Avatar billede reason Nybegynder
18. december 2001 - 12:26 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Reboot

Hvordan genstarter man en computer i java?
Avatar billede disky Nybegynder
18. december 2001 - 12:27 #1
det kan du ikke.

Uden at kalde et systemspecifik program. f.eks. en .dll fil.
Avatar billede reason Nybegynder
18. december 2001 - 17:33 #2
det er godt man ikke tror på alt man hører/læser

http://www.servertec.com/products/sfc/samples/reboot.html
og det virker, har prøvet
Avatar billede greybeard Nybegynder
18. december 2001 - 18:33 #3
disky\'s svar er nu rigtigt nok. For at køre den javaklasse, du refererer til, skal du jo installere en pakke fra firmaet, der netop indeholder de .dll filer der skal bruges til native call.
Avatar billede reason Nybegynder
18. december 2001 - 18:41 #4
ja og ... man kan da stadig lave et java program der kan genstarte en computer.

jeg er da lige glad om man skal bruge .dll filer - bare det virker.
Avatar billede disky Nybegynder
19. december 2001 - 08:49 #5
reason:

Flot man giver dig et 100% korrekt svar og bliver snydt for point.

Man kan IKKE reboote direkte fra Java så simpelt er det.

ADMIN: lad os nu få mulighed for at ignorere folk
Avatar billede disky Nybegynder
19. december 2001 - 08:52 #6
reson: nej det kan man IKKE.

Det kan ikke være så svært at forstå, at man ikke kan tilgå system specifikke ting som reboot osv, uden at lave noget native kode. Læs nu hvad jeg skriver i mit første svar.
Avatar billede reason Nybegynder
19. december 2001 - 10:20 #7
dit svar var sku da ikke 100% korrekt

dit svar \"det kan du ikke.\"
fakta \"det kan man godt\"

øh hvordan for du det til at passe sammen?

Ja man skal bruge en .dll fil men derfor kan man jo godt lave et java program der genstarter en pc.

Hvorfor sku jeg gi dig point for et svar jeg ikke kan bruge til noget? og så er det til med forkert.
Avatar billede disky Nybegynder
19. december 2001 - 10:24 #8
Mit svar er stadigvæk korrekt, lad os analysere det lidt

>det kan du ikke.

Man kan ikke med at java program reboote, det kan du spørge samtlige dygtige java udviklere i verdenen om.

men.

>Uden at kalde et systemspecifik program. f.eks. en .dll fil.

Aha hvis man har en system specifik fil som reelt kalder det underliggende OS og laver en reboot så kan man godt. Men det er IKKE java der gør dette !

Det kan ærligt talt ikke være så svært at forstå.

Og lige for at skære det ud i pap igen.

MAN KAN IKKE LAVE EN REBOOT FRA ET JAVA PROGRAM, uden brug af en .dll osv.

Hvilket du selv beviser i din egen løsning.

Altså mit svar var 100% korrekt.

p.s. Jeg vil råde dig til at ændre din opførsel herinde, ellers opdager du meget hurtigt at folk ikke gider spilde tid på en der alligevel ikke giver point for et korrekt svar.

EOD
Avatar billede reason Nybegynder
19. december 2001 - 10:39 #9
>MAN KAN IKKE LAVE EN REBOOT FRA ET JAVA PROGRAM, uden brug af en .dll osv.

øh når man nu godt kan hvorfor skrev du så at man ikke kunne? Normalt så starter man ikke en sætning med \"det kan du ikke\" hvor efter man på en ny linje skriver \"det kan man godt hvis man gør dit eller dat\".

Et korret svar ville have været \"Det kan man godt men du skal bruge et OS specifikt program\" + et link.

Men ok så antager vi lige at dit svar var rigtigt - jeg kunne stadig ikke bruge det til noget da der ikke var et link til noget kode jeg kunne bruge. Jeg måtte selv ud og finde alt kode så du har faktisk ikke hjulpet mig så hvorfor sku du ha point.

