Avatar billede jemt Nybegynder
16. december 2001 - 16:40 Der er 51 kommentarer og
1 løsning

Upload

Hej Eksperter.
Er der en der kan lave et upload script til mig, så man kan uploade direkte fra siden, til en bestemt folder? Samtidig skal der blive oprettet en tabel på en given *.htm side, hvor de indtastede oplysninger om filen bliver placeret.
Avatar billede gfx Nybegynder
16. december 2001 - 16:47 #1
Hvis du har adgang til PHP, så kan jeg godt hjælpe...?
Avatar billede jemt Nybegynder
16. december 2001 - 16:48 #2
Det har jeg ... I hvertfald til PHP3
Avatar billede jemt Nybegynder
16. december 2001 - 16:58 #3
hvornår regner du med, at have det klart til mig ?
Avatar billede gfx Nybegynder
16. december 2001 - 17:00 #4
Prøv dette script: Det uploader \"KUN\" filen til den angivende mappe...Hvis du skal vise indholdet, på en anden side...Biver du nødt til at have en database fx. Mysql...Eller du kan bruge en text_fil som database... Har du Mysql..?

<?
$updir = \"d:/home/domæne/www/Uploaded-mappe/\";
//Her skriver du stien til den mappe du vil uploade filen til...

if ($file_name == \"\") {
echo \"Du har ikke valgt en fil\";
} else {
  echo \"Billedet/teksten er nu uploadet\";
}

copy($file, \"$updir/$file_name\")
or die(\"Billedet kan ikke uploades prøv igen.\");
?>

<form method=\"post\" action=\"<? $PHP_SELF; ?>\" enctype=\"multipart/form-data\">
<input type=\"file\" name=\"file\" size=40><br>
<input type=\"submit\" value=\"Upload\">
</form>
Avatar billede jemt Nybegynder
17. december 2001 - 18:15 #5
Jeg kan godt skaffe MySQL ...
Kan du så lave det til mig ?
Avatar billede gfx Nybegynder
17. december 2001 - 19:55 #6
Ja...
Avatar billede jemt Nybegynder
18. december 2001 - 16:07 #7
Hvornår kan du have noget færdigt til mig ??
Avatar billede gfx Nybegynder
18. december 2001 - 16:27 #8
Jeg skal bruge noget info....
Før jeg kan gå igang...

Fortæl mig, hvad det er du gerne vil have jeg skal lave til dig..?

Så meget info som muligt tak....
Du kan skrive til mig på: Info@skolestof.dk
Avatar billede jemt Nybegynder
20. december 2001 - 08:02 #9
Jeg har nu sat 250 Points af til dette spørgsmål..
Avatar billede jemt Nybegynder
20. december 2001 - 08:02 #10
Hjælp mig hurtigt :)
Avatar billede skolestofdk Nybegynder
20. december 2001 - 10:09 #11
Jeg har fået din mail...Jeg kan sagtens lave det til dig, idag....For 250 point... :-]

Jeg er færdig om en times tid eller ligende.....
Avatar billede skolestofdk Nybegynder
20. december 2001 - 10:09 #12
PS: Jeg har skiftet navn, jeg hedder ikke gfx mere, men skolestofdk

gfx er slettet, han eksistere ikke mere...
Avatar billede skolestofdk Nybegynder
20. december 2001 - 11:21 #13
Se her, jeg har ikke afprøvet den, da min computer skoder for vildt:
http://www.skolestof.dk/prove/formen.php3

Designet skal du selv stå for!

Mvh Tomi

Avatar billede jemt Nybegynder
20. december 2001 - 12:26 #14
Kunne du også lave en søgefunktion til databasen ?
Det skulle der jo være med ...
Avatar billede jemt Nybegynder
20. december 2001 - 12:27 #15
Jeg skal vel også have den der \"uploadscriptet.php3\" - ellers virker det ikke på min egen server...
Avatar billede jemt Nybegynder
20. december 2001 - 12:28 #16
Som beskrevet i min 2. email, så skal der også være et felt der hedder overskrift :)
Avatar billede jemt Nybegynder
20. december 2001 - 12:28 #17
Indsættes dato automatisk ?
Avatar billede jemt Nybegynder
20. december 2001 - 12:30 #18
der sker ikke noget, når jeg trykker \"tilføj\"..
Avatar billede skolestofdk Nybegynder
20. december 2001 - 12:56 #19
Dato indsættes automatisk.!

