Avatar billede frissh Nybegynder
15. december 2001 - 02:40 Der er 18 kommentarer

Musikprogram ???

Hvilke Programmer til pc er de bedste til at lave musik med ...(pop dance rock trance etc..)

Jeg kender ejay og magix musicmaker, men de er forhåbentligt ikke de bedste....

Hvad bruger de professionelle, Udover et lydstudie...bruger de programmer der kan fås til pc ?

Bare kom med bud...
Avatar billede slimshady Nybegynder
15. december 2001 - 02:46 #1
De bruger programmer der minder om et mixerpult, hvor hver funktion minder meget om et ægte. Min kammerat har et program der er ret godt, men jeg kan ik liiige komme på hvad det hedder.
Avatar billede tsocm Nybegynder
15. december 2001 - 02:47 #2
Cooledit 2000 kan godt anbefalse, det ligger ikke nogle lyde i selve programmet, men det har et utal af muligheder indenfor pitch, echo, delay, ... og alt andet. :-)

Avatar billede 7th Praktikant
15. december 2001 - 02:47 #3
Avatar billede tsocm Nybegynder
15. december 2001 - 02:48 #4
slimshady  >> Hvad fik vi ud aff det svar *gg*
Avatar billede 7th Praktikant
15. december 2001 - 02:49 #5
Cubase skulle hvis være et af de mere proff programmer til den slags.
Avatar billede slimshady Nybegynder
15. december 2001 - 02:53 #6
tsocm>>Han skrev at man bare skulle komme med nogle bud, og det gjorde jeg så :)
Avatar billede tsocm Nybegynder
15. december 2001 - 02:56 #7
slimshady  >> ja *gg* synes bare det var lidt sjovt, da der nu ikke var et bud, da du ikke kan huske hvad det hedder.
Avatar billede slimshady Nybegynder
15. december 2001 - 02:59 #8
tsocm>>Jeg skal nok prøve at finde ud af det næste gang jeg snakker med ham. Heh.........
Avatar billede tsocm Nybegynder
15. december 2001 - 03:01 #9
slimshady  >> Oki ;-)
Avatar billede frissh Nybegynder
15. december 2001 - 03:14 #10
keep em\' coming....

Når britney spears, madonna, u2, og en masse andre laver musik, er der så pc software, eller bare software indblandet...??
Avatar billede 7th Praktikant
15. december 2001 - 03:27 #11
Jeg kan ikke lige huske hvor jeg læste det henne, men tror sagtens det kan lade sig gøre med pc software. Hælder til den teori musikere bruger et bestemt stykke fabrikeret software. Skal ikke kunne sige om det kan bruges på en almindelig pc, men uden tvivl manipulerer de lyden og især endelsenklangen...
Som slimshady : jeg ved det godt, kan bare ikke liiige huske det :)
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
15. december 2001 - 03:54 #12
Programmet afhænger af om man vil remixe eller lave musik helt fra bunden. Man bruger forskellige programmer til hver af disse to ting. Mange bruger Sonic Vegas Pro 2.0 til at lægge sangene sammen og Sound Forge 5.0 til lydredigering. Sonic Foundry Acid PRO 3 er også meget kendte.
Avatar billede oniel Nybegynder
15. december 2001 - 04:34 #13
CoolEdit 2000 er nok ikke lige det program jeg ville anbefale! Der er kun 4 spor at lege på.

Jeg bruger selv CoolEdit Pro til krævende opgaver, fordi jeg her har 35 spor at lege på!

Avatar billede oniel Nybegynder
15. december 2001 - 04:35 #14
Hmm - tastefejl - der er 36 spor i CoolEdit Pro!
Avatar billede oniel Nybegynder
15. december 2001 - 04:45 #15
Hvis det skal være et \"one mand band\" vil jeg mene at du skal over i et program der understøtter MIDI-instrumenter.

Her er et godt bud Cakewalk PRO
Avatar billede Thomas Nybegynder
15. december 2001 - 17:48 #16
Du kan også kigge efter Reason. Det er et ganske udmærket stykke software...
http://www.propellerheads.se/products/reason/main.html
Avatar billede husmand Nybegynder
18. december 2001 - 12:43 #17
Det kommer helt an på hvordan du arbejder med musik: hvis du vil lave sample baseret musik er gamle programmer som fasttracker, madtracker o.lign. ganske udemærkede - der er sikkert kommet andre trackere fornylig da det er lang tid siden jeg har arbejdet på den måde.

Hvis du arbejder på den gammedaws måde med at indspille rigtigte instrumenter enkeltvis er et program som cubase ret godt - logic og andre lign. programmer er sikkert lige så gode men det er i sidste ende en smagssag hvad man foretrækker.

De professionelle arbejder tit og ofte med et program som protools på en mac. - det findes også til pc - men det kræver en del hardware ud over softwaren men er bygget op ligesom et gammeldags studie med spor og effekter.
håber det kunne bruges til noget

husmand
Avatar billede 7th Praktikant
20. juni 2002 - 06:40 #18
Hva' skal vi snart have lukket eller hva' ?