Avatar billede timeless Nybegynder
06. april 2000 - 16:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

CSS-classes

Er det muligt at lave classes som f.eks.:
A.white:link
A.white:active osv. i DW?

Jeg har ingen problemer med at lave det når jeg selv koder det, men det kunne være lækkert hvis DW selv kunne gøre det.

Hvis det kan - hvordan gør man så?
Avatar billede hobbez Nybegynder
06. april 2000 - 18:38 #1
Jamen det kan Dreamweaver da sagtens klare for dig:

I version 3.0 (men det kan 2.0 altså også):

WINDOW >>> CSS STYLES

der kommer så en lille box op, hvor du skal vælge NEW STYLE (det er en ikon i 3.0 - det er vist lidt mere tilgængeligt i 2.0).

Vælg NEW >>> MAKE CUSOM STYLE (CLASS)

Så kan du klikke dig rundt og vælge ALT muligt vedr. din style, og bagefter kan du lave en kopi af den, ændre lidt i den og gemme den med et nyt navn.

Du kan også få Dreamweaver til at gemme dine styles i en ekstern fil osv.

God fornøjelse.

/Rob
Avatar billede timeless Nybegynder
06. april 2000 - 21:23 #2
Alt det der ved jeg godt... men det er når jeg vil lave en class med A:link A:active osv. at jeg selv skal i gang med at kode...

Jeg har skam tjek på alt det andet, men hvis jeg bare laver en
A:link { color:#0000FF } f.eks. så gælder den for hele siden, når jeg så vil lave nogen af mine links hvide f.eks. så bliver jeg nødt til at kode den selv eller hvad?

Jeg ved man kan lave classes som f.eks.: .white og så vælge de settings man vil have, og det samme gælder for A:whatever , men det er kombinationen jeg er i tvivl om.

Håber det er forståeligt :)

//Timeless
Avatar billede bitnissen Nybegynder
24. april 2000 - 07:18 #3
Når du definerer en style giver du det et navn. Det navn kommer efter du har defineret det, frem i boksen ved stylesheets. Hvis du fx har noget alm. tekst der skal bruge den style, markerer du først teksten og klikker derefter på navnet på den style du har lavet - det er ovre i style-boksen hvor du også kan vælge "new style"

Håber jeg svarede på det rigtige, og at det er forståeligt =)
Avatar billede timeless Nybegynder
26. april 2000 - 18:18 #4
Jeg prøver een gang til :)

Jeg ved godt hvordan man vælger classes og også hvordan man laver dem, det er når jeg vil lave classes som f.eks.:
A.class:link
A.class:hover
at jeg får problemer. Jeg kan godt selv lave dem i HTML/CSS, men det ville være lettere hvis jeg kunne lave dem i DW.

Håber det er 100% forståeligt denne gang :)
Avatar billede hobbez Nybegynder
26. april 2000 - 19:11 #5
Det var det jeg skrev i det svar du afviste!

/Rob
Avatar billede bitnissen Nybegynder
26. april 2000 - 19:14 #6
Og det jeg skrev faktisk også ?
Avatar billede hobbez Nybegynder
26. april 2000 - 22:26 #7
bitnissen >> Ja, du har ret :o)

Tror sgu ikke han prøver det :o|

Timeless >> Vores metoder kræver slet ikke noget programmering direkte i HTML elelr noget

/Rob
Avatar billede theprint Nybegynder
05. maj 2000 - 11:17 #8
Jeg ville have svaret på dette spørgsmål, men det kan jeg jo se, at hobbez og bitnissen allerede har gjort. Så timeless, luk spørgsmålet eller omdefiner det, hvis du ikke har fået et tilfredsstillende svar.

Ras
Avatar billede grinebidder Nybegynder
12. maj 2000 - 15:51 #9
Du kan sagtens lave dem i DW. Det gør jeg da ... prøv at lave en custom, der hedder a.white.

Næste gang du så vil oprette en class, spørger DW muligvis selv om en, der hedder a.white:hover.

Skriv, hvis du er uenig ...