Avatar billede shanko Nybegynder
18. december 2001 - 22:25 Der er 18 kommentarer og
3 løsninger

W32.Nimda.ENC

Har den og får den hele tiden,, fatter det ikke har lige bygget ny pc med nye hd..??
Håber nogen kan hjælpe mig, oz med et fix der virker til den... :o)
På forhånd tak...
Avatar billede pft Nybegynder
18. december 2001 - 22:28 #1
Avatar billede shanko Nybegynder
18. december 2001 - 22:29 #2
Ja tak.. :o) Men hvorfor får jeg den hele tiden..??
Avatar billede prodic Mester
18. december 2001 - 22:29 #3
Husk at opgradere dit software helt inden du slipper din PC løs på nettet.

Specielt hvis du bruger IIS/PWS
Avatar billede fcs Novice
18. december 2001 - 22:29 #4
http://www.bitdefender.com/download/download.php?file=AntiNimda.exe til at fjerne den med

Hvordan du forhindrer at den kommer ind igen: http://www.tipchannel.dk/kal1/17kb1/w32_aliz/w32.aliz_O1.htm

Når du har gjort dette, så scan din PC online med www.pandasoftware.com Det er gratis og hvis den siger at der ikke er virus længere, så skulle du være OK
Avatar billede prodic Mester
18. december 2001 - 22:31 #5
http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.nimda.e@mm.removal.tool.html

Lidt nede af siden står nogle links til patches/hotfixes du skal installere - så kommer den ikke igen.
Avatar billede shanko Nybegynder
18. december 2001 - 22:32 #6
Prodic>>. Takker mit software skulle være ok inden for opdatering.. :o)

Sorry er lidt Newbie Hvad er det lige iis / pws er..?? :o)
Avatar billede shanko Nybegynder
18. december 2001 - 22:34 #7
fcs>> Takker er lige ved at prøve et fixtool nu.. :o)
Men vil da helt klart lige kigge på dine forslag oz.. :o)

Men mangler stadig et svar på hvorfor den dukker op konstant på min pc..??
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. december 2001 - 22:34 #8
PWS = Personal Web Server
IIS = Internet Information Service (Server)

2 web servere alså..
Avatar billede shanko Nybegynder
18. december 2001 - 22:36 #9
gouldduck>> takker fik da fat i lidt..*GG*
Men er ikke engang klar over hvad jeg selv bruger..??.. :o)
Avatar billede prodic Mester
18. december 2001 - 22:36 #10
shanko->Man kan aldrig vide sig sikker - så sent som igår kom den en opdatering til IE6. Så måske skulle du lige tjekke en ekstra gang. :-)
Avatar billede shanko Nybegynder
18. december 2001 - 22:39 #11
prodic>> Øøhhh sorry hvad mener du lige..??.. :o)
Avatar billede shanko Nybegynder
18. december 2001 - 22:41 #12
El sg lidt en klovn til det her...*GG*
Avatar billede shanko Nybegynder
18. december 2001 - 22:45 #13
Min Norton finder ikke noget overhovdet..??
Avatar billede prodic Mester
18. december 2001 - 22:50 #14
Shanko->Det jeg forsøgte at forklare var, at Microsoft \"konstant\" udgiver små lapper til deres software.
F.eks den lap der kom igår til IE6.0 gør at en evt. hacker han få adgang til din PC og gøre hvad han har lyst til på den.

På samme måde er det med dit operativ-system(hvad så end det er) der er nok også kommet nogle lapper til det. Og nogle af de lapper skal du selv hente og installere - og de kan sørge for at f.eks den køre Nimda ikke kan angribe din maskine igen og igen.
Avatar billede shanko Nybegynder
18. december 2001 - 22:55 #15
Prodic>> okay takker fattede det nu.. :o)
Har hentet dem og installeret dem..
Mit fix tool tandt heller ikke noget...

Så nu er problemet bare hvem skal lige have pointene..??.. :o)

Syntes næsten det er Prodic der har svaret mest på mit spørgsmål.. :o)
Avatar billede shanko Nybegynder
18. december 2001 - 22:56 #16
prodic>> kom med det svar og jeg deler pointene mellem jer alle... :o)
Avatar billede prodic Mester
18. december 2001 - 23:48 #17
Du har hermed et svar!
Avatar billede shanko Nybegynder
19. december 2001 - 06:55 #18
Takker meget for jeres hjælp..... :o)
Avatar billede fcs Novice
19. december 2001 - 11:10 #19
Takker for point ;-)
Avatar billede pft Nybegynder
19. december 2001 - 12:58 #20
Takker for point
Avatar billede prodic Mester
19. december 2001 - 16:21 #21
Tak for det ekstra point ;-)