Avatar billede jecalc Nybegynder
15. december 2001 - 17:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

anderledes udskiftning af billede

forestil jer: menubar i frame(placeret i højre side af websiden) - flere tables: en top, en bund, med spacergifs i - i midterstykket 9 vandrette tables, hver splittet i 2 tables.I den venstre af de to står menuteksten (som onMouseDown henter nyt indhold til mainframen), i den højre af de to ligger image.
Problem: jeg skal finde ud af: OnMouseDown på teksten skal billedet i tabelen th for også skiftes (således at når man ser nyt i mainframen, så er knappen også ændret)
På forhånd tak for gode råd og evt. et script/Anita
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
15. december 2001 - 23:04 #1
1) Umiddelbart nævner du ikke noget om et swapimage ced onMouseOver - er dette korrekt kan du jo blot lave et swap image ved onClick.

2) Har du derimod et swap image på onMouseOver, kan du loade en ny menuside i samme frame samtidig med ny side i mainframe.

3) Denne mulighed tager igen udgangspunkt i at du har en billedskift på menuknappen ved onMouseOver.
Du kan lægge dine menuknapper i layers (to stk. - evt. tre stk oven på hinanden, og så skifte billederne vha.  show/hide layers. - dvs. et skift for onMouseOver, og et for onClick - og et for onMouseOut hvis der ikke klikkes alligevel.

Håber at det har givet dig nogle ideér - hvis du ønsker det skal jeg lave et par eksempler.

/pelkjaer
Avatar billede jecalc Nybegynder
15. december 2001 - 23:55 #2
Hej Peter og tak - men layeridéen kender jeg til - systemet jeg har lavet er måske lidt svært at beskrive - men altså oprindelig 1 vandret tabel splittet vandret i 2 - skrevet tekst i den venstre (som skal klikkes og hente nyt indhold til mainframe) har lagt lille image i tabellen til højre - og det er dette image der skal skiftes når mouseklik på teksten. Jeg ville gerne prøve at undgå layermetoden, men..... i koden ligger teksten fra den venstre tabel i en \"a href\" og indenfor denne \"a href\" kan man ikke så vidt jeg kan finde ud af, lægge en besked om at swappe image i en helt anden tabel....hva\' mener du?    /Anita
Avatar billede jecalc Nybegynder
16. december 2001 - 02:38 #3
Hej igen Peter - min mage kom hjem og fand... om det ikke var fordi jeg ikke havde stillet til IE5, at jeg ikke kunne se mulighederne. Har løst problemet ved almindelig mouseup/swap image/swap image restore.
Tak for din hjælp ellers/Anita
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
16. december 2001 - 11:34 #4
Var så lidt.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
16. december 2001 - 13:02 #5
Ang. dit sidste sp. om at swappe et billede et andet sted på siden, jo det kan du godt.
Navngiv dine billeder, og brug derefter swapimage kommandoen i behaviorsboksen.

/pelkjaer