Avatar billede da_warbringer Nybegynder
14. december 2001 - 15:06 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Stream mp3 på side uden frames

Hey

Jeg har noget musik jeg gerne vil sætte som baggrundsmusik på en side jeg har lavet. Problemet er bare at jeg ik bruger frames på min side og så hvis jeg placerer filen på vil den blive loadet forfra hele tiden. Hvad kan man så ellers gøre ved det? Er der en måde man kan få filen til at blive ved med at køre på?

Og hvordan kan jeg sætte en mp3 til at begynde at spille af sig selv og ik vente på at den er færdig med at downloade hele sangen?
Avatar billede webdesigner Praktikant
14. december 2001 - 15:09 #1
du kunnelave et flash windu der fylder 1.1 pixel og sætte din mp3 fil insd så sæt den til autoplay!!
Avatar billede webdesigner Praktikant
14. december 2001 - 15:13 #2
åhhh!!! det ser lidt udenlansk ud!!!
det jeg mener er at du eller jeg laver en flash fil. tilføjer en mp3 som så kan spilles....(jeg ved ikke om den laver en downsteram afspilning)men det kunne man muligvis tvinge den til
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. december 2001 - 15:25 #3
Du kan f.eks gøre sådan her til Windows Media Player:

<OBJECT ID=\"winMediaPlayer\" STYLE=\"height:1px; width:1px\"
  classid=\"CLSID:22d6f312-b0f6-11d0-94ab-0080c74c7e95\"
  CODEBASE=\"http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=5,1,52,701\"
  standby=\"Loading Microsoft Windows Media Player components...\"
  type=\"application/x-oleobject\" width=\"1\" height=\"1\">
  <PARAM NAME=\"ShowControls\" Value=\"false\">
  <PARAM NAME=\"AutoStart\" VALUE=\"true\">
<param name=\"Filename\" value=\"minMP3.mp3\">
</OBJECT>

/Nikolaj
Avatar billede da_warbringer Nybegynder
14. december 2001 - 15:35 #4
hmm hvad gør den kode Nikolaj ?

webdesigner> Jeg har lavet en flash men problemet er at den stadig vil refreshe siden når man skifter til en anden side og så starter musikken forfra igen :(

Btw det er til den her side: http://www.peon.dk
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. december 2001 - 15:46 #5
Den kode sætter en hel Mediaplayer ind.
Avatar billede da_warbringer Nybegynder
14. december 2001 - 15:49 #6
Blir den så ik startet forfra? eller åbner den et nyt vindue? Som heller ik er ret fedt
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. december 2001 - 15:51 #7
Du sætter den jo bare ind på startsiden.

Bruger du PHP/ASP så scripter du den bare ind på den første side.

Den popper ingen steder. Den fylder dog 1*1 pixels på skærmen.
Avatar billede da_warbringer Nybegynder
14. december 2001 - 16:11 #8
hmm så skrev jeg den kode ind men der sker ik rigtig noget...der kommer en lille firkant der hvor jeg sætter koden ind men den downloader ik musikken eller noget..
Avatar billede webdesigner Praktikant
14. december 2001 - 21:10 #9
lav en fream page hvor den ene fream er skjult men indeholder filen så skulle det ikke vlære noget problem!!!
Avatar billede olebole Juniormester
14. december 2001 - 21:18 #10
<ole>
Ingen grund til brug af frames - Nikolajs script fungerer helt efter hensigten ...og starter afspilningen øjeblikkeligt. Har du mon husket at skrive din fil med hele stien ind her:
  <param name=\"Filename\" value=\"minMP3.mp3\">
...?
/mvh
</bole>
Avatar billede da_warbringer Nybegynder
14. december 2001 - 22:20 #11
Det er den her kode jeg bruger:

<OBJECT ID=\"winMediaPlayer\" STYLE=\"height:1px; width:1px\"
  classid=\"CLSID:22d6f312-b0f6-11d0-94ab-0080c74c7e95\"
  CODEBASE=\"http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=5,1,52,701\"
  standby=\"Loading Microsoft Windows Media Player components...\"
  type=\"application/x-oleobject\" width=\"1\" height=\"1\">
  <PARAM NAME=\"ShowControls\" Value=\"false\">
  <PARAM NAME=\"AutoStart\" VALUE=\"true\">
<param name=\"http://hosted.dailyrush.dk/peon/images/music.mp3\" value=\"http://hosted.dailyrush.dk/peon/images/music.mp3\">
</OBJECT>

Og nej jeg vil ik bruge frames..
Avatar billede olebole Juniormester
15. december 2001 - 04:35 #12
<OBJECT ID=\"winMediaPlayer\" STYLE=\"height:1px; width:1px\"
  classid=\"CLSID:22d6f312-b0f6-11d0-94ab-0080c74c7e95\"
  CODEBASE=\"http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=5,1,52,701\"
  standby=\"Loading Microsoft Windows Media Player components...\"
  type=\"application/x-oleobject\" width=\"1\" height=\"1\">
  <PARAM NAME=\"ShowControls\" Value=\"false\">
  <PARAM NAME=\"AutoStart\" VALUE=\"true\">
<param name=\"Filename\" value=\"http://hosted.dailyrush.dk/peon/images/music.mp3\">
</OBJECT>
Avatar billede da_warbringer Nybegynder
15. december 2001 - 12:55 #13
Ok nu virkede den tak.

Men den forsvinder jo når jeg går ind på en ny side.....hvor fedt er det så lige?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. december 2001 - 12:57 #14
Så må du jo sætte det ind på alle sider.

Du kan ej heller undgå at der reloades, når ikke du vil bruge frames eller popupvinduer :))
Avatar billede da_warbringer Nybegynder
15. december 2001 - 13:05 #15
i know i know :D Ville bare lige høre om der var noget andet at gøre.

tak for hjælpen.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. december 2001 - 13:06 #16
Fino fino og tak til Ole for hjælpen mens jeg var åndsfraværende :))