Avatar billede vessel Nybegynder
07. april 2000 - 15:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Photoshop 3,0 fra Mac til Photoshop 5,5 Win

Jeg har et photoshop billede som er lavet på en Macintoch (staves det sår'n?) med photoshop 3,0. Det billede sendte jeg hjem til mig selv pr. e-mail. Men når jeg så vil åbne den i Photoshop 5,5 (windows) så siger den bare at det er et ugyldigt Photoshop dokument. Hvor'n kan man kovertere eller på anden måde få det åbnet i Photoshop igen ?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
10. april 2000 - 10:03 #1
Det giver vist lidt af et problem, hvis du vil have alle layers'ne med seperat, men hvis det bare skal være ety flat billed, så kan du vælge at gemme det som et TIFF billed. det er ikke komprimeret, og kan åbnes både på mac (skal ikke lige blande mig i stavemåden) og pc.

hvis du skal have layers'ne med, vil jeg nok anbefale at du gemmer alle dine layers seperat som TIFF billeder, og derefter trække dem ind i et tomt billed i samme størrelse i photoshop på pc'eren!

håber det kan hjælpe.....
Avatar billede timeless Nybegynder
11. april 2000 - 09:46 #2
Jeg mener også at man kan gemme i PC/MAC-format direkte fra Photoshop, men jeg er ikke sikker på at man kan i PS 3.0

Ellers så er therealyoda's svar nok også mit bedste bud.

Good luck :)
Avatar billede yepper Nybegynder
14. april 2000 - 14:03 #3
Du har selfølgelig husket at give din fil en extension når du gemmer den på Mac'en ikk' :o) altså filnavn.psd ellers kan pc'en ikke finde ud af at der er tale om en Photoshop fil. Ellers skulle der ikke være nogle problemer med at åbne filer fra gamle versioner på nyere, kun hvis det er omvendt

Venligst, Yepper
Avatar billede yepper Nybegynder
14. april 2000 - 14:25 #4
PS du kan selvfølgelig godt give filen en extension fra din pc, ved blot at omdøbe den til navnet.psd -

Yepper
Avatar billede vessel Nybegynder
14. april 2000 - 16:16 #5
Jeg prøvede igen at et photoshop dokument hherhjem, men denne gan zippede jed den - og så virker det fint. Filen få ha taget skade under 'transporten'
Avatar billede yepper Nybegynder
14. april 2000 - 17:56 #6
Sikke noget?? har du Zip til MAC, jeg troede at det var stuffit expander man brugte og dermed lavede .sit filer ?
min kommentar er SIKKE NOGET GYLLE sådan at give sig selv point, det troede jeg ikke man kunne mere her på eksperten, men man skal "høre" meget før .......

tsk tsk.
Avatar billede vessel Nybegynder
14. april 2000 - 20:28 #7
Yepper> Hmm...  hvorfor skulle jeg gi' point til nogle svar jeg ikke kunne bruge ??

Stuffit expander (som navnet siger) er til at pakke UD med. Jeg bruger Dropzip til at lave ZIP-filer med.
Avatar billede yepper Nybegynder
15. april 2000 - 02:24 #8
Jeg mener selvfølgelig "Dropstuff" til at pakke med. I øvrigt kan alle billedfiler læses af både Mac'er og Pc'er bare de har en extension.

Y