Avatar billede dd_ns Nybegynder
17. december 2001 - 10:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

div

I en <td> ønsker jeg noget til at være left og noget ander til at være right, i samme <td>. Hvordan gør jeg det. Hvis jeg bruger <div> så springet det der skal være til right en linie ned???
Avatar billede vampi Nybegynder
17. december 2001 - 10:28 #1
Du kan jo dele cellen i 2 og sette align=\"left\" i den ene og align=\"right\" i den andre.
Avatar billede dd_ns Nybegynder
17. december 2001 - 10:31 #2
Ja, men det har jeg ikke lyst til... Andre bud.
Avatar billede nute Nybegynder
17. december 2001 - 10:32 #3
du kan ikke umiddelbart sette noe høyrejustert og noe venstrejustert i samme celle, men du kan løse det på to måter:

1) neste layers
2) splitte cellen i to (noe som vil være det peneste)

men hvis du ønsker å sette to layers ved siden av hverandre, så kan du endre \'display\' property\'et:

<table border=\"1\" width=\"200\">
  <tr>
      <td>
          <div style=\"display:inline;\">test</div><div style=\"display:inline;\">test</div>
        </td>
    </tr>
</table>

/nute
Avatar billede dd_ns Nybegynder
17. december 2001 - 10:34 #4
Okay nute... Men test 1 til venstre i cellen og test 2 til højre i cellen...
Avatar billede nute Nybegynder
17. december 2001 - 10:45 #5
1) nested layers (*grim* løsning !!!)

<table border=\"1\" width=\"200\">
  <tr>
      <td width=\"100%\">
          <div style=\"position:relative;top:0px;left:0px;width:100;display:inline;text-align:left;\"><div style=\"display:inline;\">test</div></div>
                    <div style=\"position:relative;top:-21px;left:90px;width:100;display:inline;text-align:right;\"><div style=\"display:inline;\">test</div></div>
        </td>
    </tr>
</table>

2) splitte celle i 2 (*pen* løsning):

<table border=\"1\" width=\"200\">
  <tr>
      <td width=\"50%\" align=\"left\">
          <div style=\"display:inline;\">test</div>
        </td>
        <td width=\"50%\" align=\"right\">
          <div style=\"display:inline;\">test</div>
        </td>
    </tr>
</table>

/nute
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
17. december 2001 - 10:48 #6
hvorfor ikke bare bruge to tabeller?

<html><head><title></title></head>
<body>
<table width=\"300\" cellpadding=0 cellspacing=0  border=1>
<tr>
<td collspan=0>Hej jeg hedder karsten</td><td align=right>Jeg er 22 år</td></tr></table
</body>
</html>

Ligesom her.
Avatar billede dd_ns Nybegynder
17. december 2001 - 10:49 #7
fordi at jeg har 7 td i forvejen og jeg skal bruge det der venstre højre sjov i 6 af dem. derfor! :)
Avatar billede gimmy Nybegynder
17. december 2001 - 10:52 #8
Har du lejet med følgende to dele af html.dk\'s CSS-tutorial?
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion13.asp
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion14.asp
Avatar billede dd_ns Nybegynder
17. december 2001 - 10:53 #9
Nute for point, han var hurtigst! Tak endnu engang nute! :)
Avatar billede olebole Juniormester
18. december 2001 - 02:13 #10
<ole>

<table border=\"1\" width=\"200\">
  <tr>
      <td style=\"position:relative;\">
          <div style=\"display:inline\">test1</div><div style=\"display:inline;position:absolute;right:0px;\">test2</div>
        </td>
    </tr>
</table>

/mvh
</bole>