Avatar billede steen_roensberg Nybegynder
18. december 2001 - 10:37 Der er 3 kommentarer

Format af data i clipboard (via web)

Hej

Jeg ønsker at lægge data formateret som CSV i brugers clipboard. Dette for at give brugeren en nem måde at paste data til excel (istedet for at gøre det via import af en csv fil)

Jeg kan kopiere data ind i clipboardet med følgende kodestumper:

      <SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\">
      function ClipBoard(a)
      {

        holdtext.innerText = a;
        Copied = holdtext.createTextRange();
        Copied.execCommand(\"Copy\");
      }
      </SCRIPT>

      <TEXTAREA ID=\"holdtext\" STYLE=\"display:none;\">
      </TEXTAREA>
      <SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\">
      ClipBoard(\"1,2\");
      </SCRIPT>

Hvad der mangler er, at få fortalt clipboarded, at formatet er CSV.
Hvordan gøres det ?

NB! - ovenstående løsning behøves ikke at være lavet i javascript, sålænge det bare er lavet, så det kan eksekveres via en browser (IE)

På forhånd tak for hjælpen
Steen

Avatar billede schollert Nybegynder
28. december 2001 - 08:30 #1
Hej!
Jeg fandt følgende beskrivelse på www.wotsit.org med en søgning på clipboard. (Sitet indeholder MANGE filbeskrivelser.)

Ved ikke om du kan bruge det - men måske det kan give dig nogle hints?!

Venligst
/Schollert

.CLP Clipboard File Format

Microsoft Windows Clipboard (CLIPBRD.EXE) saves and reads its data in files with the .CLP extension. A .CLP file contains a value
identifying it as a Clipboard data file; one or more structures defining the format, size, and location of the data; and one or more blocks
of actual data.

Clipboard-File Header

The Clipboard data file begins with a header consisting of two members. Following are the members in this header:

FileIdentifier    Identifies the file as a Clipboard data file. This member must be set to CLP_ID. This is a 2-byte value.
FormatCount    Specifies the number of clipboard formats contained in the file. This is a 2-byte value.

Clipboard-File Structure

The header is followed by one or more structures, each of which identifies the format, size, and offset of a block containing
clipboard data. Following are the members in this structure:

FormatID    Specifies the clipboard-format identifier of the clipboard data. For a description of the various formats that are
available, see the description of SetClipboardData. This is 2-byte value.
LenData    Specifies the length, in bytes, of the clipboard data. This is a 4-byte value.
OffData    Specifies the offset, in bytes, of the clipboard-data block. The offset is from the beginning of the file. This is a 4-byte
value.
Name    Identifies a 79-character array specifying the format name of a private clipboard format.

The first block of clipboard data follows the last of these structures. For bitmaps and metafiles, the bits follow immediately after the
bitmap header and the METAFILEPICT structures.
See Also

SetClipboardData, METAFILEPICT
Avatar billede steen_roensberg Nybegynder
28. august 2002 - 21:54 #2
Hej
Beklager det sene svar, men jeg har først fået besked om der var et svar idag 28/8-02 ??? - Svaret vil kræve at jeg, som jeg læser det, selv opretter en .CLP fil. Det der skulle være tricket var, at det kunne gøres med direkte kommunikation til clipboarded. (fra browseren).
Mvh
Steen
Avatar billede olebole Juniormester
12. januar 2003 - 06:05 #3
Steen ... mangler du stadig svar på dette spm, kan du gøre sådan:

  window.clipboardData.setData("Text","Dette er min tekst til clipboardet");

Kom tilfældigt forbi spm'et, som unægtelig er gammelt ... måske en anden bruger kan bruge det, hvis det skulle dukke op på en søgning  :)
/mvh