\"p.s. Jeg vil råde dig til at ændre din opførsel herinde, ellers opdager du meget hurtigt at folk ikke gider spilde tid på en der alligevel ikke giver point for et korrekt svar.\"
Hvis folk bare gav mig svar jeg kunne bruge til noget var der jo ikke nogle problemmer. Det er jo så nemt at skrive \"det kan du ikke\".
Avatar billede disky Nybegynder
19. december 2001 - 10:41 #10
helt ærligt læs mit første svar.

Hvis du ikke forstår det har du godt nok et problem, eller 3-4 år tilbage af folkeskolen :-))

Man kan ikke fra JAVA. Man kan fra en Dll fil som er lavet i VB eller C++ men IKKE fra JAVA

Avatar billede reason Nybegynder
19. december 2001 - 12:14 #11
Det kan du da - hvis du kan skrive et java program der for en pc til at genstarte så kan man da, at man så skal bruge en .dll fil til det har jo intet med om java kan eller ej.

Java kan jo intet uden en VM så du mener måske også at java i sig selv ikke kan noget?
Avatar billede disky Nybegynder
19. december 2001 - 12:41 #12
helt ærlig du er hvis en java newbie af dimensioner.

Lav et java program til mig der rebooter min maskine UDEN brug af en dll eller andet system specifikt.

Og hvis den virker på min windows 2k og min linux, så skal du nok få en skriftlig undskyldning.

Men vi ved jo begge at det kan du ikke, men du forstår ikke at det eksempel du har vist ikke er reboot fra et java program, men et java kald af en C++ dll som laver en reboot.
Og derfor ikke er JAVA.
Avatar billede reason Nybegynder
19. december 2001 - 12:53 #13
>Lav et java program til mig der rebooter min maskine UDEN brug af en dll eller andet system specifikt.
Nej det kan man ikke men det er sku da lige meget om det så bruger en gammel kaffemaskine til at reboot maskinen eller en .dll fil.

Jeg skal bare have et java program der kan og så er det lige meget hvordan den gør det.
Avatar billede ekim Nybegynder
19. december 2001 - 13:52 #14
Disky du er da en hykler af dimensioner. Du beder andre om at opføre sig pænt, men sviner dernæst Reason til.
Dog kan man undre sig over at Reason opretter et spørgsmål som han selv har svaret på... Var det en test på vores paratviden?
Avatar billede ekim Nybegynder
19. december 2001 - 13:54 #15
Man kan godt boote fra Java, bare man bruger det pågældende systemkald.
Dette kald er forskelligt alt efter hvilket OS man anvender. Så der er muligvis brug for en if-sætning.
if (OS==\"Win2k\") {bla bla bla}
if (OS==\"Linux\") {bla bla bla}
if (OS==\"Dos\") {bla bla bla}
Udløser det ikke pointene, Reason?
Avatar billede disky Nybegynder
19. december 2001 - 13:55 #16
ekim:

hvad mener du ?

Reason kan bare ikke forstå at han ikke har lavet en reboot fra java, han bruger en 3. part dll til det.

Og det at han selv svarer og tager sine point igen, beviser jo han er totalt useriøs.
Avatar billede disky Nybegynder
19. december 2001 - 13:56 #17
ekim:
det er stadigvæk ikke java som laver system kaldet.

Læs mit første svar, hele sandheden står lige der skåret ud i pap.

God jul.
Avatar billede reason Nybegynder
19. december 2001 - 14:15 #18
disky jeg har fatte at det er en .dll der genstarter computeren men det er jo stadig et java program der kalder den - det sker jo ikke på magisk vis.

Hvis det du siger er sandt så kan java jo ikke noget efter som VM\'en også kalder en masse system dll\'er for at lave ting som GUI, Skrive/læs fra HD, Netværk, osv. Hvis den ikke gjore det så kunne den jo ikke lave noget.

