Avatar billede fitballe Nybegynder
16. december 2001 - 19:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows XP på 2 maskiner

Er det muligt at installere og aktiver Win XP på 2 maskiner?  Der er her ikke tale om at jeg vil snyde, men derimod blot kunne køre WinXP på mine to pc\'ere i hjemmet.
Avatar billede resten Nybegynder
16. december 2001 - 20:00 #1
Ja der er en mulighed men man må jo ikke bare instalerer xp på 2 maskiner men du kan helt lovligt få en licens når du har flere bruger i hjemmet.
men du kan dog gøre det her næste gang du har sletet din xp og skal ligge den ind igen.

Never re-activate after a new installation of XP

If you have to reinstall Windows XP you normally will have to re-activate too. Well not anymore. Just copy wpa.dbl after you activated the first time. It is located in the system32 folder. Now if you reinstall Windows XP just copy the file back and you\'re up and running again.
Avatar billede resten Nybegynder
16. december 2001 - 20:03 #2
her kan du læse om flere licenser til din xp.
http://it-avisen.dk/nyheder.asp?id=2902
Avatar billede jodder Nybegynder
16. december 2001 - 22:44 #3
Resten - jeg har lige købt og installeret et stk. winxp proff. Computer 2 i netværket var for lille hvorfor jeg har bestilt en ny pc-er. Forhandleren \"påstod\" at jeg skulle købe endnu en licens (2900,-)pr. stk.. Jeg ville aldrig kunne on-line installere en licens på 2 computere, det ville ganske enkelt være ulovligt.
Jeg kan læse ud af din henvisning, at jeg ikke har orienteret mig ordentligt og føler mig nu lidt snydt, men om alt er så får jeg først leveret computeren nu på onsdag, du skulle vel ikke kende prisen på licens nr. 2 ??? det var sku da rart at kunne stikke forhandleren den i hovedet, med anmodning om reduktion i prisen.

Avatar billede fitballe Nybegynder
17. december 2001 - 14:51 #4
Jeg siger mange tak for hjælpen