Avatar billede sunlight Nybegynder
16. december 2001 - 19:30 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Netværk via Win XP Professional

Jeg ahr for nuligt anskaffet mig Win XP Pro og mit problem er at hver gang jeg skal besøg den anden pc på netværket via linket Arbejdsgruppe computere så tager det en evighed fra jeg har klikket på den anden pc på netværket og til jeg er faktisk inde i den.
Vi havde Win ME installeret før og da havde vi ikke det problem. Hvad kan det være...???
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2001 - 19:43 #1
Dit netkort måske... hvilken hub/switch går det igennem? Er det 10 MBit netkort, eller 10/100MBit?

Prøv evt. at hente de nyeste drivere til det.
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. december 2001 - 19:49 #2
Prøv at at tage egenskaber på Netværket, gå ind i TCP/IP - Avanceret - Wins og fjern krydset i LMHOST
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. december 2001 - 19:50 #3
Peg på TCP/IP og vælg egenskaber - Avanceret - Wins og fjern krydset i LMHOST

Denne forklaring er måske bedre end den første.
Avatar billede sunlight Nybegynder
16. december 2001 - 19:55 #4
Jeg har fjernet LMHOST og det hjalp ikke. Forøvrigt skal det lige siges at jeg har et 10/100 Mbit siddense i begge pcer.
Jeg har en hub immelem de to pcer da jeg har ADSL. Jeg havde ingen problemmer med WIN ME, men jeg havde installeret en Netbiou på pcerne. Men det kan man vel ikke installere på WIN XP.?
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. december 2001 - 20:14 #5
Nej, netbeui er afskaffet i WinXP, så i stedet bruger jeg den protokol der hedder NWLink og det fungerer her.
Avatar billede sunlight Nybegynder
16. december 2001 - 20:19 #6
Okay, skal man skrive noget specielt i: Internt netværksnummer & Rammetype for NWLink...???
Avatar billede egadm Nybegynder
16. december 2001 - 21:48 #7
kør dhcp på dine maskiner
jeg har 4 maskiner der køre på samme måde og jeg har ikke nogen problemer

p.s. lad være med at skrive dns serverne ind lad xp finde ud af det selv
Avatar billede johnbp Nybegynder
16. december 2001 - 23:00 #8
Hej du skal ind under netværksforbindelser Generelt tryk på instaler og vælg protokol IPX/SPX så skulde det køre
Avatar billede sunlight Nybegynder
18. december 2001 - 19:47 #9
Problemet har ikke løst sig og det ville være rart om der var nogen der kunne hjælpe mig via telefon så jeg kan få løst dette her problem.
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. december 2001 - 20:12 #10
sunlight> har du fuglt egadm\'s råd med DHCP

egadm> hvor ser man at DHCP er sat til, i Computeradministration og tjenester
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. december 2001 - 20:12 #11
fuglt=fulgt even
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. august 2002 - 20:08 #12
takker for pointene