Mht at være useriøs:
Hvem er det der kommer med et total ubrugeligt svar også begynder at tude over at jeg ikke vil give point for det?
Avatar billede disky Nybegynder
19. december 2001 - 14:18 #19
jeg tror jeg gør hen og begynder en samtale med døren til mit kontor,

Det at man i java kan læse filer osv, er stadigvæk system uafhængigt, da JVM er tunet til hvert enkelt OS det kører på, men der er ikke mulighed for reboot. Kun hvis du bruger 3. parts system specifike dll\'er

p.s. kig på det antal point jeg har og spørg dig selv \'mon 60 point fra eller til gør nogen forskel ??\'
Avatar billede reason Nybegynder
19. december 2001 - 14:43 #20
Ok vi er enige om at work flowet for en Java app. er:

.class >> JVM >> OS

For at kommunikerer med OS\'en så kalder JVM nogle .dll (eller hvad nu det OS bruger) filer som er specifik til det OS den kører på.

Det er da det samme som at tage en 3. part .dll og lave noget java kode så man kan f.eks. kan genstarte en pc for det er jo stadig JVM der kalder .dll. Dvs at fra programmet synspunkt så er det samme der sker om det skal bruge Sun\'s class\'s eller 3. part class\'s.

>> \'mon 60 point fra eller til gør nogen forskel ??\'
Det må det jo gøre siden du hyler sådan op.
Avatar billede disky Nybegynder
19. december 2001 - 14:53 #21
nej det er ikke det samme, for java er 100% platformsuafhængigt, det er ligesom det der gør java smart.

At du så ødelægger det ved at påstå noget 3. parts også er der, kan jeg kun forsøge at korrigere.

Hvilket du åbenbart ikke vil indse.

Og inden du beskylder mig for point gærrighed, tak og kig jeg svarer på spørgsmål jeg kender til ligegyldigt om det er 1 eller 1000 point værd.

Du havde fået samme smøre for et 1 points spørsmål.

Og hvis du havde gidet søge, havde du opdaget samme spørgsmål har været oppe før.
Avatar billede ekim Nybegynder
19. december 2001 - 15:02 #22
Tsk tsk tsk. Hvad folk ikke gør for lidt point.
Disky jeg tror ikke Reason giver dig pointene ligegyldigt hvor meget du skriver.

Reason, ideen med java er netop at den er platformsuafhængig, så man slipper for det monopoliserende MS.

Jeg vil gerne henvise til www.trolddom.dk/karen38, som også har taget denne diskusion op.
Avatar billede disky Nybegynder
19. december 2001 - 15:05 #23
ekim: jeg er ret ligeglad med point. jeg har rigeligt og intet at bruge dem til :)
Avatar billede reason Nybegynder
19. december 2001 - 15:05 #24
>nej det er ikke det samme, for java er 100% platformsuafhængigt, det er ligesom det der gør java smart.
nej det er en af tingne der gør java smart.

>At du så ødelægger det ved at påstå noget 3. parts også er der, kan jeg kun forsøge at korrigere.
jeg har aldrig påstået at den .dll jeg fandt virkede på andet end windows men det har jo intet med sagen at gøre.

Jeg ville have et java program der kunne genstarte en computer.
Det kan man godt lave og så er det jo total lige meget om den skal bruge .dll filer eller noget andet og om den er platformsuafhængigt. Bare det virker.
Avatar billede disky Nybegynder
19. december 2001 - 15:07 #25
ja og lige det du bad om svarede jeg på i svar #1

Jeg gentager:
<citat>
det kan du ikke.

Uden at kalde et systemspecifik program. f.eks. en .dll fil.
</citat>

vupti hvordan blev problemmet løst ?? med en dll nøjagtig som jeg havde skrevet.

