Avatar billede sinatra Nybegynder
17. december 2001 - 09:37 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Win2000 installation = formattering af harddisk?

Jeg kører pt. Win98. Hvis jeg uden videre smider Win2000 CD i maskinen og påbegynder installation - vil jeg så automatisk formattere harddisken og slette alt, som måtte være på den nu?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
17. december 2001 - 09:40 #1
Kun hvis du under installationen VÆLGER at formattere - du bliver spurgt undervejs :)
Avatar billede maxwell Nybegynder
17. december 2001 - 09:40 #2
nej... du bliver spurt
Avatar billede disky Nybegynder
17. december 2001 - 09:40 #3
kun hvis du siger den skal.

Men det er tilrådeligt at gøre.

En opdatering uden at slette det gamle, kommer aldrig til at kører optimalt.

Og programmerne virker alligevel ikke bagefter (office osv)
Avatar billede popeye_2k Nybegynder
17. december 2001 - 09:41 #4
Du kan opgradere uden og formatere, MEN jeg vil på det kraftigste anbefale en formattering, for opgraderinger ende som regel med at blive en god gang bæ...

-- popeye
Avatar billede gaijinguy Nybegynder
17. december 2001 - 09:43 #5
Sinatra,

Nej, du formaterer IKKE automatisk din harddisk ved at opgradere din Windows. Det der sker er at systemet bliver opdateret men dine gamle programmer, data osv. vil stadig ligge på PC\'en. Der vil være en valgmulighed for at formatere og skifte partitionsinformation på disken, men det skal du ikke anvende.

Dog vil jeg pointere at jeg selv opgraderede fra NT4.0 Workstation til Win2000 Professional og den lavede lidt ged i det så jeg formaterede og reinstallerede fra bunden efter kort tid. Jeg kender ikke processen fra Win98 men har ikke hørt det skulle være meget bedre.

Faktisk lyder det til at det kun er Win2000 -> WinXP der kører blot nogenlunde i en opgraderingssituation.

Håber det kan hjælpe dig
Avatar billede vampi Nybegynder
17. december 2001 - 09:51 #6
Vil ikke anbefalle å oppgradere fra win98 til win2k.
Hvis du ikke vil miste det du har på harddisken vil jeg anbefalle at du deler opp harddisken med Partion Magic eller lignende. Og flytter filene dine over til den andre partisjonen.
Etter det kan du formatere den andre partisjonen og installere win2k

:)
Avatar billede sinatra Nybegynder
17. december 2001 - 10:04 #7
Det skal lige siges, at jeg netop ønsker at få formatteret harddisken!
Avatar billede disky Nybegynder
17. december 2001 - 10:06 #8
så siger du bare den skal under installationen