Avatar billede scrix Nybegynder
18. december 2001 - 12:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

.bat fil til ftp-upload

Jeg skal bruge en simpel bat fil der kan connecte til en ftpserver, uploade en fil, lukke forbindelsen igen og quit\'e sig selv.
Jeg forstiller mig noget i denne retning:

ftp www.domain.dk
xxx
yyy
binary
put \"testfile.txt\"
bye
quit

Det virker bare ikke - jeg har ikke forstand på bat-syntax.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. december 2001 - 12:51 #1
Det er desværre nogle år siden jeg lavede den slags, men du skal ihvertfald bruge en syntaks nogenlunde som dette:

ftp -s:myftpcommands.txt www.domain.dk

Herudover skal du i forvején have lavet scriptfilen myftpcommands.txt med dine kommandoer:

myftpcommands.txt
xxx
yyy
binary
put \"testfile.txt\"
bye
Avatar billede isl19960 Nybegynder
18. december 2001 - 13:34 #2
Syntaksen for FTP kommandoen under DOS er som følger...

Transfers files to and from a computer running an FTP server service
(sometimes called a daemon). Ftp can be used interactively.

FTP [-v] [-d] [-i] [-n] [-g] [-s:filename] [-a] [-w:windowsize] [host]

  -v            Suppresses display of remote server responses.
  -n            Suppresses auto-login upon initial connection.
  -i            Turns off interactive prompting during multiple file
                transfers.
  -d            Enables debugging.
  -g            Disables filename globbing (see GLOB command).
  -s:filename    Specifies a text file containing FTP commands; the
                commands will automatically run after FTP starts.
  -a            Use any local interface when binding data connection.
  -w:buffersize  Overrides the default transfer buffer size of 4096.
  host          Specifies the host name or IP address of the remote
                host to connect to.

På følgende link findes en oversigt samt eksempler på kommandoer som skal stå i din .txt-fil...

http://www.w3pages.net/w3/scripts/ftp_win.html
Avatar billede isl19960 Nybegynder
18. december 2001 - 13:39 #3
Takker for point... :)