Avatar billede kfh Nybegynder
18. december 2001 - 13:22 Der er 3 kommentarer

Context-sensitiv hjælp

Hej Eksperter

Jeg er i gang med at lave en Online hjælp, som skal være context sensitiv. Dette gøres i et produkt som hedder RoboHELP HTML. I produktets online hjælp har jeg fundet nedenstående, men hvad menes med funktionen \"HtmlHelp\" og med parameteren \"hWnd\"? Hvordan kalder jeg denne funktion. Jeg har tjek på .chm filen, map nummeret og HH_HELP_CONTEXT kommandoen.

Håber I kan hjælpe......

Fra Robohelp HTML hjælp:

Context-sensitive HTML Help function call

What code do the developers write so context-sensitive Help works with an application? They write what\'s known as a context-sensitive HTML Help function call.

The code looks something like this:

HtmlHelp(hWnd,      /*Window handle of program or dialog*/

    \"CSHHelp.chm\",  /*Name of the CHM file*/

    HH_HELP_CONTEXT,

    dwMapNumber);    /*Map number from map file*/

Note: Information enclosed in /* */ characters are developer\'s comments.

HtmlHelp(hWnd: This is the window handle of a program or dialog. A window handle serves as a way to identify a window so the HTML Help engine knows which application is performing the specific action.

CSHHelp.chm: This is the name of a compiled HTML Help file (.CHM) that includes context-sensitive Help. The author provides the developer with this file so it can be used with the application. (In actual code, \"CSHHELP.chm\" would be a unique name, for example, RoboHELP.chm.)

HH_HELP_CONTEXT: This is the command sent to the HTML Help engine for window-level Help. (A command such as HH_TP_HELP_WM_HELP is used for What\'s This? Help.)

dwMapNumber): A map number from the map file.

Avatar billede coderdk Praktikant
18. december 2001 - 18:04 #1
Det er et interface du kan bruge til Delphi eller C++ eller sådan noget...
Avatar billede kfh Nybegynder
19. december 2001 - 09:58 #2
Ja, men hvad nu hvis det er en web produktion - altså kodet i javascript/html?
Avatar billede coderdk Praktikant
19. december 2001 - 11:49 #3
Så ville jeg sige at du ikke kan bruge det til noget - du kunne lave en ActiveX komponent der startede den eller sådan noget måske?