Det var ikke så svært vel ? :-)
Avatar billede reason Nybegynder
19. december 2001 - 15:12 #26
>Hvordan genstarter man en computer i java?
står der nogle steder i det du skrev HVORDAN man gør?
nej vel så prøv at svar på spørgsmålet før du begynder at hyle op om point.
Avatar billede disky Nybegynder
19. december 2001 - 15:14 #27
ja med en .dll fil !
Avatar billede ekim Nybegynder
19. december 2001 - 16:03 #28
Reason hvorfor giver du ikke bare disky de point. Han har da brugt en del tid på at svare på dine spørgsmål og du har jo fundet en løsning.

Disky og Reason jeg tror at I kunne blive rigtigt gode venner hvis i havde mødt hinanden ude i samfundet i stedet for i forumet her. Giv nu hinanden hånden og så indrøm at den blev uafgjort... Selvom der er noget om det disky siger.
Avatar billede disky Nybegynder
19. december 2001 - 16:05 #29
ekim. mange tak for støtten.

Men jeg gider ikke have point, de er så vigtige for ham, og jeg kan ikke lide at sjæle slik fra de små :-) *GG*
Avatar billede reason Nybegynder
19. december 2001 - 16:33 #30
>ja med en .dll fil !
ja fedt svar det kommer jeg jo ikke vidre af.

en del tid på at skrive \"det kan du ikke uden en .dll fil\" ? ja måske ca 30sek

>jeg kan ikke lide at sjæle slik fra de små :-) *GG*
nej det er sku også lidt dumt at stjæle fra sig selv ; p *GG* LoL
Avatar billede disky Nybegynder
20. december 2001 - 08:44 #31
hvorfor kunne jeg best tro du er en lille dreng, der har fået lov at låne din fars computer så han er fri for at høre på dig ?

p.s. det nytter ikke at kommenterer tilbage, da jeg ikke gider modtage flere breve med ævl fra dig i denne tråd.
Avatar billede ekim Nybegynder
20. december 2001 - 09:24 #32
Disky, der er mange andre tråde du kan få point fra. Du kæmper dog bravt for dine 60 point.

Hvis man dog ser rent teknisk på spørgsmålet, så modsiger dit svar sig selv.
>det kan du ikke.
>Uden at kalde et systemspecifik program. f.eks. >en .dll fil.
Og det vil jo så sige at det kan man godt!.
Det vil være det samme som hvis du siger at man ikke kan slukke sin pc medmindre man altså rører ved powerknappen... Altså en gang sludder.
Avatar billede disky Nybegynder
20. december 2001 - 14:18 #33
ekim det er din tolkning der er forkert.

Han spørger om man kan fra java hvilket vi begge ved man ikke kan !

Men jeg fortæller en måde man kan gøre det alligevel, nemlig ved brug af IKKE java ting.

Teknisk set rebooter han ikke fra java men fra en DLL, derfor er min påstand korrekt. Men ja det er et definitions spørgsmål.
Avatar billede reason Nybegynder
20. december 2001 - 14:27 #34
Teknisk set så gør Java jo alt fra en DLL så java kan jo intet hvis din version skulle være rigtig
Avatar billede ekim Nybegynder
20. december 2001 - 14:48 #35
Altså der er jo de klassebiblioteker som standard, følger med når man installere jdk.
disky, disse udfører ikke reboot, men derimod kalder disse en dll-fil, som kan klarer opgaven.

Men Reason, hvilken version refererer du til?
Avatar billede disky Nybegynder
20. december 2001 - 14:50 #36
ekim:

Ja men dem der følger med gør at dit program er 100% system uafhængigt, der er den store forskel. Reason\'s dll fil kan du ikke flytte til f.eks. en Mac, og så tro programmet virker.

Men alle de java programmer jeg skriver er porterbare.
Avatar billede reason Nybegynder
20. december 2001 - 15:20 #37
ja du er dygtig men hvad har det med sagen at gøre?

>Men Reason, hvilken version refererer du til?
hvad har det med sagen at gører?