Avatar billede neo16 Nybegynder
16. december 2001 - 12:30 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

GoToAndPlay i en anden scene... HELP!

Hej, jeg har lavet en menu, i et movie klip, i scene 1... inde i menuen, kommer der er knap frem, som jeg gerne ville have til at GoToAndPlay i scene 2! Men den reagere ikke rigtig, hvis man sætter OnMouseEvent + GoToAndPlay til frame 1 i scene 2... Hvordan gør jeg? Er det forkert dette... Please hjælp!
Avatar billede lingoman Nybegynder
16. december 2001 - 12:32 #1
Skriv lige den action du bruger på din meneknap og sig mig hvad du har valgt som frame label i scene 2 frame 1
Avatar billede neo16 Nybegynder
16. december 2001 - 12:36 #2
Okey fra bunden her> Har lavet et Movieclip, der efter lavet en animation hen til frame 40 i movieclippet, der kommer så en button frem, på den button har jeg givet følgende: Actions: OnMouseEvent
- on (release)
GoToAndPlay (\"scene 2\", 1)
Her er der så ikke en framelabel, men bare at den skal starte på frame 1 i scene 2... men som sagt, så starter den også på frame 1... bare i det movieclip som den er i! Så den skal vide at den skal ud af movieclippet...
Avatar billede neo16 Nybegynder
16. december 2001 - 12:39 #3
Movieclippet i scene 1 ligger i frame 1... med en Stop O;
Avatar billede sukos Juniormester
16. december 2001 - 12:39 #4
on (release) {
    gotoAndPlay (\"Scene 2\", 2);
}
I din scene 2 er du nødt til at ha\' en stop for at den ikke skal gå tilbage til scene 1
Avatar billede sukos Juniormester
16. december 2001 - 12:41 #5
on (release) {
    gotoAndPlay (\"Scene 2\", 2);
}
Fra scene 1 går du til scene 2 og starter afspil fra frame 2.
I scene 2 er du nødt til at at lave en stop i en frame for ikke at komme tilbage til scene 1
Avatar billede lingoman Nybegynder
16. december 2001 - 12:43 #6
Det er det jeg prøver at fortælle dig.
syntaksen gotoAndPlay(scenenavn,framenummer); virker kun hvis du skal hoppe til den scene i samme tidslinie.
hvis du gerne vil have den til at sende instruksen til hovedtidslinien skal du åbne scene 2, klik på frame 1 og i frame panelet indtaste et navn. Dette er en frameLabel. lad os sige at du har intastet \"scene_2\" som frameLabel.
Så kan du på din menuknap bruge

_root.gotoAndPlay(\"scene_2\"); //
og så virker det :)
mvh geo
Avatar billede lingoman Nybegynder
16. december 2001 - 12:43 #7
Sukos>> Kunne du ikke se at jeg var igang her ??
Avatar billede sukos Juniormester
16. december 2001 - 12:45 #8
Næh, ikke rigtigt, jeg er desværre ikek den store haj til flash, men habde lige siddet og rodet med noget a\' la\' det samme, \"goto..\" :o)
Avatar billede neo16 Nybegynder
16. december 2001 - 12:46 #9
Har lige prøvet, men den går kun tilbage til frame 2 i selve movieclippet... I min scene lavede jeg 2 frames, med en stop i hver, og satte knappen i scene 1 ( i movieclippet ) til on (release) {
    gotoAndPlay (\"Scene 2\", 2);
Avatar billede neo16 Nybegynder
16. december 2001 - 12:47 #10
okey lingoman prøver lige, hang on
Avatar billede lingoman Nybegynder
16. december 2001 - 12:48 #11
Sukos>> Der er oprettet et nyt spørgsmål hvis du har tid http://www.eksperten.dk/spm/147247
Avatar billede neo16 Nybegynder
16. december 2001 - 12:52 #12
Lingoman>> hvordan laver jeg _root\'en ?
Avatar billede lingoman Nybegynder
16. december 2001 - 12:54 #13
Øverst til højre i actions vinduet er der in lille sort trekant. Klik på den og vælg *expert mode\'. Så kan du frit paste/skrive actionen ind
Avatar billede neo16 Nybegynder
16. december 2001 - 12:56 #14
Tusind tak for hjælpen, det virkede sq!!!
Avatar billede lingoman Nybegynder
16. december 2001 - 12:57 #15
selv tak :)