'" &_
  "WHERE betingelse"
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
17. april 2000 - 09:58 #7
kichian > hvordan "udfører" man den kode du har lavet..?
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
01. maj 2000 - 09:50 #8
oprydning..