Avatar billede it-manden Nybegynder
19. december 2001 - 09:30 Der er 2 kommentarer

Vil kalde en anden formular i notes via javascript funktion???

Da\' me\' jer boys,

Jeg har en del funktioner i min \"JS Header\" (notes formular) og nogle af dem skal blive kaldt igen i andre steder, bl.a. ved en hotspot knap til at dels validere felter og dels gemme og kalde en anden formular igen.

Hvordan kan man kalde en anden formular i notes via javascript funktion???

eks:  SaveDoc(\'formularnavn\') eller
      SaveDoc(\"formularnavn\") eller hvordan
      for ingen af dem ser ud til at virke.

Findes der nogle website\'s hvor man kan downloade noget JS-code til anvendelse i Notes? til sådanne formål???

tak.

Avatar billede cdelicht Nybegynder
19. december 2001 - 09:51 #1
Hvis jeg forstår dig ret er svarene:

Kode i \"JS Header\" er \'global\' for formen og dermed tilgængelig andre steder fra. Javascript der skal være tilgængelig fra andre forms må du lave/kode som indhold i et felt på en separat form. I et felt på din webformular loader du så denne js kode. På denne måde kan du lave mange js-funktioner i hver sit felt (et library) og loade dem efter behov. Ulemper er selvfølgelig at du ikke kan debugge efter som det er \'alm.\' tekst i et felt.

Der er to måder hvorpå du kan gemme en anden form i Notes:
1) brug \'LiveConnect\' som opretholder en on-line session med serveren (som jo ellers lukkes ned når din web page er loaded)
2) kald en agent via js og lad den udføre det fornødne. Agenten kan du så kode i LotusScript. Husk at kalde agenten med runOnServer method (agent.runOnServer).

Mht. websites så prøv http://www.notes.net

(ps det er lidt få point til så mange spørgsmål ;-)  )
Avatar billede cdelicht Nybegynder
19. januar 2002 - 13:08 #2
Har du prøvet det? og virker det?