Avatar billede furious Nybegynder
18. december 2001 - 13:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Remote desktop i XP og Speedstream router!

Hej
Jeg har to stk PC\'er koblet til hinanden via min speedstream 5781 router (ADSL), men når jeg prøver at bruge XP prof. indbyggede remote desktop control (har også prøvet andre remote control prg.) kan jeg ikke få forbindelse. Kan jeg ikke connecte via min router (sikkerhed!) eller er der nogle services, add-on programmer som skal installeres??. Jeg har administrator rettigheder på begge pc\'er og de kan pinge hinanden.
Jeg ved godt at remote desktop på ydersiden af routeren ikke er muligt da der sikkert er lukket for den port, pga. sikkerhed. Men det burde vel være muligt på \"indersiden\" af min router. Jeg skal lige sige at jeg bruger min router\'s fire ekstra porte (10 mbit) til at forbinde mit nærværk. Vil det måske være muligt at få ovenstående til at virke hvis jeg køber en switch og bruger den istedet???
Måske der er en som kan hjælpe.
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
18. december 2001 - 13:14 #1
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
18. december 2001 - 13:15 #2
så skriver du bare http://dinip:5800 så starter du programmet i \'app mode\' og skriver passwordet så er den bare knaldhamerende god til brug
Avatar billede torbens_dk Nybegynder
18. december 2001 - 13:17 #3
Det program sender bitmaps så det fylder meget på upstrem. Efter sigende skulle XP egen bare sende API kald viderer (udtagen hvis der skal vises et billede)
Avatar billede chries Nybegynder
18. december 2001 - 13:19 #4
Jeg er ikke lige hjemme hvad min XP, men jeg mener at man skal huske at tillade det i XP\'s firewall ? remote desktop..
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. december 2001 - 13:19 #5
Jeg mener at det er en hub som sidder i den router (eller også er det en switch) - så det vil nok give det samme resultat, som hvis du sætter en ekstra switch på.

Det er private IP adresser du har, ikke? Eller er det 2 offentlige IP adresser? (på computerne)
Avatar billede chries Nybegynder
18. december 2001 - 13:22 #6
..ved min XP...
Avatar billede furious Nybegynder
18. december 2001 - 18:06 #7
Hej igen og tak for alle de hurtige svar.
Jeg har rodet lidt videre og har faktisk fået windows XP egen remote desktop til at virke (der skulle gives tilladelse for andre PC\'er til at connecte). Det skal lie iges at jeg kun lige har fået installeret XP og ikke kender det så godt. Det virker faktisk kanon og jeg kan styre alt det jeg har brug for. Men jeg kan stadig ikke få dameware til at virke og vil lidt senere prøve med VNC, men det er kun min stædighed.
Tak for hjælpen
Avatar billede dameware.dk Nybegynder
17. april 2002 - 18:07 #8
Hej Furious, Jeg hedder Peter og "er" DameWare i Skandinavien. Grunden til at du ikke kan få DameWare til at virke er at der skal være en nat'ning i din router som nat'ter din eksterne IP til din interne IP på den maskine du ønsker at overtage. Tal med din ISP om at få åbnet din router på f.eks. port 6129 (DNTU standard) og få lavet en nat'ning i routeren, så kan du bruge DameWare til at connecte via, ved at skrive din eksterne IP  der hvor du normalt skriver ComputerName,så virker det fint.