Avatar billede delbing Nybegynder
17. december 2001 - 22:20 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Word: indsæt (dags dato + 6)

I en Word 2000 dokumentskabelon skal der indsættes datoen 6 dage fremme i tiden. Hvordan?
Avatar billede onki Nybegynder
17. december 2001 - 22:22 #1
ændre datoen i windows uret.
Avatar billede delbing Nybegynder
17. december 2001 - 22:33 #2
haha
Avatar billede onki Nybegynder
17. december 2001 - 22:34 #3
Hvad er det så du vil ?
Avatar billede delbing Nybegynder
17. december 2001 - 22:39 #4
Meningen er at datoen skal indsættes automatisk så medarbejderen ikke selv skal regne 6 dage frem og skrive datoen for at spare tid og reducere risikoen fejl. At sætte uret frem og tilbage vil nok have den stik modsatte virkning
Avatar billede onki Nybegynder
17. december 2001 - 22:41 #5
Det tror jeg du får problemer med at gøre sikkert.
Avatar billede kol Nybegynder
17. december 2001 - 23:11 #6
Nej, selvfølgelig er der en løsning på det problem.
Jeg selv kan desværre ikke hjælpe, men eet af alle de kloge hoveder, som deltager, har sikkert en idé.
Avatar billede rvm Nybegynder
19. december 2001 - 10:34 #7
Hej delbing

Dette kan kun gøres via en makro og et bogmærke

Sub Autonew()

svar = Date + 6
ActiveDocument.Bookmarks(\"Bogmærkenavn\").Range.Text = svar

End Sub

Mvh

Richardt

Avatar billede delbing Nybegynder
24. december 2001 - 12:17 #8
Jeg bruger pt. et indsat excel object med et felt der siger (efter fri hukommelse):

= IDAG() + 6 - HVIS(UGEDAG(IDAG())>2;0;UGEDAG(IDAG()))

Det giver datoen på den 4. hverdag fra i dag.

Dit svar ser rigtigt ud, men jeg skal også bruge en funktion som returnerer en datos ugedag.

Hvornår kaldes Autonew()?
Avatar billede rvm Nybegynder
27. december 2001 - 15:30 #9
Hej delbing

Det er jo faktisk et nyt spørgsmål :-)

AutoNew bruges til skabeloner og kaldes, når der oprettes et nyt dokument (Dokument 1) på baggrund af en skabelon.

Mvh

Richardt
Avatar billede rvm Nybegynder
01. januar 2002 - 23:15 #10
Hej delbing

Værsgo *S* Her er en funktion, der returnerer en datos ugedag.

Sub Autonew()

\'Opretter Excel opbjektet xlApp, så vi kan bruge Excels Weekday funktion
Dim xlApp As Object
Set xlApp = CreateObject(\"Excel.Application\")

\' Det var det med de 6 dage
svar = Date + 6

\'Funktionen returnerer et tal, som står for en ugedag
MyWeekDay = xlApp.Weekday(svar)

Select Case MyWeekDay
    Case 1
    Ugedag = \"Søndag\"
    Case 2
    Ugedag = \"Mandag\"
    Case 3
    Ugedag = \"Tirsdag\"
    Case 4
    Ugedag = \"Onsdag\"
    Case 5
    Ugedag = \"Torsdag\"
    Case 6
    Ugedag = \"Fredag\"
    Case 7
    Ugedag = \"Lørdag\"
End Select

MsgBox Ugedag

\'Lukker xlapp igen
xlApp.Quit
Set xlApp = Nothing

End Sub

Når du har kopieret denne makro ind i Word\'s makromiljø, fungerer den ikke umiddelbart. Du skal først sætte en referance til Excel, Dette gøres på denne måde:

Vælg Tools/References på menulinien.
I dialogboksen sætter du kryds i \"Microsoft Excel 9.0 Object Libery\" (om det er version9.0 eller 8.0 er ikke så vigtigt)

Nu skulle det hele virke *S*

Mvh

Richardt
Avatar billede rvm Nybegynder
09. januar 2002 - 11:02 #11
Hej delbing

Løste mine svar dine problmer ?

Mvh

Richardt
Avatar billede delbing Nybegynder
14. januar 2002 - 21:32 #12
Ja, det gjorde det - been busy.
Jeg kunne dog ikke få

ActiveDocument.Bookmarks(\"Bogmærkenavn\").Range.Text = svar

til at indsætte variablens værdi i tekstfeltet - jeg brugte i stedet noget WW7_WordBasic, som havde en Goto og FormfieldOptions til det (eller noget deromkring, jeg er ikke på arbejde)