Jeg vil prøve at ændre den, da det tager alt for lang tid at uploade, det hele....

Jeg skal nok lave en søgefunktion. Hvad skal den søge efter..?

\"Overskrift\" - Det troede jeg var navnet.!

Du for det hele som en zip fil, når jeg er sikker på det hele virker....

Kan du vente til i aften...Jeg har ikke tid lige nu, er selv igng medmig egen side.?

Mvh Tomi
Avatar billede skolestofdk Nybegynder
20. december 2001 - 12:58 #20
Min mail har været nede hele dagen, så jeg har ikke læst din mail 2...
Avatar billede jemt Nybegynder
20. december 2001 - 13:11 #21
Jeg kan sagtens vente til i aften..
Jeg er bare glad for du gider hjælpe :o)

Det den skal søge på er bare \"overskriften\" (Ikke at forveksle med \"navn\"). Og så skal den også søge på \"beskrivelsen\"

På forhånd mange tak..

min mail: jimmy@powerzone.dk
Avatar billede jemt Nybegynder
20. december 2001 - 18:55 #22
Den mail jeg sendte til dig ser forresten sådan her ud:

Jeg glemte at sige, at jeg også gerne ville have det sådan, at der kunne søges i den database, der bliver opbygget, når nogen uploader til vores site! Og så glemte jeg også et punkt mere i den mail jeg sendte i går. Der skal også være et felt, der hedder \"overskrift\" eller ligende...
SøgeFunktionen skal således søge i \"overskrift\" og i \"beskrivelsen\"

Du får yderligere 150 Points for denne funktion - altså 250 points i alt, hvis du kan lave det..
Avatar billede jemt Nybegynder
21. december 2001 - 10:36 #23
God det godt med projectet ?
Avatar billede skolestofdk Nybegynder
21. december 2001 - 11:38 #24
Jeg havde ikke tid i går, jeg kigger lige på det nu...
Avatar billede skolestofdk Nybegynder
21. december 2001 - 11:48 #25
Sådan: Jeg har ikke lavet søgemaskinen endnu, så den dur ikke, men alt andet skulle være i orden:

Du kan prøve den ad på denne adresse: http://www.skolestof.dk/prove/forside.php3

Jeg har lavet uploadproceduren i 2 trin, da det tager alt for lang tid at uploade det hele på en gang.

Mvh Tomi

NB: Jeg laver søgemaskinen hvis du er tilfrids med resultatet indtil videre.!
Avatar billede jemt Nybegynder
21. december 2001 - 17:22 #26
Det virker ikke ved mig... Når jeg så trykker \"tilføj\", så går der kun ½ sek, så bliver feltet, hvor filnavnet står i, tomt.. Det ser ellers ud som om, at der bliver uploadet.. Men der er ikke noget under det jeg har uploadet til!
Ellers ser det flot ud..
Avatar billede skolestofdk Nybegynder
21. december 2001 - 17:48 #27
Du har ikke tilføjet noget, jeg kan ikke finde noget i databasen..:
Er du sikker på du har gået ind, på denne adresse: http://www.skolestof.dk/prove/forside.php3

Det virker altså, men hvis du har slået cookies fra.. Så kan du ikke bruge det..!
Avatar billede skolestofdk Nybegynder
21. december 2001 - 17:50 #28
Jeg har selv, prøvet lige nu.. Og det funker perfekt.!

