Avatar billede asphaj Nybegynder
17. december 2001 - 11:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

den del af adresselinien, der står før spørgsmåltegnet ?

jeg skal bruge selve filnavnet, altså ny_fil.asp i den adresselinie der fx. hedder www.host.dk/mappe/ny_fil.asp?id=3&kat=3...... nogen der ved hvordan ?
Avatar billede nute Nybegynder
17. december 2001 - 11:23 #1
request.servervariables(\"SCRIPT_NAME\")

den returnerer \'/mappe/ny_fil.asp\'
Avatar billede asphaj Nybegynder
17. december 2001 - 11:28 #2
Og hvis det er i vinduet der åbner siden, altså hvis jeg bruger samme popupvindue fra forskellige filer, og skal opdaterer openeren med den samme servervariables(\"SCRIPT_NAME\")-url, som den der åbnede vinduet, skal jeg så sende urlen med rundt eller kan jeg spørge fra popup-vinduet ?
Avatar billede nute Nybegynder
17. december 2001 - 11:31 #3
ehhh...det forstod jeg ikke en meter av...
Avatar billede asphaj Nybegynder
17. december 2001 - 11:45 #4
fra forskellige filer åbner jeg det samme popup

fra dette popup som i mit tilfælde er i billedgalleri vælger jeg et billede og skriver noget billedtekst

disse oplysninger vil jeg sende tilbage til den fil der åbnede popupen, samt lukke min popup

det ser pt sådan her ud:

<script language=\'JavaScript\'>
        top.close();
        top.opener.location=\"http://www.host.dk/mappe/ny_fil.asp?id=<%=id%>&ny_row=<%=ny_row%>&felt=<%=felt%>&skabelon=<%=skabelon%>&kladde=1\";
</script>

og virker fint i den fil der hedder ny_fil.asp, men nu vil jeg også gerne have det til at virke i anden_fil.asp.......

forstår du flere meter nu ???
Avatar billede asphaj Nybegynder
17. december 2001 - 11:47 #5
og der skal jeg så sp\'rge hvis adresselineien er anden_fil.asp så skal den skrive :

<script language=\'JavaScript\'>
        top.close();
        top.opener.location=\"http://www.host.dk/mappe/anden_fil.asp?id=<%=id%>&ny_row=<%=ny_row%>&felt=<%=felt%>&skabelon=<%=skabelon%>&kladde=1\";
</script>

istedet
Avatar billede nute Nybegynder
17. december 2001 - 15:13 #6
ehhh...forstår jeg deg rett i at du vil sende scriptnavnet med som parameter til den siden som åpnet popup vinduet ? isåfall..kan du ikke bare gjøre:

<script language=\'JavaScript\'>
        top.close();
        top.opener.location=\"http://www.host.dk/mappe/anden_fil.asp?id=<%=id%>&ny_row=<%=ny_row%>&felt=<%=felt%>&skabelon=<%=skabelon%>&kladde=1&url=<%= request.servervariables(\"SCRIPT_NAME\") %>\";
</script>
Avatar billede asphaj Nybegynder
17. december 2001 - 15:26 #7
jeg må have svært ved at formulere mig forståeligt..... hmmm, NEJ jeg vil ikke sende den med som parameter..... jeg vil vide hvilken url jeg skal skrive som
top.opener.location= ???

altså hvilken side der åbnede mit popup, og jeg kan desværre ikke bare skrive at den skal refreshes, for der skal nye parametre med.... og de er altså ikke popup-urlen!!!

Jeg vil meget gerne være fri for at sende openerens url rundt i alle popupvindues mange filer som parameter, så det ender nok med at jeg må lave den som session, men jeg er bare ikke så glad for sessions!

ØV!!!
Avatar billede nute Nybegynder
17. december 2001 - 15:35 #8
nååå...så kommer man litt nærmere...

<script language=\'JavaScript\'>
        top.close();
        top.opener.location=opener.location.href + \"?id=<%=id%>&ny_row=<%=ny_row%>&felt=<%=felt%>&skabelon=<%=skabelon%>&kladde=1&url=<%= request.servervariables(\"SCRIPT_NAME\") %>\";
</script>
Avatar billede asphaj Nybegynder
17. december 2001 - 16:27 #9
nute
Avatar billede asphaj Nybegynder
17. december 2001 - 16:28 #10
nute du er fantastisk...... det var jo næsten lige det.......... HURRA !!!!