Avatar billede pwn Forsker
18. december 2001 - 22:58 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Netværk mellem WIN2000 og WIN98 maskine

Er der nogen der har/kan udarbejde en beskrivelse af indstillingerne på en WIN2000 og WIN98 maskine så de kører i net.
Netkortene i begge maskiner er installeret (korrekt) og fungerer. Maksinerne kan blot ikke se hinanden.
Det er ikke svært - for dem, der kan sætte netværk op, men de mange point ligeså meget for en detaljeret fremgangsmåde. Jeg leder ikke efter svar som en henvisning til \"hvordan det skal gøres\" medmindre den naturligvis opfylder detaljeringskravet (der må gerne være henvisninger til uddybelse/støtte af emnet)

mvh

paul
Avatar billede heintzelmann Nybegynder
19. december 2001 - 00:04 #1
Krydskabel? Hvis du ikke har en switch eller hub imellem? Ved ikke hvor detaljeret det er....men det virker :o)
Avatar billede -mundi- Nybegynder
19. december 2001 - 00:05 #2
skal de på nettet begge 2 og hvis de skal hvilken type net har du ?
Avatar billede heintzelmann Nybegynder
19. december 2001 - 00:08 #3
Hallo Mester....han vil bare gerne ha at maskinerne skal kunne se hinanden....?!?!
Ellers har jeg svaret på det forkerte spørgsmål?!

Avatar billede retaxes Nybegynder
19. december 2001 - 00:16 #4
han skriver ikke om det er til et lokalt net eller til Internet eller begge dele

Er det kun lokalt skal der et krydset kabel til
Avatar billede -mundi- Nybegynder
19. december 2001 - 00:42 #5
ja men det kunne være rart at vide inden man begynder på en detaljeret smøre ikk ?
Avatar billede -mundi- Nybegynder
19. december 2001 - 00:44 #6
Du har vel ikke tænkt dig du skulle ha 250 points for \"Krydskabel\" LOL
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. december 2001 - 00:59 #7
Nej, så nemt går det nok ikke, men det skulle lade sig gøre nemmere end på en WinXP maskine.
Avatar billede microsoft Nybegynder
19. december 2001 - 02:29 #8
Her er lidt fra tidlige spørgsmål i Experten:
http://www.eksperten.dk/spm/120183
http://www.eksperten.dk/spm/120075

Skal du på internettet kan du benytte internet connnection sharing (ICS). - her er et par link med step by step for opsætning:

http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics2kxp/index.htm

http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/

Avatar billede svein Nybegynder
19. december 2001 - 09:00 #9
Jeg har lavet en beskrivelse på hvordan du sætter Windows 2000 til i en workgroup:
http://www.svein.dk/Windows2000/Tips/browsing_the_network_with_win2000pro.htm
Avatar billede pwn Forsker
19. december 2001 - 17:23 #10
Jeg uddyber lidt:
Maskiner er forbundet med et x-kabel (faktisk en 2 ports hub fra Sandberg, men det giver jo det samme)
Alm netkort (sandberg 100 Mbit og PC-card netkort 10/100 Mbit)
Det er ikke til Internet - hver maskiner kører direkte på NT-boksen med hver sin adaptor.
---
svar fra microsoft ser lovende ud - jeg kikker på dem først.

Avatar billede pwn Forsker
19. december 2001 - 18:54 #11
Vha microsofts og svein\'s anvisninger kan jeg i Stifinderen på begge maskiner se den anden. MEN, der bedes om et password!? Jeg har ikke angivet andet end administrator-password da jeg installerede WIN2000 - og det duer ikke her. Havd, hvordan??
Avatar billede bjarnebit Nybegynder
19. december 2001 - 23:03 #12
Henviser du til et nyt oprettet spørgsmål ?

http://www.eksperten.dk/spm/148749

Avatar billede pwn Forsker
19. december 2001 - 23:11 #13
Problemet er løst.
Point fordelt med 100 til microsoft og 150 svein - sidstnævnte punktvise opstilling løste problemet.

Det sidste spm om koder blev oprettet og givet point selvstændigt - og er også løst.

Tak for hjælpen