Avatar billede diness Nybegynder
05. april 2000 - 23:38 Der er 3 kommentarer

Problemer med installation af MySQL

Jeg kører Win98 med PWS og skal nu kører lidt PHP med MySQL, jeg har installeret PHP3 og det virker også, men jeg kan ikke rigtig få MySQL til at virke, det vil sige at jeg godt kan starte det op, men phpMyAdmin kan ikke få forbindelse til database... nogle råd?

Den skriver følgende fejlmeddelse:

Fatal error: Call to unsupported or undefined function mysql_connect() in lib.inc.php3 on line 119
Avatar billede doeleman Nybegynder
06. april 2000 - 00:10 #1
Lyder som du mangler at fjerne semikolonnet foran extension=php3_mysql.dll i din php3.ini (ca. linie 115)?

Du kan finde nogle gode vejledninger til at installere php og mysql på http://www.e-gineer.com/instructions/

Mvh. Christian
Avatar billede diness Nybegynder
06. april 2000 - 16:32 #2
Den har jeg fjernet,så det er ikke det...

Det skal måske også lige siges at jeg først har prøvet at installere PHP4 men da jeg ikke umiddelbart kunne få det til at fungere installere jeg PHP3.

Så det kan evt. godt være nogle filer fra PHP4 der ligger og laver bøvl...
Avatar billede roadkill Nybegynder
19. april 2000 - 13:25 #3
Jeg ved ikke, om det her kan hjælpe dig, men jeg husker svagt, at der var et eller andet om det... Ihvertfald, så har jeg både en php3.ini OG en php.ini fil liggende under c:\Windows. Har du fjernet udkommenteringen i begge disse filer?