Den eneste grund, som jeg kan se at den ikke firker for dig er: At du har slået cookis fra..?
Avatar billede jemt Nybegynder
21. december 2001 - 18:07 #29
Nope.. Jeg har ikke slået cookies fra.. Men jeg bruger IE 6.0 .. Måske derfor ?
Avatar billede jemt Nybegynder
21. december 2001 - 18:33 #30
Jeg har prøvet fra en Windows XP maskine - og der virker det ikke... Men under Win98 virker det fint.. De kører begge med Internet Explorer 6.0
Avatar billede jemt Nybegynder
21. december 2001 - 18:41 #31
Men arbejd endelig videre! Det er rigtig godt det du har lavet indtil nu !
Avatar billede jemt Nybegynder
21. december 2001 - 18:42 #32
Det skulle bare helst virke på alle platformer..
Avatar billede jemt Nybegynder
21. december 2001 - 19:51 #33
Jeg går i seng nu.. Vi snakkes ved i morgen :o)
Jeg skal op kl. 6 :o/
Avatar billede jemt Nybegynder
22. december 2001 - 11:16 #34
Så er jeg oppe :)
Avatar billede jemt Nybegynder
22. december 2001 - 11:17 #35
Har du fundet ud af noget mere ?
Avatar billede skolestofdk Nybegynder
22. december 2001 - 12:54 #36
Hejsa.... Søgefunktionen dur nu, men den er ikke den bedste der findes :-[

Jeg har desværre ikke mere tid, til at arbejde med dette projeckt... Da vi snart skal lancere skolestof.dk v 2.0. og der er meget der skal skal laves.

Hvis du vil have den sådan som den er nu, siger du bare til, hvis ikke så gøre det heler ikke noget.

Vi snakkes ved :-]
Avatar billede jemt Nybegynder
24. december 2001 - 16:26 #37
Jeg tester den snarest :o)
Jeg skal til julemiddag om 30 min :o)
Avatar billede jemt Nybegynder
24. december 2001 - 16:27 #38
Hvad er det forresten, som ikke er så godt ved søge-delen ??
Avatar billede skolestofdk Nybegynder
25. december 2001 - 16:01 #39
Hejsa....
Der er ikke noget galt ved søgedelen, det kan være fordi jeg formalerede mig forkert. Det er bare det at den ikke er særlig avanceret. Men den passer udmærket i denne sammsætning...

Hvad, kan du bruge det..? Så jeg lige kan uploade det hele til dig...!
Avatar billede jemt Nybegynder
25. december 2001 - 19:52 #40
Jeg tror godt jeg kan bruge det - så send det bare til mig :) Det ser i hvertfald meget fint ud!
Avatar billede skolestofdk Nybegynder
25. december 2001 - 21:50 #41
OK mester:.
Hvordan ved jeg du ikke snyder mig md pointne:.?
Avatar billede skolestofdk Nybegynder
25. december 2001 - 21:51 #42
Hvis jeg nu sender dig scriptet, og du ikke giver mig nogen point...?
Avatar billede jemt Nybegynder
26. december 2001 - 12:23 #43
Det gør jeg.. Men jeg stoler på dig, så du får dem bare først :o)
Avatar billede jemt Nybegynder
26. december 2001 - 12:24 #44
Der er jo heldigvis noget der hedder \"anmeld misbrug\" ...

Så det går nok :o)
Avatar billede skolestofdk Nybegynder
26. december 2001 - 14:14 #45
Du får dit script nu:
Avatar billede skolestofdk Nybegynder
26. december 2001 - 14:30 #46
Du kan downloade den her:
http://www.skolestof.dk/prove/jams.zip

Den er svær at sætte op hvis man ikke har kendskab til php, så hvis du har problemer eller andet, så send mig en mail på: info@skolestof.dk eller skriv et indlæg i dette spg:

mvh Tomi
Mange tak, for point.!
Avatar billede jemt Nybegynder
26. december 2001 - 18:11 #47
Så siger jeg mange tak for hjælpen !
Avatar billede jemt Nybegynder
26. december 2001 - 19:12 #48
Lige et par spm:
Hvilken fil gemmes informationerne i?
Jeg vil jo gerne have fjernet det der ligger der lige nu...

Hvordan laver jeg designet om?
Kan jeg lave HTML kode direkte i dokumentet ?
Avatar billede jemt Nybegynder
26. december 2001 - 19:32 #49
Og lige et mere:
Skal det uploades normalt?
Som Binary eller ?
Avatar billede jemt Nybegynder
26. december 2001 - 20:31 #50
Tjek lige http://jemt.webpunkt.dk

Designet er noget skod, men det er kun et eks.

Er det sådan det skal laves???
Det virker bare ikke :o/
Avatar billede jemt Nybegynder
27. december 2001 - 19:52 #51
juhuu ?
Avatar billede jemt Nybegynder
02. januar 2002 - 18:52 #52
Så svar dog :o)